Ο δείκτης υποχώρησε στις μείον 25,6 μονάδες, από μείον 23,1 μονάδες τον Αύγουστο.
Οι έμποροι λιανικής εκτίμησαν την τρέχουσα κατάστασή τους ως ελαφρώς χειρότερη και έγιναν πιο απαισιόδοξοι για τους επόμενους μήνες. «Οι καταναλωτές είναι ανήσυχοι για το οικονομικό περιβάλλον. Αυτό σημαίνει ότι δεν αναμένεται περαιτέρω δυναμική αύξηση των καταναλωτικών δαπανών για το υπόλοιπο του 2024», λέει ο ερευνητής του ifo Patrick Höppner.
Οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και οι έμποροι επίπλων ανέφεραν μια λιγότερο ευνοϊκή επιχειρηματική κατάσταση. Οι πωλητές ειδών ένδυσης, επίπλων και εξοπλισμού και τα καταστήματα DIY αξιολόγησαν την επιχειρηματική κατάσταση ως λιγότερο ευνοϊκή από ό,τι ο κλάδος του λιανικού εμπορίου στο σύνολό του. Αντίθετα, οι έμποροι ποδηλάτων και τροφίμων και οι έμποροι ηλεκτρονικών ειδών ανέφεραν βελτίωση της επιχειρηματικής τους κατάστασης.
Λιγότεροι λιανοπωλητές αναμένουν αυξήσεις τιμών, ενώ είναι πιο επιφυλακτικοί στα σχέδιά τους για προσλήψεις. «Σε ένα, κατά κύριο λόγο, δύσκολο επιχειρηματικό περιβάλλον, οι λιανοπωλητές βλέπουν όλο και λιγότερες ευκαιρίες για αυξήσεις τιμών. Η απασχόληση, επίσης, θα μειωθεί βραχυπρόθεσμα», λέει ο Höppner. Πολλοί λιανοπωλητές θεωρούν τα αποθέματά τους πολύ υψηλά και σχεδιάζουν να μειώσουν τις παραγγελίες τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr