Η αδελφή εταιρεία της Seanergy Maritime, υπό την ηγεσία του Σταμάτη Τσαντάνη, απέκτησε μειοψηφικό μερίδιο σε ένα όχημα με έδρα τη Νορβηγία. Το ECV, που προορίζεται για τις αγορές παραγωγής και μεταφοράς υπεράκτιας αιολικής ενέργειας, αναμένεται να παραδοθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2027.
Νωρίτερα αυτόν το μήνα, η νορβηγική ναυπηγική Vard, η οποία ελέγχεται από την Fincantieri, εξασφάλισε σύμβαση με τη Wind Energy Construction για έως και δύο ECV μήκους 111,5 μέτρων που θα κατασκευαστούν στο Βιετνάμ. Η εταιρεία συνδέεται με την Norwind Offshore και τους ιδρυτές και ιδιοκτήτες της και διαθέτει (προαιρετικό) συμβόλαιο για ένα ακόμα πλοίο.
Η United δήλωσε ότι θα δεσμεύσει έως και 8,5 εκατ. δολάρια για το έργο, τα οποία θα εκταμιευθούν σε πέντε ξεχωριστές δόσεις σε διάστημα 33 μηνών, ανάλογα με τα διάφορα στάδια της διαδικασίας κατασκευής του πλοίου.
«Ο τομέας της υπεράκτιας ενέργειας διανύει, επί του παρόντος, μια δυναμική φάση και χαρακτηρίζεται από διάφορους παράγοντες που ενισχύουν την ελκυστικότητά του. Η αυξημένη ζήτηση για ενέργεια, σε συνδυασμό με τη γήρανση του στόλου και το περιορισμένο βιβλίο παραγγελιών, παρέχει μια ευκαιρία για τη United, ώστε να διαφοροποιηθεί σε έναν εναλλακτικό τομέα με υψηλές προοπτικές», ανέφερε η εταιρεία στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του δεύτερου τριμήνου.
Επιπλέον, η United έχει συνάψει συμφωνία για τη ναύλωση ενός δεξαμενόπλοιου aframax για διάστημα έως και εννέα μηνών, το οποίο θα διαχειρίζεται ένας διακεκριμένος διαχειριστής δεξαμενόπλοιων. Η United έχει δεσμεύσει 0,3 εκατ. δολάρια για το κεφάλαιο κίνησης του πλοίου και θα συμμετέχει στα κέρδη και τις ζημίες του πλοίου με βάση την απόδοση της συμφωνίας ναύλωσης.
«Η κίνηση αυτή αντικατοπτρίζει τη δέσμευσή μας να επενδύουμε σε διάφορους τομείς της ναυτιλίας για να επιτύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για τους μετόχους μας και είμαστε αισιόδοξοι για τις πρόσφατες επενδύσεις μας», σημείωσε η εταιρεία.
Η εταιρεία εισήλθε στον τομέα των δεξαμενόπλοιων τον Ιούλιο του 2022, με την αγορά δύο aframaxes κατασκευής 2006 και δύο LR2 κατασκευής 2008, έναντι 79,5 εκατ. δολαρίων, τα οποία αργότερα πωλήθηκαν με κέρδη σχεδόν 60 εκατ. δολαρίων.
Η United διαθέτει στόλο οκτώ bulkers με συνολική μεταφορική ικανότητα 922.072 dwt. Αποκαλύφθηκαν επίσης συμφωνίες ναύλωσης για τρία από τα bulkers της, τα Exelixsea, Goodship και Gloriuship, μια συμφωνία πώλησης και επαναμίσθωσης ύψους 18 εκατ. δολαρίων για το Synthesea, καθώς και ένα δάνειο ύψους 16,5 εκατ. δολαρίων για τη χρηματοδότηση της άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης αγοράς του Chrisea, στο πλαίσιο της τρέχουσας ναύλωσης χωρίς πλήρωμα.
Άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες, παραδοσιακά, που δεν συνδέονται με πλοία υποστήριξης υπεράκτιων δραστηριοτήτων έχουν κάνει τις κινήσεις τους στον αναπτυσσόμενο αυτόν τομέα, συμπεριλαμβανομένης της νεοεισερχόμενης Capital Offshore, που υποστηρίζεται από τον Ευάγγελο Μαρινάκη, με αγορές μεταχειρισμένων πλοίων εφοδιασμού πλατφορμών και μια σπάνια παραγγελία νεότευκτων πλοίων για έως και οκτώ μονάδες στο ναυπηγείο Fujian Mawei στην Κίνα. Εν τω μεταξύ, η ιδιοκτήτρια χύδην φορτηγών πλοίων Diana Shipping, υπό την ηγεσία της Σεμίραμις Παληού, συμμετέχει σε κοινοπραξία, για την ιδιοκτησία και εκμετάλλευση τεσσάρων πλοίων CSOV.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr