Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Οι μεταποιητικές επιχειρήσεις εστιάζουν όλο και περισσότερο σε υβριδικά προϊόντα, στα οποία τα αγαθά συνδυάζονται με υπηρεσίες που σχετίζονται με το προϊόν. Ταυτόχρονα, πολλές εταιρείες μεταφέρουν τμήματα της φυσικής τους παραγωγής στο εξωτερικό και επικεντρώνονται στο εσωτερικό τους στην ανάπτυξη και διανομή προϊόντων.
«Ως αποτέλεσμα, τα στοιχεία για τη συμβατική βιομηχανική παραγωγή δεν αντικατοπτρίζουν πλήρως τις οικονομικές επιδόσεις στον τομέα της μεταποίησης. Ενώ ο δείκτης παραγωγής μειώθηκε κατά 13% μεταξύ 2018 και 2024, η πιο ολοκληρωμένη προστιθέμενη αξία μειώθηκε μόνο κατά 3% την ίδια περίοδο», αναφέρει ο Timo Wollmershäuser, επικεφαλής των προβλέψεων του ifo.
Αυτή η στρατηγική αλλαγή θα οδηγήσει σε προσαρμογή των παραγωγικών δυνατοτήτων και αύξηση των πωλήσεων από μη βιομηχανικές δραστηριότητες. «Η απλή εξέταση της παραγωγής αγαθών στη Γερμανία δεν αρκεί. Η βιομηχανία προσαρμόζει τα επιχειρηματικά της μοντέλα και επικεντρώνει όλο και περισσότερο τις εγχώριες δραστηριότητές της στην έρευνα και τις υπηρεσίες», λέει ο Wollmershäuser, με την τάση αυτή να είναι ιδιαίτερα εμφανής στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας και της μηχανολογίας.
Ο ίδιος αναφέρει, ακόμη, ότι η έρευνα και η ανάπτυξη, μαζί με τις υπηρεσίες που σχετίζονται με τα προϊόντα, αποκτούν εκεί όλο και μεγαλύτερη σημασία, ενώ οι παραδοσιακές παραγωγικές ικανότητες ανατίθενται όλο και συχνότερα σε εξωτερικούς συνεργάτες. Αυτή η διαρθρωτική αλλαγή θα πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την αξιολόγηση της τρέχουσας κατάστασης της γερμανικής βιομηχανίας.