Η νομοθετική ρύθμιση που πέρασε, εκπληρώνοντας τις προσδοκίες των Εργατικών, προβλέπει την αλλαγή του καθεστώτος διαχείρισης των βρετανικών σιδηροδρόμων άμα τη λήξει των συμβολαίων των ιδιωτών διαχειριστών τους, εκτός και αν ανακύψουν φαινόμενα κακοδιαχείρισης, τα οποία θα επισπεύσουν τη μετάβαση.
Αυτό σημαίνει πως η εθνικοποίηση θα γίνεται σταδιακά από σήμερα έως και το 2027, μέχρι δηλαδή τις επόμενες εκλογές, οπότε και θα έχουν λήξει όλα τα ενεργά συμβόλαια. Η λύση αυτή προκρίθηκε, καθώς έτσι το κράτος δεν θα αναγκαστεί να προχωρήσει σε αποζημιώσεις, αφού οι συμβάσεις θα έχουν εκτελεστεί στο ακέραιο.
Ο σχετικός νόμος, που μόλις επικυρωθεί από το Βασιλιά θα έχει κανονική ισχύ, φαίνεται πως ανταποκρίνεται στις επιθυμίες μεγάλης μερίδας των Βρετανών πολιτών, οι οποίοι, σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση του Yougov, είναι πολύ δυσαρεστημένοι από το υψηλό κόστος των εισιτηρίων (77%) και τις καθυστερήσεις (51%).
Όταν το σιδηροδρομικό δίκτυο περιέλθει στα χέρια του δημοσίου, τη διαχείρισή του θα αναλάβει ένας νέος φορέας, υπό το όνομα Great British Railways, ο οποίος προβλέπεται να ιδρυθεί αποκλειστικά για το σκοπό αυτό.
Όπως δήλωσε, σύμφωνα με το Independent, η Υπουργός Μεταφορών της Μ. Βρετανίας Λουίζ Χέιγκ, στόχος των Εργατικών είναι η δημιουργία ενός δημόσιου σιδηροδρόμου «που θα βάζει τον επιβάτη πρώτο». Παράλληλα, ο Πρωθυπουργός της χώρας Sir Keir Starmer έγραψε, εμφανώς ικανοποιημένος για την εξέλιξη αυτή, στο X (twitter): «Είπαμε ότι θα δημιουργήσουμε τους Μεγάλους Βρετανικούς Σιδηροδρόμους και το κάνουμε». Αλλά και το σωματείo των εργαζομένων στους βρετανικούς σιδηροδρόμους (TSSA) δήλωσε σε ανακοίνωσή του πως «πρόκειται για μία στιγμή ορόσημο που ανοίγει το δρόμο για την επιστροφή των σιδηροδρόμων στο δημόσιο, όπου και ανήκουν, ως μια ζωτικής σημασίας υπηρεσία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr