Χρηματιστηριακές πηγές, ωστόσο, εκτιμούν πως η τιμή των 27 ευρώ που προσφέρουν στην εθελοντική δημόσια πρόταση οι Ολλανδοί είναι πολύ χαμηλή για την σημερινή αξία του ΟΛΘ.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά από τις πηγές αυτές, το 2021 η δημόσια πρόταση της Belterra ήταν στα 26,5 ευρώ. Και τώρα προσφέρουν 27; “Χαμηλή τιμή δεδομένου ότι έχει μεσολαβήσει πληθωρισμός και τα κέρδη των τελευταίων ετών” αναφέρουν σημειώνοντας και το “γενναίο” μέρισμα που είναι να δοθεί φέτος.
Η συνολική, πάντως, κεφαλαιοποίηση του ΟΛΘ είναι πλέον στα 273,16 εκατ. ευρώ. Στα ενδιαφέροντα στοιχεία είναι ότι έχει μηδενικό δανεισμό και ρευστά διαθέσιμα 95,5 εκατ. ευρώ, με βάση τα στοιχεία εξαμήνου. Επίσης, ηγ εταιρεία ανακοίνωσε ότι σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα στο ά 6μηνο του 2024: τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα 22,4 εκατ., τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 37,6% στα 20,8 εκατ. και τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 62,3%, στα 13,6 εκατ.
“Βατήρας” κερδοφορίας είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας αλλά κυρίως η αλλαγή “ρότας” πολλών liners λόγω των Χούθι. Προτιμούν, δηλαδή, τα μεγάλα πλοία με εμπορευματοκιβώτια, τον περίπλου της Αφρικής και τα λιμάνια της Δ. Ευρώπης. Από εκεί feeder vessels, δηλαδή, πλοία μεσαίου μεγέθους, προωθούν τα εμπορεύματα, που φέρνουν τα μεγάλα πλοία στα προαναφερόμενα σημαντικά λιμάνια, σε άλλες αγορές, μέσω λιμενικών υποδομών, όπως αυτών της Θεσσαλονίκης. Βέβαια θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο ΟΛΘ έχει προχωρήσει και σε αύξηση των τιμολογίων της για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, που τροφοροτεί την κερδοφορία, από τον περασμένο Ιανουάριο.
Σημειώνεται, ότι χθες η μετοχή στο Χρηματιστήριο έκλεισε +12,97%, στα 27 ευρώ. Πράξεις, δε, έγιναν και στα 27,10 ευρώ, για 63.535 μετοχές. Συνολικά η εμπορευσιμότητα έφτασε τα 275 χιλιάδες τεμάχια. Η LeonidsPort “κλείδωσε” το 2,1% του μετοχικού κεφαλαίου αγοράζοντας 212.114 μετοχές.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr