Στα panamax η κατάσταση παρέμεινε σε γενικές γραμμές αμετάβλητη και παρά την αρνητική ψυχολογία που επικρατεί στον Ατλαντικό, πολλοί ναυλωτές τελούν σε κατάσταση αναμονής, καθιστώντας την αγορά ακόμη πιο ήρεμη. Στον Ειρηνικό η ναύλωση πλοίων ήταν και αυτή περιορισμένη σε διάρκεια, με αποτέλεσμα μια μέση υποχώρηση του μέσου ναύλου κατά 10,4% από την περασμένη εβδομάδα, στα 13,795 δολάρια την ημέρα.
Στα handymax η κίνηση στον Ατλαντικό ανέκαμψε ελαφρά από τα μέσα του μήνα, κάτι όμως που δεν συνέβη και στον Ειρηνικό. Τα μέσα ναύλα ανά ταξίδι υποχώρησαν ελαφρά 0,4% από τα μέσα του μήνα, στα 17,563 δολάρια την ημέρα.
Ωστόσο όπως αισιοδοξούν κύκλοι της αγοράς, ο δείκτης Baltic Dry Index αναμένεται να ξαναμπεί σε ανοδική τροχιά για το υπόλοιπο του 2009. Πολλοί θεωρούν πως οι 2700 μονάδες είναι πολύ χαμηλά αλλά και υπό τις παρούσες συνθήκες ένα σθεναρό σημείο αντίστασης. Το momentum αυτό, αν και αναμένεται να είναι ήπιο σε ισχύ, θα τροφοδοτηθεί από τη διαρκή βελτίωση στη διεθνή εμπορική και οικονομική δραστηριότητα, καθώς πλησιάζουμε στο 2010. Χαρακτηριστικό είναι ότι ο δείκτης ξεκίνησε τη χρονιά στις 772 μονάδες και έφτασε μέχρι τις 1463 τον Απρίλιο για να φτάσει στο υψηλό των 4291 μονάδων τον Ιούνιο. Στη συνέχεια υποχώρησε κατά 17% την πρώτη εβδομάδα του Αυγούστου, στις 2653 μονάδες και ύστερα λίγο πάνω από τις 2700 μονάδες. Εντούτοις, παρέμεινε χαμηλότερα κατά 35% από τα υψηλά του 2009.
Η πτώση οφείλεται σε μια σειρά από λόγους: Την αβεβαιότητα για την πορεία της διεθνούς οικονομίας και κάτι που σχετίζεται με αυτό- την παγκόσμια ζήτηση για εμπορεύματα. Αβεβαιότητα περιστοιχίζει και τους ρυθμούς ανάπτυξης της Κίνας, που αποτελεί έναν παράγοντα καθοριστικό για την πορεία της ζήτησης εμπορευμάτων. Τέλος, η αγορά ανέμενε μείωση του ρυθμού εισαγωγών σιδηρομεταλλευμάτων τον Ιούλιο, γεγονός που όπως αποδείχθηκε ήταν λανθασμένο.
Αντίθετα, εξαιτίας της ισχυρής εγχώριας ζήτησης, οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν κατά 5% τον Ιούλιο, στους 58,1 εκατ. τόνους, 35% υψηλότερα σε σχέση με πέρυσι. Οι εισαγωγές της χώρας σε αργό πετρέλαιο σημείωσαν άνοδο κατά 18% στους 19,6 εκατ. τόνους τον ίδιο μήνα. Το κινεζικό κρατικό πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας, ύψους 590 δισ. Δολαρίων, συνέβαλε καθοριστικά στην αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου και σιδηρομεταλλεύματος, και μάλιστα σε υψηλότερες τιμές.
Αναλυτές θεωρούν ότι έχουμε ήδη δει τον «πάτο» της οικονομικής κρίσης και ότι οι περισσότερες από τις μεγάλες οικονομίες του πλανήτη έχουν ήδη αρχίσει να βγαίνουν από την ύφεση. Καθώς αυτό θα συμβαίνει σταδιακά, θα αυξάνεται και η ζήτηση για εμπορεύματα καθώς και το εμπόριο, γεγονός που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης για πλοία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr