Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Το θέμα σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες συζητήθηκε την Παρασκευη, μεταξύ του Πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και της γερμανίδας καγκελαρίου Ανγκέλα Μέρκελ, στο περιθώριο των εργασιών της συνόδου κορυφής των Βρυξελλών.
Σε κάθε περίπτωση, όλες οι ενδείξεις συμπίπτουν στο ότι οι Γερμανοί , όντως έχουν ετοιμάσει σχέδιο απεγκλωβισμού τους από την Ελλάδα, γεγονός που θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον που θα δείξει η αγορά για την απόκτηση των Ναυπηγείων. Την ίδια στιγμή που πηγές της εταιρείας έλεγαν χθες στα ΝΕΑ πως "δεν τίθεται θέμα ούτε αποχώρησής μας, ούτε απολύσεων προσωπικού", οι πληροφορίες μιλούσαν για τουλάχιστον 4 ενδιαφερόμενους να τα αγοράσουν, τον όμιλο Ταβουλάρη -που κατέχει τα Ναυπηγεία Ελευσίνος και Νεωρίου στη Σύρο- τον όμιλο Λαυρεντιάδη, ελληνικό τραπεζικό όμιλο, και έναν γαλλικό που δραστηριοποιείται στον χωρο της ναυπηγικής βιομηχανίας.
Το εξοπλιστικό πρόγραμμα
Η απόφαση των Γερμανών φαίνεται να σχετίζεται τόσο με τη διεθνή ύφεση που πλήττει τον όμιλο -με αποτέλεσμα να εγκαταλείπει θυγατρικές της παντού στον κόσμο- όσο και με το γεγονός ότι φέρονται να θεωρούν ασύμφορη την επένδυσή τους στην Ελλάδα.
Αν και πηγές της κυβέρνησης δεν συνδέουν τα όποια σχέδια αποχώρησης της ThyssenKrupp από τον Σκαραμαγκά με τις σημαντικές εκκρεμότητες που υπάρχουν μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ναυπηγείων (πρόγραμμα υποβρυχίων και φρεγατών), εντούτοις οι πληροφορίες επιμένουν ότι αν κάποιες από αυτές επιλύονταν, οι Γερμανοί θα "έβλεπαν με άλλο μάτι" την παραμονή τους στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα κατασκευής φρεγατών για λογαριασμό του Πολεμικού Ναυτικού- και στο οποίο "πόνταραν" οι Γερμανοί- καρκινοβατεί, το Πολεμικό Ναυτικό εξακολουθεί να μην παραλαμβάνει το υποβρύχιο που κατασκευάστηκε στο Κίελο , ενώ πριν από λίγο καιρό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησε από την εταιρεία να επιστρέψει στο Ελληνικό Δημόσιο περί τα 230 εκατ. ευρώ (που ξεπερνούν τα 400 εκ. ευρώ, μαζί με τους τόκους) θεωρώντας τις παράνομες ενισχύσεις παλαιότερων ετών, που ωστόσο η ThyssenKrup δεν αναγνωρίζει, γι' αυτό και δεν επιθυμεί να καταβάλει ούτε ένα ευρώ καθώς δεν δόθηκαν επί των ημερών της.
Δυσαρέσκεια για τους Γάλλους
Εκπρόσωποι εργαζομένων μιλούν για εκβιασμό εναντίον της κυβέρνησης από τους Γερμανούς, μετά και τις διαπραγματεύσεις που ξεκίνησε πρόσφατα το υπουργείο ’μυνας με γαλλικό όμιλο για την κατασκευή φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού από γαλλικά ναυπηγεία. Το γεγονός αυτό, φαίνεται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, να ενόχλησε τους Γερμανούς.
Τέλος και δεδομένου ότι η ναυπηγική βιομηχανία έχει χτυπηθεί σκληρά από την διεθνή κρίση, ο γερμανικός όμιλος έχει εκπονήσει εδώ και μήνες ένα ευρύτατο πρόγραμμα περικοπών τόσο εντός της Γερμανίας όσο και εκτός, εγκαταλείποντας θυγατρικές, και προχωρώντας σε μειώσεις 3.000 θέσεων εργασίας σε όλο τον κόσμο. Σχετική αναφορά έκαναν σε άρθρο τους οι Financial Times. Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι με τόσα ανοιχτά μέτωπα, ευνόητο είναι το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά να είναι ένα από τα πρώτα θύματα της εξυγίανσης του χαρτοφυλακίου του γερμανικού ομίλου.
Ο Ενεργειακός
energiakos@reporter.gr