Η ραγδαία ανάπτυξη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης (AI), η οποία μπορεί να δημιουργήσει κείμενο, εικόνες και βίντεο σε δευτερόλεπτα, ως απάντηση σε προτροπές από τον χρήστη, έχει αυξήσει τους φόβους ότι η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να επηρεάσει σημαντικές τις εκλογές που διεξάγονται φέτος, καθώς πάνω από τον μισό παγκόσμιο πληθυσμού πρόκειται να προσέλθει στις κάλπες.
Οι υπογράφοντες τη συμφωνία, η οποία ανακοινώθηκε στο Συνέδριο Ασφαλείας του Μονάχου, περιλαμβάνουν εταιρείες που κατασκευάζουν παραγωγικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία περιεχομένου, συμπεριλαμβανομένης της OpenAI, της Microsoft και της Adobe. Στους υπογράφοντες περιλαμβάνονται πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης που θα αντιμετωπίσουν την πρόκληση να κρατήσουν το επιβλαβές περιεχόμενο μακριά από τους ιστότοπούς τους, όπως οι Meta Platforms, TikTok και X.
Η συμφωνία περιλαμβάνει δεσμεύσεις για συνεργασία στην ανάπτυξη εργαλείων για τον εντοπισμό παραπλανητικών εικόνων, βίντεο και ήχου που έχουν δημιουργηθεί από εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης, τη δημιουργία εκστρατειών ευαισθητοποίησης του κοινού για την ενημέρωση των ψηφοφόρων σχετικά με το παραπλανητικό περιεχόμενο και τη λήψη μέτρων για να αποφευχθεί το εν λόγω περιεχόμενο στις υπηρεσίες τους.
Η τεχνολογία για τον εντοπισμό του περιεχομένου που παράγεται με τεχνητή νοημοσύνη ή για την πιστοποίηση της προέλευσής του θα μπορούσε να περιλαμβάνει υδατογραφήματα ή την ενσωμάτωση μεταδεδομένων, δήλωσαν οι εταιρείες. Στη συμφωνία, δεν έχει προσδιοριστεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για την τήρηση των δεσμεύσεων ή τον τρόπο με τον οποίο κάθε εταιρεία θα τις εφαρμόσει.
«Νομίζω ότι η χρησιμότητα αυτής (της συμφωνίας) είναι το εύρος των εταιρειών που την υπογράφουν», δήλωσε ο Nick Clegg, πρόεδρος παγκόσμιων υποθέσεων της Meta Platforms.
«Είναι θετικό και ωραίο μεμονωμένες πλατφόρμες να αναπτύσσουν νέες πολιτικές ανίχνευσης προέλευσης, επισήμανσης, υδατογράφησης και ούτω καθεξής, αλλά αν δεν υπάρξει μια ευρύτερη δέσμευση να το κάνουν με έναν κοινό διαλειτουργικό τρόπο, θα μείνουμε με ένα συνονθύλευμα διαφορετικών δεσμεύσεων», δήλωσε ο Clegg.
Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται ήδη για να επηρεάσει την πολιτική και ακόμη και να πείσει τους ανθρώπους να μην ψηφίσουν.
Τον Ιανουάριο, ψηφοφόροι στο Νιου Χαμσάιρ δέχθηκαν ένα ρομποτικό τηλεφώνημα από μια ψεύτικη φωνή, που μιμούνταν εκείνη του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, και τους προέτρεπε να μείνουν στο σπίτι τους κατά τη διάρκεια των προκριματικών προεδρικών εκλογών της πολιτείας.
Παρά τη δημοτικότητα των εργαλείων δημιουργίας κειμένου, όπως το ChatGPT της OpenAI, οι εταιρείες τεχνολογίας θα επικεντρωθούν στην πρόληψη των επιβλαβών επιπτώσεων των φωτογραφιών, των βίντεο και του ήχου που έχει δημιουργηθεί μέσω εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης, εν μέρει επειδή οι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο επιφυλακτικοί με το κείμενο, δήλωσε σε συνέντευξή της η Dana Rao, επικεφαλής υπεύθυνη εμπιστοσύνης της Adobe.
«Υπάρχει μια συναισθηματική σύνδεση με τον ήχο, το βίντεο και τις εικόνες», είπε. «Ο εγκέφαλός μας είναι προγραμματισμένος για να πιστεύει αυτού του είδους τα μέσα».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr