Κύκλοι της MIG σχολιάζουν ότι η κίνηση αυτή δημιουργεί πολλαπλασιαστικά οφέλη στον Όμιλο κυρίως γιατί δημιουργεί κοινωνικοπολιτικά ερείσματα, τονίζοντας ότι ήδη έχει παρατηρηθεί πλήρης μεταστροφή απέναντι στη MIG από πολιτικά και επιχειρηματικά στελέχη, αλλά και από τα μέσα ενημέρωσης και την κοινή γνώμη. Οι συμφωνίες αφορούν την εξαγορά της Pantheon Airways (πτητικό έργο), της MRO NewCo (τεχνική βάση) και της Ground Handling NewCo (επίγεια εξυπηρέτηση) και τελούν υπό τον όρο της κύρωσης από την Βουλή, η οποία αναμένεται να πραγματοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες, ενώ μετά από αυτήν θα αποκτήσουν ισχύ νόμου.
«Το Δημόσιο πλέον θα κερδίζει από την Ολυμπιακή. Πέρα από τα 177,2 εκατομμύρια που θα εισπράξει από τους επενδυτές ως αρχικό τίμημα, αλλά και πέρα από το επιπλέον σημαντικό ποσό που θα εισρεύσει από την πώληση των πρόσθετων στοιχείων του ενεργητικού, από δω και μπρος θα έχουμε έσοδα 150 εκ. ευρώ το χρόνο, από την καταβολή σπατοσήμου, εισφορών στο ΙΚΑ και φόρων μισθωτών υπηρεσιών», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηδάκης.
Ο Υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε προσωπικά ικανοποιημένος για την έκβαση την επίλυση του θέματος του εθνικού αερομεταφορέα, σημειώνοντας ότι στη διάρκεια των διαπραγματεύσεων «υπήρξαν απαράδεκτοι προσωπικοί υπαινιγμοί και μπόλικη πολιτική μικροψυχία που με πείραξαν και εξακολουθούν να με πειράζουν».
«Μια μακρά περίοδος παρακμής κλείνει οριστικά και δίνει τη θέση της σε μια εποχή υψηλών προσδοκιών και απαιτήσεων» τόνισε, εξηγώντας πως η Ολυμπιακή είχε εξελιχθεί σε ένα «μεγάλο ασθενή» της οικονομίας, δημιουργώντας χρέη ύψους 1 εκατ. ευρώ την ημέρα και προκαλώντας νομικά προβλήματα στην Ελλάδα με τις καταδικαστικές αποφάσεις από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων. «Η έκτη προσπάθεια αποκρατικοποίησης της εταιρείας, σε αντίθεση με τις προηγούμενες, κατέληξε θετικά.» υπογράμμισε τονίζοντας ότι αυτό δεν έγινε τυχαία αλλά επειδή «ήταν η πιο συστηματική και πιο οργανωμένη από όλες όσες είχαν γίνει στο παρελθόν.» Ανέφερε ακόμη τη σημασία που έχει το γεγονός ότι η Ολυμπιακή περνά στα χέρια «ενός ισχυρού και αξιόπιστου επενδυτή, όπως η MIG» μέσα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία.
Ο κ. Βγενόπουλος από την πλευρά του αναφέρθηκε στη σημασία που είχε πρωτίστως η διάσωση της Ολυμπιακής. «Θεωρώ ότι κάναμε το καθήκον μας. Μας ήταν αδιανόητο να μην υπάρχει Ολυμπιακή. Είναι μια εταιρία συνδεδεμένη με τη μνήμη και την ιστορία μας, είναι το αεροπλάνο που πρωτοπετάξαμε», σημείωσε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε δε, ότι στόχος είναι να καταστεί η Ολυμπιακή υγιής και διαρκώς αναπτυσσόμενη, καθώς κάτι τέτοιο ωφελεί όλους και κυρίως την οικονομία και την κοινωνία.
«Η νέα Ολυμπιακή δε θα κουβαλά τις αμαρτίες της παλιάς» δήλωσε από την πλευρά του ο Υπουργός Οικονομίας Γιάννης Παπαθανασίου που έδωσε τα εύσημα στον Υπουργό Ανάπτυξης για την επιτυχημένη έκβαση της διαδικασίας. «Εύχομαι να πετύχει η MIG σε έναν τομέα που εκ των πραγμάτων είχαν αποτύχει πολλές κυβερνήσεις».
Ο Υπουργός Μεταφορών, Ευρυπίδης Στυλιανίδης τόνισε ότι αυτή η προσπάθεια πέτυχε γιατί φροντίζει να συμβαδίζουν «κοινωνία, αγορά και πολιτεία». Ειδική αναφορά στον κ. Χατζηδάκη έκανε και η Υπουργός Απασχόλησης Φάνη Πάλλη Πετραλιά, ενώ υπογράμμισε και αυτή τη σημασία που έχει η διατήρηση του ονόματος της Ολυμπιακής. «Ήμουν αντίθετη με το όνομα Πάνθεον. Το σήμα της Ολυμπιακής έχει 95% αναγνωσιμότητα παγκοσμίως και αυτό δεν έπρεπε να χαθεί», σημείωσε.
Κατά τη διάρκεια της τελετής έξω από το Ζάππειο είχε συγκεντρωθεί μια μικρή ομάδα εργαζομένων της Ολυμπιακής που διαμαρτύρονταν για την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής φωνάζοντας συνθήματα.
Η MIG σε σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει επίσης τα ακόλουθα:
Οι εταιρίες που εξαγοράζονται αποτελούν στην πραγματικότητα νέες επιχειρήσεις, οι οποίες έχουν την ιδιοκτησία επιλεγμένων στοιχείων ενεργητικού τα οποία θα πωληθούν από το ελληνικό Δημόσιο και δεν περιλαμβάνουν οφειλές και υποχρεώσεις οιασδήποτε μορφής.
Οι εταιρίες που εξαγοράζονται δεν αποτελούν κατά καμμία νομική ή άλλη έννοια, διαδόχους των κρατικών αεροπορικ
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr