Όπως αναφέρει ο όμιλος στην οικονομική του έκθεση για τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου, η παραπάνω αύξηση, της τάξεως των 86 εκατ. ευρώ, οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων του κλάδου των κατασκευών, η οποία «άγγιξε» τα 55 εκατ. ευρώ.
Αντίστοιχα, το EBITDA του ομίλου «εκτινάχθηκε» κατά 133,8% στα 116,5 εκατ. ευρώ το φετινό α’ εξάμηνο έναντι 49,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021, επηρεαζόμενο κυρίως από τις κατασκευές, οι οποίες μηδένισαν τις λειτουργικές τους ζημίες (το EBITDA διαμορφώθηκε σε κέρδος 0,1 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 54 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο 2021).
Σύμφωνα με την Ελλάκτωρ, η βελτίωση της ρευστότητας του κλάδου των κατασκευών και η ταυτόχρονη χαλάρωση των μέτρων του COVID-19 συνετέλεσαν στην βελτίωση του ρυθμού προόδου των έργων και στην αύξηση των εσόδων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021. «Από πλευράς υλοποίησης έργων, η έμφαση δόθηκε στην πρόοδο των έργων του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, της περιμετρικής οδού του Βουκουρεστίου Centura A0, καθώς και στην υλοποίηση οδικών αξόνων καθώς και σιδηροδρομικών έργων τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη Ρουμανία» επισημαίνει ο όμιλος.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο
Στην οικονομική έκθεση της Ελλάκτωρ αναφέρεται ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της ανήλθε στις 30.06.2022 σε 1,8 δισ. ευρώ. Κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου 2022 υπεγράφησαν συμβάσεις συνολικής αξίας 321 εκατ. ευρώ, ενώ μετά την 30.06.2022 υπεγράφησαν συμβάσεις αξίας 24 εκατ. ευρώ. Επίσης έχουν εξασφαλισθεί νέα έργα ύψους 950 εκατ. ευρώ, οι συμβάσεις των οποίων αναμένεται να υπογραφούν, ανεβάζοντας το συνολικό ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της στα 2,8 δισ. ευρώ.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι δραστηριότητες στην Ελλάδα συνεισέφεραν περίπου το 65% των εσόδων του κλάδου Κατασκευής, ενώ αντιπροσωπεύουν το 61% του κατασκευαστικού ανεκτέλεστου (συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων). Επιπρόσθετα η ΑΚΤΩΡ θα είναι ο κατασκευαστής των έργων του Ομίλου στις Γούρνες Ηρακλείου καθώς και στο κτήμα Καμπά στην Κάντζα Αττικής, συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού άνω των 350 εκατ. ευρώ.
Η αναμενόμενη αύξηση των Δημοσίων Επενδύσεων, βάσει των εξαγγελιών της Κυβέρνησης για επιτάχυνση της υλοποίησης έργων αλλά και ως συνέπεια των μέτρων ανάκαμψης από την πανδημία του Covid 19 στις οικονομίες των χωρών που δραστηριοποιείται στρατηγικά η ΑΚΤΩΡ, προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες σε έργα Υποδομών που αφορούν την κύρια δραστηριότητα της εταιρείας.
Οι συμβάσεις
Οι σημαντικότερες συμβάσεις που υπεγράφησαν εντός του 2022, περιγράφονται κατωτέρω με τα αναλογούντα ποσά στη συμμετοχή της ΑΚΤΩΡ και των θυγατρικών της, και αφορούν στην:
- Κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα–Πύργος συνολικού μήκους 74,8 χλμ., αξίας €105 εκατ.
- Παροχή Υπηρεσιών για τη Λειτουργία και Συντήρηση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛΨ) αξίας €67,5 εκατ.
- Αποκατάσταση του Ισθμού της Κορίνθου αξίας €24,7 εκατ.
- Μελέτη, Προμήθεια, Εγκατάσταση και Θέση σε λειτουργία συστημάτων τηλεπικοινωνιών, ασθενών ρευμάτων & ελέγχου της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαµαριά αξίας €17,4 εκατ.
- Κατασκευή Αντιπλημμυρικών έργων της ευρύτερης περιοχής της Λαχαναγοράς Θεσσαλονίκης αξίας €15,3 εκατ.
- Αναβάθμιση του ανατολικού τμήματος του Προβλήτα ΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά αξίας €15 εκατ.
- Μελέτη, Κατασκευή, Λειτουργία και Συντήρηση Φωτοβολταϊκού Πάρκου 16 MWp στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος αξίας €11,4 εκατ.
- Κατασκευή Καταστημάτων Δικτύου Πώλησης της ΔΕΗ αξίας €9,6 εκατ.
- Λειτουργία και Συντήρηση της Υποθαλάσσιας ζεύξης Ακτίου – Πρέβεζας αξίας €6,5 εκατ.
- Η θυγατρική εταιρεία ΤΟΜΗ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022 υπέγραψε συμβάσεις, αξίας €36 εκατ.
Επιπρόσθετα η ΑΚΤΩΡ και οι θυγατρικές της έχουν ανακηρυχθεί μειοδότες σε έργα συνολικής αξίας €950 εκατ. (αναλογία Ομίλου).
Τα κυριότερα είναι τα εξής:
- Μετατροπή σε αυτοκινητόδρομο του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης τμήμα: Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου αξίας €153,1 εκατ.
- Κατασκευή του οδικού άξονα Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, τμήμα Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος – Μεθώνη αξίας €151,1 εκατ.
- Ολοκλήρωση Λ. Κύμης στο Τμήμα «Αττική Οδός (Α/Κ Κύμης) έως Εθνική Οδός Α/Κ Καλυφτάκη» αξίας €103,3 εκατ.
- Αποκατάσταση και Συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Bucuresti-Craiova-Timisoara-ClujBrasov-Iasi-Galati-Constata LOT 2 στη Ρουμανία αξίας €94 εκατ.
- Αποκατάσταση και Συντήρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Bucuresti-Craiova-Timisoara-ClujBrasov-Iasi-Galati-Constata LOT 1 στη Ρουμανία αξίας €93 εκατ.
- Κατασκευή επαρχιακής οδού Καστοριάς – Πτολεμαΐδας με σήραγγα στην Κλεισούρα αξίας €48 εκατ.
Αριστοτέλης Παππάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr