Ο δείκτης υποχώρησε από -7,2 μονάδες τον Αύγουστο σε -9,8 μονάδες τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, οι προσδοκίες για τους επόμενους μήνες βελτιώθηκαν λίγο.
«Οι πρόσφατες αξιοσημείωτες αυξήσεις στα εισοδήματα πολλών καταναλωτών θα πρέπει να ενισχύσουν περαιτέρω την αγοραστική δύναμη και οι λιανοπωλητές θα επωφεληθούν από αυτό», λέει ο ειδικός στο ifo, Patrick Höppner.
Οι έμποροι λιανικής υπολογιστών και λογισμικού, καθώς και οι αντιπροσωπείες αυτοκινήτων οχημάτων αξιολογούν την τρέχουσα κατάστασή τους ως σχετικά καλή.
«Από την άλλη πλευρά, πολλοί άλλοι έμποροι λιανικής προσωπικών και οικιακών ειδών, αναφέρουν ότι οι πελάτες είναι προσεκτικοί σε ό,τι ξοδεύουν», λέει ο Höppner.
Ως εκ τούτου, αξιολογούν την επιχειρηματική τους κατάσταση ως σχετικά κακή.
Το δεύτερο τρίμηνο, το 81,9% των καταστημάτων επίπλων παρατήρησε ότι η καταναλωτική κίνηση ήταν πολύ χαμηλή (58,3% των καταστημάτων DIY).
Οι έμποροι παιχνιδιών (15,9%) και οι λιανοπωλητές τροφίμων και ποτών (18,1%) επηρεάστηκαν λιγότερο από την έλλειψη πελατών. Συνολικά, το 37,8% των εμπόρων παραπονέθηκαν ότι τα καταστήματα ήταν άδεια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr