Οπως αναφέρεται τα εθνικά κοινοβούλια οργανώνουν την ασφάλειά τους με διάφορους τρόπους και όπως υπογραμμίζεται, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι αρχές του διαχωρισμού των εξουσιών ή της κοινοβουλευτικής αυτονομίας εμποδίζουν τις αστυνομικές δυνάμεις να εισέλθουν σε κοινοβουλευτικές εγκαταστάσεις - πράγμα που σημαίνει ότι αυτά τα νομοθετικά σώματα βασίζονται σε εσωτερικές υπηρεσίες ασφαλείας - σε άλλες η ασφάλεια των κοινοβουλίων διασφαλίζεται αποκλειστικά από την αστυνομία ή άλλες δυνάμεις με αρμοδιότητες στον τομέα της ασφάλειας, της άμυνας ή της πολιτικής προστασίας.
Αναφερεται, επίσης, ότι άλλα εθνικά κοινοβούλια παρουσιάζουν ένα μικτό μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο οι υπηρεσίες κοινοβουλευτικής ασφάλειας συμπληρώνονται από εθνικές αστυνομικές ή στρατιωτικές μονάδες.
Στο 12σέλιδο ενημερωτικό έγγραφο γίνεται μια επισκόπηση των δυνάμεων που είναι υπεύθυνες για τη διατήρηση της ασφάλειας και της τάξης εντός και γύρω από τα κοινοβούλια 11 κρατών μελών της ΕΕ, δηλαδή στο Βέλγιο, τη Γερμανία, την Ισπανία, την Εσθονία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, τη Ρουμανία, τη Σλοβενία και τη Φινλανδία, καθώς και σε 3 χώρες εκτός ΕΕ - Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες (ΗΠΑ).
Επικεντρώνεται στις αρμοδιότητες και τα καθήκοντα που ανατίθενται στις υπηρεσίες που είναι υπεύθυνες για την ασφάλεια κάθε εθνικού κοινοβουλίου και υπογραμμίζει τρόπους συνεργασίας με άλλες εξωτερικές κρατικές δυνάμεις.
Επιπλέον, το έγγραφο δείχνει, για κάθε κοινοβούλιο, την απόλυτη αρχή που είναι υπεύθυνη για τις υπηρεσίες που είναι υπεύθυνες για τη διατήρηση της τάξης και της ασφάλειας εντός και εκτός των εγκαταστάσεων.
*Ολο το 12σέλιδο ενημερωτικό έγγραφο στα αγγλικά ΕΔΩ
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr