Αυτή, όμως η εντυπωσιακή άνοδος, που αποδίδεται στο ανοδικό «τσίμπημα» του δείκτη ξηρού φορτίου, δεν μπορεί με τίποτα να σβήσει τις ζημιές, που είναι νωπές και αποτέλεσμα της πρόσφατης, απρόβλεπτης πτώσης αξιών μέχρι και άνω του 90%. Στον κλάδο όπου πρωταγωνιστούν Έλληνες, η μετοχή της DryShips, του Γιώργου Οικονόμου, έχει γίνει το απόλυτο αντικείμενο τζόγου. Πριν ένα χρόνο ήταν στα 91,55 δολ., αλλά βρέθηκε στα 3,71 πριν μία εβδομάδα. Μετά από τέσσερις εργάσιμες ημέρες, έκλεισε χθες στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στα 9,45 δολ. δηλαδή με άνοδο 155%. Όμως, για να επανέλθει στα προ έτους επίπεδα θα πρέπει είτε να εννιαπλασιαστεί από τα τρέχοντα ή να 24πλασιαστεί από τα χαμηλά. Χθες μάλιστα άλλαξαν χέρια 73,322 μετοχές, δηλαδή περισσότερες από τον συνολικό αριθμό των εισηγμένων μετοχών της (43,55 εκατ.)
Μία άλλη «ραλάτι» μετοχήείναι της Excel Maritime, των Γαβριήλ Παναγιωτίδη και Σταμάτη Μολάρη. Από τα 3,61 δολ. στις 4 Δεκεμβρίου σκαρφάλωσε χθες στα 7,14 δολ., κερδίζοντας 98%. Πριν 365 ημέρες όμως ήταν στα 54,37 δολ. Επίσης, η Genco Shipping του Πέτρου Γεωργιόπουλου ενισχύθηκε 56% τις τελευταίες τέσσερις ημέρες (στα 10,7 δολ. χθες από 6,85 δολ. στις 3/12/08) και η Diana Shipping του Συμεών Παλιού 45% κατά τις τελευταίες πέντε ημέρες.
Τις μετοχές ναυτιλιακών εταιρειών μπορείτε να τις δείτε στη σχετική σελίδα του reporter.gr: https://www.reporter.gr/default.asp?pid=185&la=1
Χρήστος Ιωάννου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr