Οι δύο εταιρείες κατέθεσαν μαζί με τους φακέλους προσφοράς και την προβλεπόμενη εγγυητική επιστολή ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ προκειμένου να συμμετέχουν στο διαγωνισμό.
Η εταιρεία που διαχειρίζεται την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ, ύστερα από πολλές άκαρπες προσπάθειες δημοπράτησης του έργου, αποφάσισε στις 15 Μαρτίου να υιοθετήσει τη μέθοδο της ανάθεσης του έργου ύστερα από διαδικασία διαπραγμάτευσης.
Υπενθυμίζεται ότι ο τελευταίος διαγωνισμός αν και είχε προσελκύσει ηχηρά ονόματα του εγχώριου κατασκευαστικού κλάδου άλλα και διεθνείς επιχειρήσεις, όπως η Cosco, κηρύχθηκε άγονος τον περασμένο Ιούλιο, παρά τις τουλάχιστον πέντε παρατάσεις στην τελική προθεσμία υποβολής δεσμευτικών προσφορών.
Ετσι, η ΓΑΙΟΣΕ ανακοίνωσε ότι προχωρεί σε πρόσκληση εκδήλωσης δεσμευτικού ενδιαφέροντος για τη συμμετοχή στη διαδικασία διαπραγμάτευσης για την ανάθεση του έργου.
Στο προηγούμενο διαγωνισμό υπήρξαν συνεχείς αλλαγές στα τεύχη δημοπράτησης και διαμαρτυρίες των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι θεώρησαν υψηλό το οικονομικό αντιστάθμισμα αλλά και το κατασκευαστικό έργο.
Σύμφωνα με τους όρους δόμησης που έχουν ληφθεί για το ακίνητο, υπάρχει η δυνατότητα δόμησης περίπου 235.000 τ.μ. στεγασμένων χώρων. Διαθέτει οδικές συνδέσεις προς τον αυτοκινητόδρομο της Αττικής Οδού και τη Λεωφόρο ΝΑΤΟ, σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο και βρίσκεται σε φάση κατασκευής η σιδηροδρομική σύνδεσή του με το λιμένα του Ν. Ικονίου.
Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός αφορούσε κεφάλαια 150 εκατ. ευρώ, τα οποία θα έβαζαν ιδιώτες επενδυτές, κυρίως από το χώρο των logistics και των κατασκευών, με στόχο να συγκεντρωθούν σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες οι οποίες σήμερα διεκπεραιώνονται σε διάσπαρτες εγκαταστάσεις του ΟΣΕ.
Στην εκδήλωση του αρχικού ενδιαφέροντος είχαν συμμετάσχει περίπου τριάντα εταιρείες, μεταξύ των οποίων ο κινεζικός όμιλος της Cosco, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, κατασκευαστικοί όμιλοι, η Goldair, η Sharmed (Σαραντίτης) κ.α., ενώ ο πρώτος διαγωνισμός που είχε πραγματοποιηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση (Ν.Δ.) είχε επίσης ακυρωθεί.
Στην έκταση που διαθέτει ο ΟΣΕ στην περιοχή του Θριασίου έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις ύψους 200 εκατ. ευρώ, που αφορούν τόσο στο σιδηροδρομικό δίκτυο όσο και σε εγκαταστάσεις τις οποίες ο όμιλος ΟΣΕ προτίθεται να αξιοποιήσει.
Με την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο επιχειρείται η δημιουργία αναπτυξιακού δίπολου Αθήνας (Θριάσιο) - Θεσσαλονίκης (εμπορευματικός σταθμός), με προοπτική ενίσχυσης των εμπορευματικών μεταφορών για τη Βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια.
Η λειτουργία των εγκαταστάσεων εμπορευματικού χαρακτήρα στο Θριάσιο αναμένεται να επιφέρει πολλαπλά οφέλη, καθώς θα καταστεί δυνατή η απελευθέρωση χώρων σε επιβαρημένες αστικές περιοχές (Μενίδι, Ρουφ, Αγιο Ιωάννη, Ρέντη).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr