Αυτά είναι ευρήματα ερευνητών του Ινστιτούτου ifo και του Πανεπιστημίου του Milano-Bicocca που βασίζονται σε δεδομένα από την Ιταλία. «Για την καλύτερη υποστήριξη των μαθητών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, προτείνουμε να αναμειγνύονται περισσότερο οι τάξεις, ως προς το επίπεδο επίδοσης», λένε οι Vera Freundl και Caterina Pavese από το Ινστιτούτο ifo. «Λόγω του αυξημένου αριθμού παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο, είναι σημαντικό να ληφθούν μέτρα για την υποστήριξη και την ενσωμάτωσή τους στο σχολείο», προσθέτει η Pavese.
Μια αύξηση των συμμαθητών με χαμηλές επιδόσεις κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες -που αντιστοιχεί σε δύο μαθητές σε μια μέση τάξη 20 παιδιών- επιδεινώνει τις επιδόσεις των παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο κατά περίπου 0,75 μονάδες. Αντίθετα, οι μαθητές με μεταναστευτικό υπόβαθρο που βρίσκονται σε καλύτερη κοινωνικοοικονομική κατάσταση επηρεάζονται θετικά από το ποσοστό των συμμαθητών τους με τις υψηλότερες επιδόσεις.
Οι ερευνητές παρατήρησαν διαφορετικές επιδράσεις στους γηγενείς μαθητές: Το ποσοστό των συμμαθητών με χαμηλές επιδόσεις δεν επηρεάζει αρνητικά τις επιδόσεις τους. Οι γηγενείς μαθητές επωφελούνται όταν η τάξη τους έχει υψηλό μέσο όρο επιδόσεων στα τεστ.Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές αυτοί επηρεάζονται μόνο από άλλους γηγενείς μαθητές- οι επιδόσεις των παιδιών με μεταναστευτικό υπόβαθρο είναι άσχετες με τις επιδόσεις τους στις εξετάσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr