Στην ανακοίνωση της εταιρείας διαχείρισης του ΤΑΡ αναφέρεται πως οι συμβάσεις κατασκευής του αγωγού θα ενεργοποιηθούν αμέσως για ορισμένα τμήμα και εκτιμάται πως οι εργασίες θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2016. Με βάση τη συμφωνία, οι κατασκευαστές του αγωγού είναι υπεύθυνοι για την επιλογή των υπεργολάβων οι οποίοι θα αναλάβουν σειρά εργασιών. Επισημαίνεται πως οι Γάλλοι της Spiecapag συνεργάζονταν στο έργο με τον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ και αρχικά εμφανίζονταν επικρατέστεροι για την ανάληψη δύο τμημάτων επί ελληνικού εδάφους. Τελικά επικράτησε η κοινοπραξία της Bonatti με την J&P ΑΒΑΞ, αλλά οι Γάλλοι κέρδισαν την κατασκευή του αγωγού εντός της Αλβανίας.
Τα χερσαία τμήματα του TAP θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 765 χλμ. (Ελλάδα 550 χλμ., Αλβανία 211 χλμ., Ιταλία 8 χλμ.). Η εταιρεία διαχείρισης προβλέπει πως θα λειτουργούν ταυτόχρονα περίπου 15 εργοτάξια κατά μήκος της συνολικής διαδρομής του αγωγού, με 150 έως 200 εργαζόμενους έκαστο.
Μετά την αποχώρηση της Statoil, στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας διαχείρισης του ΤΑΡ θα μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam S.p.A. (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%). Ο TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II στο Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη. Ο μήκους 878 χιλιομέτρων αγωγός θα συνδεθεί με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και θα διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Νότια Ιταλία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr