Εξήγησε πως η αειφορία είναι τώρα κεντρικός στόχος για το άθλημα, το οποίο έχει δεσμευτεί να γίνει ουδέτερο ως προς τον άνθρακα έως το 2030.
Ο μηχανικός πίσω από τους επτά παγκόσμιους τίτλους του Michael Schumacher απέκλεισε τη μετάβαση σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα.
"Ίσως το υδρογόνο είναι η διαδρομή που μπορεί να πάρει η Φόρμουλα 1, καθώς έτσι διατηρούμε τον θόρυβο, διατηρούμε το συναίσθημα, αλλά προχωράμε σε μια διαφορετική λύση", δήλωσε ο Brawn στο BBC.
Ο αστέρας της F1 Lando Norris είναι επίσης δύσπιστος για την εισαγωγή πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Formula 1. Απλά δεν παίρνεις τον ίδιο θόρυβο με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λέει.
Η Formula 1 διαθέτει ένα από τα πιο φιλόδοξα προγράμματα αειφορίας οποιουδήποτε μεγάλου αθλητισμού και το 2019 ανακοίνωσε το σχέδιό της να φτάσει στο μηδέν έως το 2030 με στόχους όπως:
-Καθαρό μηδενικό αντίκτυπο από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα
-Εξαιρετικά αποτελεσματικά με χαμηλή/μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα σε logistics και μεταφορά
-100% ανανεώσιμα γραφεία, εγκαταστάσεις και εργοστάσια
-Υψηλής ποιότητας προγράμματα αντιστάθμισης και δέσμευσης Co2
Το άθλημα έχει λάβει μέτρα για τη μείωση του αριθμού των ατόμων και των εμπορευματικών μεταφορών που ταξιδεύουν μεταξύ των αγωνιστικών χώρων, κατά περίπου το ένα τρίτο, και έχει μειώσει τη λειτουργία των ταξιδιωτικών μέσων.
Η F1 έχει επίσης μειώσει σημαντικά το προσωπικό που εμπλέκεται στη λειτουργία των μέσων ενημέρωσης στο εξωτερικό.
Ωστόσο, η Φόρμουλα 1 έχει επικριθεί από περιβαλλοντολόγους επειδή μεγάλο μέρος της προσπάθειάς της εξαρτάται από την αντιστάθμιση - χρηματοδότηση δραστηριοτήτων που μειώνουν τις εκπομπές αλλού για να αντιστοιχούν με τα αέρια του θερμοκηπίου που παράγει το άθλημα.
Ο Brawn αναγνωρίζει ότι ως το πιο διάσημο τουρνουά μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο, η Formula 1 μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της στάσης των θαυμαστών για τη βιωσιμότητα και την κλιματική αλλαγή.
Αλλά λέει ότι η F1 δεν σχεδιάζει να απομακρυνθεί από υβριδικούς κινητήρες που συνδυάζουν εσωτερική καύση και ηλεκτρικούς κινητήρες κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης της εξέλιξης του αθλήματος.
Πολλές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, έχουν ορίσει προθεσμίες τις επόμενες δύο δεκαετίες για σταδιακή κατάργηση της πώλησης οχημάτων βενζίνης και ντίζελ, αλλά η Φόρμουλα 1 δεν έχει δεσμευτεί για κάτι τέτοιο.
Επισημαίνει ότι οι υψηλής τεχνολογίας turbo υβριδικές μονάδες ισχύος που χρησιμοποιούνται για την τροφοδοσία αυτοκινήτων Formula 1 από το 2014 είναι από τις πιο αποδοτικές που έχουν σχεδιαστεί ποτέ ως προς το ποσοστό της ενέργειας καυσίμου που μετατρέπεται σε ισχύ - ένα μέτρο γνωστό ως θερμική απόδοση.
Οι κινητήρες F1 έχουν βαθμολογία θερμικής απόδοσης περίπου 50%, ενώ οι βενζινοκινητήρες βενζινοκίνητων οχημάτων κυμαίνονται γενικά στο 30%.
Προς το παρόν, το άθλημα θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων που χρησιμοποιούν άνθρακα που συλλαμβάνεται από τον αέρα, απόβλητα αγροκτήματος ή βιομάζα.
Οι κανόνες της Φόρμουλας 1 απαιτούν ήδη ότι η βενζίνη που χρησιμοποιείται περιέχει τουλάχιστον 10% βιοκαύσιμα και το ποσοστό αυτό είναι πιθανό να αυξηθεί.
Ωστόσο, οι περιβαλλοντολόγοι λένε ότι επειδή τα συνθετικά καύσιμα και τα βιοκαύσιμα εξακολουθούν να παράγουν διοξείδιο του άνθρακα συνεχίζουν να οδηγούν στην υπερθέρμανση του πλανήτη και ως εκ τούτου δεν μπορούν να είναι μια μακροπρόθεσμη λύση.
Ο Brawn καταλήγει στο ότι αναγνωρίζει ότι η F1 αντιμετωπίζει αυξανόμενη πίεση για να αυξήσει το παιχνίδι της για τη βιωσιμότητα από οδηγούς, ομάδες F1, κατασκευαστές και θαυμαστές.
"Δεν μπορούμε να έχουμε ένα άθλημα που θεωρείται δεινόσαυρος και είναι εκτός βηματισμού. Θα το προσέχουμε πάντα", λέει ο Brawn.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr