Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν ήδη ανακοινώσει μεγάλες επενδύσεις στον εξηλεκτρισμό, εν μέρει επειδή προβλέπουν πιο σκληρoύς στόχους εκπομπών. Θέλουν, επίσης, να ξέρουν αν η ΕΕ θα τους υποστηρίξει κατασκευάζοντας δημόσιους σταθμούς φόρτισης και πότε θέλει τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν πετρέλαιο και βενζίνη να καταργηθούν.
“Μέχρι το 2040, τα περισσότερα μοντέλα των κατασκευαστών θα έχουν εξηλεκτριστεί έτσι κι αλλιώς. Η ερώτηση είναι αν η ΕΕ θα αναγκάσει να γίνει αυτό ή αν θα το αφήσει στους κατασκευαστές να αποφασίσουν τον δρόμο που θα ακολουθήσουν” είπε ο γενικός διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners.
Τον περασμένο μήνα, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει να πουλάει αυτοκίνητα με μηχανή καύσης στην Ευρώπη μέχρι το 2035 και λίγο αργότερα στην Κίνα και τις ΗΠΑ.
Την προηγούμενη εβδομάδα η Stellantis, η οποία είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο, είπε ότι θα επενδύσει 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025 για να εξ-ηλεκτριστούν τα μοντέλα της.
Παρόλο που υπάρχουν αυτές οι εξελίξεις, οι εκπομπές από τις μετακινήσεις στον δρόμο στην ΕΕ έχουν ανέβει τα τελευταία χρόνια, και τα καινούργια μέτρα στοχεύουν να φτάσει η ΕΕ σε μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2050.
Ένας υπάρχων στόχος μίας πτώσης 37.5% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030 αναμένεται να αντικατασταθεί με μία πτώση 50% με 65%.
Τα αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές εκτοξεύθηκαν πέρυσι, παρά την γενικότερη πτώση των πωλήσεων των αυτοκινήτων, με ένα στα εννιά νέα αυτοκίνητα να είναι υβριδικό ή ηλεκτρικό.
Ο πλήρης εξηλεκτρισμός είναι όμως μακριά. Ακόμα και όταν οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν τις πιο υψηλές τιμές, παραμένουν αγχωμένοι για την έλλειψη σταθμών φόρτισης.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν δηλώσει ότι θα αποδεχτούν πιο σκληρούς στόχους στις εκπομπές με αντάλλαγμα μεγάλες επενδύσεις σε δημόσιους φορτιστές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr