Αυξημένος κατά 42,56% εμφανίζεται ο κύκλος εργασιών της εταιρείας για το σύνολο του 2006, διαμορφούμενος στα 166,71 εκατ. ευρώ, έναντι 116,40 εκατ. ευρώ κατά το 2005.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 33,84 εκατ. ευρώ έναντι 26,66 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα εμφανίζοντας αύξηση της τάξης του 26,90%. Τα EBITDΑ ανήλθαν σε 38,23 εκατ. ευρώ, έναντι 38,22 εκατ. ευρώ το 2005, παρουσιάζοντας οριακή αύξηση κατά 0,02%.
Σε επίπεδο μητρικής, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 66,07 εκατ. ευρώ, έναντι 84,29 εκατ. ευρώ το 2005, μειωμένος κατά 21,62%. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 11,79 εκατ. ευρώ έναντι 20,80 εκατ. το 2005, εμφανίζοντας μείωση της τάξης του 43,30%.
Τα EBITDA εμφανίζονται μειωμένα κατά 43,30% και ανήλθαν σε 11,79 εκατ. ευρώ το 2006, έναντι 20,80 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Τα καθαρά (μετά φόρων, αμοιβών ΔΣ, φορολογικού ελέγχου & δικαιωμάτων μειοψηφίας) κέρδη της Μηχανικής διαμορφώθηκαν σε 8,54 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 15,04 εκατ. ευρώ, το 2005, μειωμένα κατά 43,16%.
Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση ο κύκλος των εργασιών στον τομέα των έργων, που εκτελέστηκε τόσο από τη Μηχανική όσο και από τη θυγατρική της Θόλος, μέσα στο 2006, ανέρχεται σε 100,15 εκατ. ευρώ. Τα μειωμένα μεγέθη της μητρικής εταιρείας οφείλονται κυρίως στο ότι τα περισσότερα κατασκευαστικά έργα που έχει αναλάβει η εταιρεία, βρίσκονται σε αρχικό στάδιο με χαμηλούς ρυθμούς εκτέλεσης. Όσο εξελίσσεται η κατασκευή τους η εταιρεία θα αρχίσει σταδιακά να αυξάνει το ρυθμό εκτέλεσης των κατασκευαστικών έργων με αποτέλεσμα την αντίστοιχη αύξηση τζίρου και κερδών.
Η διοίκηση της εταιρείας, σκοπεύει να προτείνει στους μετόχους την διανομή χρηματικού ποσού που δε θα είναι χαμηλότερο του μερίσματος της προηγούμενης χρήσης, ήτοι ποσού 0,14 ευρώ/μετοχή.
Προοπτικές για το 2007
Όπως αναφέρεται στην ίδια πάντα ανακοίνωση τα θετικά δεδομένα και οι προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, επέκτασης και διεύρυνσης των δραστηριοτήτων του ομίλου θα χαρακτηρίσουν και τη νέα χρονιά. Ειδικότερα, το 2007 η διοίκηση της Μηχανικής αναμένει σημαντικές εξελίξεις σε όλους τους τομείς δραστηριότητας της εταιρείας, με ιδιαίτερη έμφαση στο RealEstate.
Στις κατασκευές
Εκτιμάται συνέχιση της ενίσχυσης της θέσης της εταιρείας με την ανάληψη σημαντικών δημόσιων και επιλεγμένων ιδιωτικών έργων που κατατάσσουν την Μηχανική στις κορυφαίες κατασκευαστικές εταιρείες σε μια ευρεία κλίμακα έργων υποδομής και αναδεικνύουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και την συνέπεια της εταιρείας στην ελληνική αγορά.
Σημειώνεται πως στον τομέα των κατασκευών δραστηριοποιείται τόσο η Μηχανική όσο και η 100% θυγατρική της Θόλος. Εντός του 2006 η Μηχανική και ο Θόλος ανέλαβαν έργα αξίας 294,6 εκατ. ευρώ. Πρόσφατα η Μηχανική μειοδότησε στο διαγωνισμό για την ανάληψη του κάτωθι έργου:
- Κατασκευή Υποδομής της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Τμήμα: Κιάτο Ροδοδάφνη, αξίας 211,0 εκ. Euro.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων την 31.12.2006 ανερχόταν σε 450,0 εκατ. ευρώ. Σήμερα ξεπερνά τα 600 εκατ. ευρώ.
Στην Ανάπτυξη Ακινήτων και στις Εκμεταλλεύσεις
Με στόχο τη συνεχή εξέλιξη και προαγωγή της ελληνικής επιχειρηματικότητας εκτός συνόρων η Μηχανική έχει ανοίξει σημαντικούς δρόμους σε μεγάλες και πολλά υποσχόμενες ξένες αγορές, όπως αυτές της Ουκρανίας, της Ρωσίας. Συγκεκριμένα:
1. Στην Οδησσό της Ουκρανίας λειτουργεί από το Φθινόπωρο του 2004 το Εμπορικό Κέντρο "Αθηνά", συνολικής επιφάνειας 30.000 τ.μ.. Το 99% των γραφείων και καταστημάτων έχει πωληθεί.
2. Στην Ουκρανική πρωτεύουσα, Κίεβο, η Μηχανική έχει ξεκινήσει την κατασκευή του συγκροτήματος καταστημάτων, γραφείων και κατοικιών "’ρτεμις", συνολικής επιφάνειας 50.000 τ.μ. Η κατασκευή του σκελετού του πρώτου κτιρίου των 11 ορόφων έχει ολοκληρωθεί, ενώ από τα 198 συνολικά διαμερίσματα του έργου τα 31 έχουν ήδη προπωληθεί.
3. Η εταιρεία προχωράει βάσει προγράμματος με τις οριστικές μελέτες του πρότυπου οικιστικού της έργου OdessaDream που βρίσκεται στα παράλια της Οδησσού. Το
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr