Ακόμη, επεκτείνεται από 3 σε 8 ημέρες το διάστημα στο οποίο πρέπει να δηλωθεί το ατύχημα στον ασφαλιστή, ενώ η ασφάλιση των αυτοκινήτων θα γίνεται με βάση την τρέχουσα πραγματική αξία του αυτοκινήτου.
Οι πιο σημαντικές ρυθμίσεις που εισάγονται με το σχέδιο νόμου είναι οι εξής:
1.Ενσωματώνεται στη νομοθεσία μας ηΕνοποιημένηΣυμφωνίαμεταξύτωνΓραφείων ΔιεθνούςΑσφάλισης. Ρυθμίζεται με τον τρόπο αυτό η διαδικασία αποζημιώσεων ζημιών που προκαλούνται από αυτοκίνητα με πράσινη κάρτα.
2. Ο χρόνος παραγραφής των απαιτήσεων των παθόντων από αυτοκινητιστικά ατυχήματα αυξάνεται από δύο σε πέντε χρόνια. Με την αλλαγή αυτή αποφεύγεται για το μέλλον ένα σημαντικό πρόβλημα στην απονομή της Δικαιοσύνης που είχε δημιουργηθεί από την προηγούμενη συντομότερη παραγραφή εις βάρος πολλών πολιτών παθόντων σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα. Μέχρι σήμερα πολλές αγωγές παθόντων σε αυτοκινητιστικά αυτοκίνητα, δεν ευδοκιμούσαν λόγω παραγραφής.
3. Καθιερώνεται διαδικασίακοινοποιήσεωνκαιδημοσιότηταςγιατιςπεριπτώσειςκαταγγελίαςτηςασφαλιστικήςσύμβασηςτουαυτοκινήτου, μεστόχο την ενημέρωσηκάθεενδιαφερομένου μέσωτουΚέντρουΠληροφοριών που θα λειτουργήσει πολύ σύντομα στοΥπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών. Αποτελεί μία σημαντική καινοτομία που αποσκοπεί στην προστασία τουκαταναλωτήκαιτηδιαφάνειαστοχώρο τωνασφαλιστικώνσυμβάσεων.
4. Εισάγονται συγκεκριμένες εξαιρέσεις από την ασφαλιστικήκάλυψη, για ζημίες που προκαλούνται με αιτιώδη συνάφεια:
από οδηγό που δεν έχει την, σύμφωνη μετονόμο, άδεια οδήγησης
από οδηγό πουπροκάλεσε το ατύχημα επειδή βρισκόταν υπό την επίδραση οινοπνεύματος ή τοξικών ουσιών .
από όχημα που χρησιμοποιείται για άλλη χρήση, εκτός από αυτή που καθορίζεται στην άδεια του.
Εξάλλου ορίζεται ρητά ότι ο ασφαλιστής συνεχίζει να υποχρεούται να αποζημιώσει τον τρίτο παθόντα, ανεξάρτητα από τις εξαιρέσεις.
Στόχος των εξαιρέσεων αυτών είναι να καταστεί ο οδηγός προσεκτικότερος κατά την οδήγηση και να είναι εφοδιασμένος μετα νόμιμα έγγραφα. Στο ίδιο πλαίσιο καταργείται η ΥΑΚ4-585/1978που είχε εκδοθεί το 1978 και αίρεται η διχογνωμία και η ανασφάλεια δικαίου που είχε προκληθεί από την παράλληλη εφαρμογή και νεώτερου νόμου του 1997 που περιλαμβάνει διαφορετικές ρυθμίσεις από την παραπάνω ΥΑ.
5. Ορίζεται ότι μπορεί να επιβληθεί στον οδηγό, υπαίτιο ατυχήματος, οοποίοςπαραβιάζειυποχρεώσειςπροςτον ασφαλιστή του(παράδειγμα, η μη υποβολή δήλωσης ήστοιχείων που είναι απαραίτητα για λειτουργία της ασφαλιστικής σύμβασης) υποχρέωση καταβολής αποζημίωσης στο ασφαλιστή του μετά από δικαστική απόφαση.
6. Προσδιορίζονται με ακρίβεια οι περιπτώσεις που ο ασφαλιστής δικαιούται να επιβάλλει επιπλέον ασφάλιστρο (bonusmalus). Οι περιπτώσεις αυτές είναι είτε μετά από δήλωση του ασφαλισμένου που αποδέχεται την υπαιτιότητα του ως προς τη πρόκληση του ατυχήματος, είτε εάν ο ασφαλιστής έχει καταβάλει αποζημίωση σε πρόσωπο που ενεπλάκη σε ατύχημα με τον ασφαλισμένο του.
7. Η ασφάλιση των αυτοκινήτων θα γίνεται με βάση την τρέχουσα πραγματική αξία του αυτοκινήτου. Σχετικά ορίζεται δικαίωμα επιστροφής στο δικαιούχο του ασφαλίστρου που είναι μεγαλύτερο από την τρέχουσα πραγματική αξία του ασφαλισμένου οχήματος και προβλέπονται, για την αποτελεσματικότητα της ρύθμισης αυτής, διοικητικές κυρώσεις στις ασφαλιστικές εταιρείες. Πρόκειται για σημαντική τομή που θα λειτουργήσει υπέρ του καταναλωτή και θα οδηγήσει σε καλύτερη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς.
8. Επεκτείνεται από 3 σε 8 ημέρες το διάστημα στο οποίο πρέπει να δηλωθεί το ατύχημα στον ασφαλιστή. Η επιμήκυνση είναι αναγκαία, ιδίως όταν ο παθών έχει τραυματιστεί και δε μπορεί να ενημερώσει άμεσα το ασφαλιστή του. Είναι άλλη μία ρύθμιση που αυξάνει την προστασία του καταναλωτή.
9. Ρυθμίζονται πληρέστερα ζητήματα καταγγελίας της σύμβασης ασφάλισης, με στόχο τη διαφάνεια στις συναλλαγές και την καλύτερη προστασία των ζημιωθέντων από αυτοκινητιστικά ατυχήματα.
10. Καθιερώνεται προσωρινή κάλυψη μέχρι την έκδοση του οριστικού ασφαλιστήριου, η οποία πιστοποιείται με την έκδοση προσωρινού σήμ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr