Η επιχείρηση, σε ιδιωτικά "χέρια" πλέον, αφήνει πίσω της 50 χρόνια λειτουργίας και προχωράει με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, καθώς οι προκλήσεις που απλώνονται μπροστά της είναι ποικίλες.
Βασικός στόχος των νέων ιδιοκτητών της είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της "Δωδώνης" και το… άπλωμα της γαλακτοβιομηχανίας, προκειμένου να διατηρήσει αλλά και να ενισχύσει την ηγετική της θέση στον κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων για τα επόμενα 50 χρόνια!
Για την επίτευξή του στόχου, οι βάσεις μπαίνουν από τώρα, με επενδύσεις σε τομείς που… παραμελήθηκαν ή αγνοήθηκαν εντελώς κατά το παρελθόν, όταν η "Δωδώνη" βρίσκονταν στα χέρια του κράτους και στηρίζονταν σε μεγάλο ποσοστό στις κρατικές επιδοτήσεις, οι οποίες σήμερα φυσικά δεν υπάρχουν! Σύντομα λοιπόν θα γίνει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, ενώ η Διοίκησή της ετοιμάζεται να επενδύσει 3 εκατ. ευρώ σε σύγχρονο εξοπλισμό!
Το παρόν και μέλλον
Με αφορμή την συμπλήρωση ενός χρόνου από την εξαγορά της "Δωδώνης" από την εταιρεία ιδιωτικών επενδύσεων "Strategic Initiative", ο Γενικός Διευθυντής Tom Seepers παρουσίασε, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, το "παρόν" της γαλακτοβιομηχανίας, τις προοπτικές που ανοίγονται μπροστά της, τους στόχους που έχουν τεθεί και τα μέσα για την επίτευξή τους. Παρόντες στη συνέντευξη ήταν επίσης ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Γιάννης Βιτάλης και ο αναπλ. Γενικός Διευθυντής, Κων/νος Ιωακειμίδης.
«Η Δωδώνη γιορτάζει φέτος τα 50 χρόνια από την ίδρυσή της και αυτό μας κάνει περήφανους όλους", τόνισε ο κ. Seepers και αφού σημείωσε πως αυτή ήταν η πρώτη ιδιωτικοποίηση που έγινε στη χώρα μας, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα, καθώς, όπως είπε, οι συνθήκες στην αγορά είναι πολύ δύσκολες.
"Μετά από τρία χρόνια κάθετης πτώσης στις πωλήσεις, φέτος για πρώτη φορά καταφέραμε να σταθεροποιήσουμε την κατάσταση, χάρη κυρίως στην ανάπτυξη των εξαγωγών", ανέφερε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ωστόσο πως το πεδίο των εξαγωγών είναι δύσκολο, αφού στο εξωτερικό τώρα σιγά – σιγά ο καταναλωτής ανακαλύπτει την πραγματική φέτα!
Πέρυσι οι πωλήσεις της "Δωδώνης" έφτασαν τα 84,6 εκατ. ευρώ και ο Γενικός Διευθυντής της εξέφρασε την πεποίθηση ότι και η φετινή χρονιά θα κλείσει με τους ίδιους αριθμούς. "Παρά τις δυσκολίες βλέπουμε θετικά σημάδια και κάνουμε πολλές αλλαγές. Ευτυχώς στη Δωδώνη έχουμε υψηλής ποιότητας προϊόν, υψηλά επίπεδα αναγνωρισιμότητας, πιστούς πελάτες και φυσικά το καλύτερο γάλα στην Ελλάδα", σημείωσε με έμφαση.
Φέτα και προϊόντα
"Ναυαρχίδα" των προϊόντων της Ηπειρώτικης γαλακτοβιομηχανίας παραμένει φυσικά η φέτα, ενώ, όπως είπε ο κ. Seepers, θα γίνει προσπάθεια για την προβολή και ανάπτυξη και άλλων ειδών, που επίσης διακρίνονται για την ποιότητά τους, προσθέτοντας πως "βάζουμε τις βάσεις όχι μόνο για τη φέτα αλλά για όλο τον κλάδο των γαλακτοκομικών, γιατί η εταιρεία παράγει μια ευρεία γκάμα προϊόντων που δεν την γνωρίζουν οι καταναλωτές εκτός Ηπείρου".
Ειδικά για τη φέτα, που εξάγεται σήμερα σε 35 χώρες σ’ όλο τον πλανήτη, στόχος της "Δωδώνης" είναι να την αναδείξει σε παγκόσμιο "brand".
Πέντε πυλώνες ανάπτυξης
Νέος αέρας πνέει, λοιπόν, στη "Δωδώνη", η οποία στοχεύει στην ενίσχυση της ηγετικής της θέσης στην εγχώρια αγορά, ενώ μετεξελίσσεται σιγά – σιγά σε εταιρεία με διεθνή προσανατολισμό και εξωστρεφή χαρακτήρα, με σημαντικά οφέλη και για την τοπική οικονομία.
Η προσπάθεια αυτή, όπως είπε ο Γενικός Διευθυντής της γαλακτοβιομηχανίας, θα στηριχθεί σε πέντε βασικούς πυλώνες:
- Οργανωτική ενίσχυση της «Δωδώνης» με υπαλλήλους που διαθέτουν τεχνογνωσία και εξειδίκευση.
- Εκσυγχρονισμός των τεχνολογικών υποδομών της μέσω επενδύσεων στην ανάπτυξη δικτύων.
- Βελτίωση της αποτελεσματικότητας.
- Εμπορική ανάπτυξη μέσω του marketing.
- Επένδυση κεφαλαίων σε εξοπλισμό (συνολικά θα διατεθούν 3 εκατ. ευρώ), με στόχο την ενίσχυση της παραγωγής και της αποδοτικότητας.
Κατά την παρουσίαση, επιβεβαιώθηκε από τον κ. Γιάννη Βιτάλη και η επικείμενη αύξηση κεφαλαίου στη "Δωδώνη", προκειμένου να προχωρήσει η ανάπτυξη της εταιρείας. Ο ίδιος πάντως διαβεβαίωσε ότι "δεν έχουμε πρόθεση να μειώσουμε τη συμμετοχή των συνεταιριστών και θα συζητήσουμε με τους μετόχους πριν πάρουμε αποφάσεις".
Κριτική στο παρελθόν
Ο Tom Seepers άσκησε και κριτική στην πολιτική που ακολούθησαν οι προηγούμενες διοικήσεις της "Δωδώνης", τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι "η εταιρεία είχε επικεντρωθεί στην παραγωγή και δεν κοιτούσε τις ανάγκες του καταναλωτή και της αγοράς, δεν επένδυσε αρκετά στους ανθρώπους της ή στο marketing, ούτε κοίταξε να γίνει πιο αποδοτική και να εξασφαλίσει ένα βιώσιμο μέλλον"!
Η τακτική αυτή, όπως είπε, είχε ως αποτέλεσμα το πολύ υψηλό κόστος παραγωγής που δεν της επέτρεπε να φτάσει το μέγιστο που μπορούσε στην αγορά.
Ερωτηθείς για τα κέρδη που παρουσίαζε η γαλακτοβιομηχανία, ο κ. Seepers είπε με νόημα ότι αν έκανε επενδύσεις, τα κέρδη της θα παρουσίαζαν πτωτική πορεία, ενώ τόνισε πως ήταν διαφορετικό πράγμα τα κέρδη που υπήρχαν στους ισολογισμούς της απ’ τα κέρδη τα οποία διέθετε σε ρευστό στα ταμεία της!
Επίσης, ο Γεν. Διευθυντής της "Δωδώνης" εμφανίστηκε προβληματισμένος όσον αφορά την οικονομική κατάσταση πολλών κτηνοτρόφων, οι οποίοι, όπως ανέφερε, έπαιρναν παλιά δάνεια πάνω απ’ τις δυνατότητές τους με αποτέλεσμα να είναι σήμερα χρεωμένοι. Παράλληλα, μίλησε για την αύξηση των τιμών στις ζωοτροφές, ενώ τόνισε πως "μας ανησυχούν οι εξελίξεις για τη σήμανση του φρέσκου γάλακτος στην Ελλάδα", προσθέτοντας πως αν εφαρμοστούν, θα πλήξουν τον κλάδο.
Αναφέρθηκε επίσης στην ανάγκη ίδρυσης μιας ένωσης παραγωγών φέτας που να εκπροσωπεί τον κλάδο και να πολεμάει για τα δικαιώματά του, κάτι που εκτίμησε ότι θα γίνει μέσα στο 2014, αφού έχουν ξεκινήσει οι σχετικές επαφές.
«Θα παίρνουμε γάλα…»
Ιδιαίτερη σημασία είχε η ρητή διαβεβαίωση του Tom Seepers πως η "Δωδώνη" θα συνεχίσει να αγοράζει όλο το γάλα απ’ όλους τους κτηνοτρόφους που θέλουν να της το πουλήσουν και μάλιστα όλες τις εποχές του χρόνου κι όχι επιλεκτικά όπως κάνουν άλλες εταιρείες του κλάδου!
"Πέρυσι αγοράσαμε πολύ περισσότερο γάλα απ’ ότι χρειαζόμασταν. Δεν μειώσαμε τις ποσότητες γιατί έχουμε αντιληφθεί τον κοινωνικό ρόλο της εταιρείας", σημείωσε με έμφαση και συμπλήρωσε την εκτίμηση ότι "σε δύο – τρία χρόνια από τώρα θα έχουμε αυξημένη ανάγκη σε γάλα και αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αυξηθεί η παραγωγή. Για να γίνει αυτό πρέπει να μειωθούν τα χρέη των κτηνοτρόφων που δεν είναι βιώσιμα, να δούμε το θέμα της αναπαραγωγής, το πώς δηλαδή θα αυξηθούν τα κοπάδια, καθώς και τις τιμές των ζωοτροφών".
Η φέτα στον Καναδά
Το θέμα της συμφωνίας Καναδά – Ε.Ε για την παραγωγή φέτας απασχόλησε τη συνέντευξη τύπου. Ο κ. Seepers τόνισε πως "η Ελλάδα πρέπει να είναι πιο ενεργητική στο να προστατεύει τα προϊόντα Π.Ο.Π. που διαθέτει και να τα αυξήσει αυτά", ενώ ο Γιάννης Βιτάλης σημείωσε πως οι Καναδικές εταιρείες που ήδη παράγουν φέτα θα διατηρήσουν το δικαίωμα αυτό με τη νέα συμφωνία. Μόνο όσες θα παράγουν τυρί από δω και μπρος θα το ονομάζουν "τύπου φέτα". Όπως είπε, η κατάσταση είναι πολύ κρίσιμη γιατί αυτό που συνέβη στον Καναδά μπορεί να γίνει και αλλού.
Η ΔΩΔΩΝΗ σε αριθμούς
Η εταιρεία διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής/ συσκευασίας για 50 διαφορετικά προϊόντα. Έχει σήμερα 80 κωδικούς προϊόντων σε εννέα κατηγορίες γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων που διακρίνονται για την εξαιρετική ποιότητα και γεύση: φρέσκο γάλα, παστεριωμένο γάλα, φέτα, σκληρά τυριά, γιαούρτι, γαλοτύρι, βούτυρο, κρέμα γάλακτος, προϊόντα τυρογάλακτος
Η φέτα ΔΩΔΩΝΗ εξάγεται σε 35 χώρες, ανάμεσά τους σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές όπως της Αυστραλίας, των ΗΠΑ, της Γερμανίας, του Βελγίου και της Ολλανδίας, ενώ συνεχώς ενισχύει την παρουσία της στις αγορές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας
Το 2012 επεξεργάστηκε περίπου 68.000 τόνους γάλα και το πρώτο 6μηνο του 2013 45,000 τόνους
Το 2012 παρήγαγε 11.882.000 κιλά τυριών, 10.593.000 κιλά φέτας, 12.129.000 λίτρα γάλακτος και 2.629.000 κιλά γιαουρτιού.
Τα προϊόντα της εταιρίας διατίθενται σε πάνω από 5.000 σημεία πώλησης και 200 διαύλους πωλήσεων σε όλη τη χώρα
Οικονομικό αποτύπωμα
- Η εταιρία απέδωσε φόρο εισοδήματος ύψους 0,5 εκ. ευρώ το 2012 και 0,8 εκ. ευρώ το 2011. Οι επενδύσεις την τελευταία τριετία (2010-2013) ανέρχονται σε 5,1 εκ. ευρώ.
- To 2014 η εταιρεία προσανατολίζεται σε σημαντικές επενδύσεις με στόχο να γίνει η ΔΩΔΩΝΗ ανταγωνιστική
- Η ΔΩΔΩΝΗ κατέχει την 1η θέση στη φέτα, με μερίδιο αγοράς 12,5%
- Οι πωλήσεις το 2012 ήταν 84.603.036 ευρώ. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων το 2012 ήταν 463.617 ευρώ.
- Αύξηση εξαγωγών κατά 12% το 2012. Το έτος αυτό η εταιρεία εξήγαγε πάνω από 3.130 τόνους από 48 κωδικούς προϊόντων.
- Το πρώτο 9μηνο του 2013, η εταιρεία αύξησε τις εξαγωγές της κατά 12% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με τη φέτα να αποτελεί τη «δύναμη πυρός», γεγονός που επιβεβαιώνει την σταθερή αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας και τη θέση της μεταξύ των μεγαλύτερων Ελληνικών εξαγωγικών εταιρειών
- Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για τη ΔΩΔΩΝΗ είναι τα αποτελέσματα και στις εγχώριες πωλήσεις οι οποίες έχουν σταθεροποιηθεί και ανακάμπτουν για πρώτη φορά τα τελευταία τρία χρόνια, ως συνέπεια της αποτελεσματικής στρατηγικής και της επένδυσης της εταιρείας στη συνεργασία της με τους εργαζόμενους, τους τοπικούς παραγωγούς και προμηθευτές, τους συνεργάτες και κυρίως τους πελάτες της.
Ανθρώπινο Δυναμικό
- Προμηθευτές γάλακτος: 6.000
- Απασχολεί 278 εργαζομένους
- Η εταιρεία συντηρεί συνολικά, μέσω της προμήθειας, της διανομής και της πώλησης 500 θέσεις εργασίας.
- Τους τελευταίους μήνες, 41 εποχικοί εργαζόμενοι έγιναν μόνιμοι, ενώ η εταιρεία έχει εντάξει στο δυναμικό της στελέχη τόσο σε νεοσύστατες θέσεις στους τομείς των οικονομικών τμημάτων καθώς και του τμήματος πληροφοριακών συστημάτων, όσο και σε κενές θέσεις όπως ο τομέας της διαχείρισης της παραγωγής.
- Σημαντική στήριξη στους εργαζομένους της εταιρείας αποτελεί και η νέα πρωτοβουλία «Ακαδημία ΔΩΔΩΝΗ», που στόχο έχει την επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας, προκειμένου να βελτιωθούν οι δεξιότητες και οι γνώσεις τους, μέσω προγραμμάτων κατάρτισης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr