Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Οι εταιρείες TAP και E.ON New Build & Technology (ΕΝΤ), οι οποίες επιβλέπουν την μελέτη του χερσαίου τμήματος του έργου του TAP, θα διεξάγουν τη διαδικασία προεπιλογής σε δύο φάσεις αρχής γενομένης από την 1η Φεβρουαρίου 2013. Οι προμηθευτές σωλήνων χάλυβα που επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση πρέπει να αποδείξουν ότι θα είναι σε θέση να παράγουν τις απαραίτητες ποσότητες χάλυβα στον προβλεπόμενο χρόνο και σύμφωνα με τις προδιαγραφές του TAP. Σχετικό προσύμφωνο έχει γίνει με την εταιρία ΣΩΛΚ, για να προμηθεύσει τους σωλήνες που θα απαιτηθούν για τα 500 χιλιόμετρα της χερσαίας και υποθαλάσσιας διαδρομής του αγωγού, δηλαδή όχι μόνο για το κομμάτι που θα διέρχεται από το ελληνικό έδαφος αλλά για το σύνολο της διαδρομής του αγωγού. Μάλιστα το τελευταίο διάστημα υπάρχει μεγάλη άνοδος της τιμής της μετοχής της συγκεκριμένης εταιρίας.
Ο TAP θα χρειαστεί περίπου 400.000 τόνους σωλήνων χάλυβα για να κατασκευάσει τον αγωγό μήκους περίπου 800 χιλιομέτρων και διαμέτρου 48 ιντσών σε διάστημα τριών ετών.
Ο Sigurd Hamre, Διευθυντής Ανάπτυξης του Έργου του TAP, δήλωσε: «Ο βασικός στόχος της προεπιλογής είναι να διασφαλιστεί ότι θα υπάρχουν αρκετοί υψηλής ποιότητας σωλήνες χάλυβα διαθέσιμοι στην αγορά όταν ξεκινήσει η κατασκευή του TAP το 2015.
Για το λόγο αυτό, ο TAP ξεκινά την προεπιλογή χαλύβδινων σωλήνων πριν από την λήψη της τελικής επενδυτικής απόφασης προκειμένου να παραμείνει σε πλήρη ευθυγράμμιση με την ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Shah Deniz II στο Αζερμπαϊτζάν.»
Επί του παρόντος, ο TAP βρίσκεται στο στάδιο τεχνικών προμελετών εφαρμογής (front-end engineering detailed design - FEED) εν αναμονή της τελικής απόφασης της Κοινοπραξίας του Shah Deniz αναφορικά με την προκρινόμενη λύση για τη μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.
Εφόσον ο TAP επιλεγεί μέχρι τα μέσα Ιουνίου του 2013, θα είναι σε θέση να ξεκινήσει την κατασκευή το 2015 με τις πρώτες ποσότητες αερίου να ρέουν στον αγωγού από το τέλος του 2018. Η κατασκευή του αγωγού θα πραγματοποιηθεί με απόλυτο σεβασμό όλων των προδιαγραφών υγείας και ασφάλειας.