Την κατιούσα έχει πάρει η τιμή του καφέ στη διεθνή αγορά, καθώς αυξάνεται η ποσότητα που συλλέγεται από τους παραγωγούς. Μόνο τον τελευταίο χρόνο η τιμή του καφέ της ποικιλίας Arabica έχει μειωθεί κατά 30%, από 2,48 δολάρια το μισό κιλό στα 1,71 δολάρια φέτος. Μάλιστα, τον Οκτώβριο τον Οκτώβριο η τιμή του καφέ μειώθηκε κατά 3%.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή η σοδειά αυξάνεται στις παραγωγούς χώρες. Μάλιστα, οι παραγωγοί στη Βραζιλία αναμένεται να συλλέξουν περίπου 3 δισεκατομμύρια τόνους το 2012, που αποτελεί ρεκόρ σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα της Wall Street Journal.
Ωστόσο, ενώ οι εταιρείες καφέ, τα cafe και τα αντίστοιχα καταστήματα ανεβάζουν την τιμή του καφέ, πολύ σπάνια τη μειώνουν. Στις αρχές του χρόνου, η εταιρεία Starbucks αύξησε κατά 1% την τιμή σε πολλά από τα ροφήματα που προσφέρει, στα καταστήματα που βρίσκονται στις βορειοανατολικές πολιτείες και περιλαμβάνει πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, η Βοστόνη, η Ατλάντα και το Ντάλλας. Είχε προηγηθεί το 2011 μία κατακόρυφη αύξηση της τάξεως του 17% στις τιμές της αλυσίδας καφέ.
Μάλιστα, ενώ η τιμή του καφέ από τους παραγωγούς έχει μειωθεί, τα Starbucks δεν έχουν προβεί σε καμία αντίστοιχη κίνηση. Αντίθετα, η εταιρεία J.M. Smucker Co, που προσφέρει συσκευασμένο καφέ, μείωσε τις τιμές κατά 6% τον Μάιο. Είναι αλήθεια, ότι το 2011 είχε αυξήσει την τιμή του καφέ κατά 23%.
Την ίδια στιγμή, οι περισσότερες εταιρείες λιανικής προχώρησαν επίσης σε αύξηση των τιμών. Σε πολλές περιπτώσεις, μία συσκευασία καφέ είναι ακριβότερη κατά 70% σε σχέση με δύο χρόνια πριν.
Οι καταναλωτές στις ΗΠΑ, όπως σε και σο όλο τον κόσμο, δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται πραγματικά για την τιμή του καφέ, σ’ αντίθεση με τις αυξομειώσεις στην τιμή της βενζίνης.
Εταιρείες όπως η Starbucks έχουν μετατρέψει τον ταπεινό καφέ, σε ένα προϊόν υψηλής ποιότητας. «Η Starbucks είναι σήμερα μία από τις ισχυρότερες εταιρείες στις ΗΠΑ» υπογραμμίζει ο Τζακ Ρούσσο, αναλυτής καταναλωτικής συνήθειας και συμπληρώνει: «Εάν έχεις ένα προϊόν υψηλής ποιότητας, μπορεις να χρεώνεις και υψηλές τιμές».
Η Starbucks δεν αναμένται να μειώσει σύντομα τις τιμές της. Σαφώς υπάρχουν λόγοι, για τους οποίους η αλυσίδα cafe παραμένει τόσο δημοφιλείς. Οι καταναλωτές επισκέπτονται τα καταστήματα για τη μουσική jazz, που είναι σήμα κατατεθέν και για το δωρεάν Wi-Fi, κάτι που τους επιτρέπει να κάτσουν πολλές ώρες και να ασχοληθούν με το iPad ή το laptop τους. Οι τακτικοί πελάτες παίρνουν πόντους, που μπορούν να εξεργυρώσουν με δωρέαν ροφήματα. Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποιούν, ότι οι πελάτες δεν είναι πάντα διατεθειμένοι να πληρώσουν 5 ευρώ για ένα grande ή μέτριο Frapuccino. «Πρέπει να προσέχουν» τόνισε ο Ρούσσο και συμπλήρωσε: «Οι καταναλωτές έχουν ήδη ξεκινήσει να προσέχουν πόσα χρήματα ξοδεύουν και ειδικότερο, που τα ξοδεύουν».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr