Όπως ανακοίνωσε χθες ο γενικός γραμματέας Υποδομών, κ. Γιώργος Δέδες, κατά τη διάρκεια ημερίδας για τις κατασκευές, το υπουργείο προσανατολίζεται να ολοκληρώσει μέσα στο έτος την διαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες και τις τράπεζες για την αναμόρφωση των συμβάσεων παραχώρησης στους οδικούς άξονες αλλά και να επανεκκινήσει όλα τα εργοτάξια σε έργα του ΕΣΠΑ που είναι στάσιμα και λιμνάζουν εδώ και μια δεκαετία (Άκτιο -Αμβρακία κ.α). Στόχος, είναι να μην υπάρξει απώλεια κοινοτικών κονδυλίων από το ΕΣΠΑ αν και πολλά εξ αυτών βρίσκονται σε δύσκολη καμπή.
Με το νέο μοντέλο συμβάσεων παραχώρησης που προωθεί η κυβέρνηση πρόκειται, εκτός από το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι να δημοπρατηθεί και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος (400 εκατ. ευρώ) μαζί με τον οδικό άξονα Σχιστό – Πέραμα, πρόσθεσε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών. Ο ίδιος είπε πως το υπουργείο προτίθεται να προχωρήσει και νέα έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς είτε μέσω δανείων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), είτε μέσω ένταξής τους στο λεγόμενο «πακέτο Γιούνκερ».
Το τελευταίο χρηματοδοτεί πάντως ιδιωτικές επενδύσεις ή έργα συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα με αποτέλεσμα να θεωρείται σχεδόν βέβαια η εμπλοκή ιδιωτών επενδυτών στα νέα έργα μέσων σταθερής τροχιάς. Ο κ. Δέδες ανέφερε τη νέα γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, την υπογειοποίηση του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου στο τμήμα Φάληρο – Πειραιάς καθώς και την επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Σταυρούπολη και Εύοσμο / Ευκαρπία.
Στα θετικά των τελευταίων εβδομάδων περιλαμβάνεται, πάντως, και η συμφωνία με την ΕΤΕπ για αύξηση του ποσοστού δανεισμού προς τα έργα σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα από 50% σε 75% του προϋπολογισμού ενός έργου και την αύξηση του αντίστοιχου ποσοστού στα υπόλοιπα έργα από 20% σε 50%.
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr