Αρχικά, φέρεται να έχει αποφασίσει να επεκτείνει τη διάρκεια της συμφωνίας στα τέσσερα χρόνια, «σπάζοντας» τον καθιερωμένο τριετή κύκλο που ίσχυε μέχρι σήμερα, ενώ σχεδιάζει να αφαιρέσει και το μικρότερο «πακέτο» αγώνων που είχε εξασφαλίσει η Amazon, προσφέροντας λιγότερα, αλλά μεγαλύτερα «πακέτα» ώστε να αυξήσει τα έσοδά της.
Η επερχόμενη δημοπρασία, όπως επισημαίνουν οι Financial Times, είναι ένα σημαντικό τεστ για την Premier League και τον διευθύνοντα σύμβουλο Richard Masters. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επέτρεψε στο πρωτάθλημα και τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς του να ανανεώσουν τις συμφωνίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πράγμα που σημαίνει ότι η τιμή των δικαιωμάτων δεν έχει συζητηθεί εκ νέου μετά τη συμφωνία των 5 δισεκατομμυρίων λιρών για τα δικαιώματα που κάλυψαν τις σεζόν 2019-22.
Η πρόθεση για αύξηση της διάρκειας της συμφωνίας στα τέσσερα ανταποκρίνεται στις επισημάνσεις των ραδιοτηλεοπτικών φορέων ότι οι τρέχοντες όροι καθιστούν την εξασφάλιση της μετάδοσης παιχνιδιών πιο επικίνδυνη, καθώς η συχνότητα των δημοπρασιών αφήνει λιγότερο διάστημα για επενδύσεις στους τομείς της παραγωγής και της μετάδοσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις ΗΠΑ δεν είναι ασυνήθιστο οι συμφωνίες να είναι εξαετείς ή ακόμα και σε βάθος δέκα ετών.
Ακόμα περισσότεροι αγώνες
Ο αριθμός των παιχνιδιών που θα δημοπρατηθούν είναι επίσης πιθανό να αυξηθεί σημαντικά από τα 200 που είναι σήμερα, με τα παιχνίδια να «απλώνονται» από την Παρασκευή έως τη Δευτέρα και να περιλαμβάνουν και ματς που θα ξεκινούν νωρίτερα το Σάββατο, σύμφωνα με πηγές.
Ωστόσο, είναι μάλλον απίθανο να επιβεβαιωθεί η φήμη για ένα επιπλέον ματς το βράδυ της Κυριακής, σύμφωνα με στελέχη στον τομέα των μεταδόσεων και άτομο που γνωρίζει τα σχέδια της διοργανώτριας.
Οι αξιωματούχοι εξετάζουν ακόμα μια δομή δημοπρασίας με λιγότερα από το τρέχον σύνολο των επτά πακέτων, σύμφωνα με πηγές.
Τα στελέχη των τηλεοπτικών εκπομπών αναμένουν ότι ο αριθμός των πακέτων θα πέσει σε πέντε, αν και όσοι βρίσκονται κοντά στη διοργανώτρια λένε ότι δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση για καμία πτυχή της δημοπρασίας.
Η Premier League αρνήθηκε να κάνει κάποιο επίσημο σχόλιο.
«Κόβεται» το… μίνι πακέτο της Amazon
Μια σημαντική αλλαγή είναι ότι δεν αναμένεται να δοθεί ξανά η δυνατότητα για το μικρότερο πακέτο των 20 αγώνων που σχεδιάστηκε για να προσελκύσουν εταιρείες τεχνολογίας και streaming στη δημοπρασία του 2018 που επέτρεψε στην Amazon να δείχνει παιχνίδια γύρω από σημαντικές ημερομηνίες, όπως τα Χριστούγεννα και τις ημέρες των εκπτώσεων.
Εάν το επιθυμεί, η Amazon θα πρέπει με τη σειρά της να υποβάλει καλύτερη προσφορά για να εξασφαλίσει ένα μεγαλύτερο πακέτο, καθιστώντας την ένα πιο ολοκληρωμένο αθλητικό κανάλι αντί να χρησιμοποιεί τα ματς ως εργαλείο μάρκετινγκ για να προσελκύσει πελάτες λιανικής.
Η δημοπρασία πρόκειται να ξεκινήσει τις επόμενες εβδομάδες, με προσφορές να αναμένονται από Sky, DAZN και TNT Sports, η οποία ανήκει από κοινού στις BT και Warner Bros Discovery.
Οι πιθανές αλλαγές θεωρείται ότι θα επιτρέψουν στους επικεφαλής της Premier League να δημοπρατήσουν τα δικαιώματα για περισσότερα χρήματα, με τον μεγαλύτερο αριθμό αγώνων για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα να αναμένεται να αποφέρει υψηλότερη τιμή, ακόμη και αν το κόστος ανά παιχνίδι μειωθεί.
Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι πλειοδότες θα περιοριστούν από τις δικές τους ανάγκες για να περιορίσουν το κόστος δεδομένης της δύσκολης αγοράς για την τηλεόραση, με τους καταναλωτές από την πλευρά τους να αναγκάζονται να περιορίσουν τα έξοδά τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr