«Δεν τίθεται θέμα ότι ο εθνικός αερομεταφορέας μας θα βρεθεί σε μειονεκτική θέση», παραδέχτηκε η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν μετά τη λήξη του Συμβουλίου Οικολογικής Προστασίας.
Ο φόρος αυτός θα αφορά μόνο τις πτήσεις που αναχωρούν από τη Γαλλία και όχι εκείνες που φτάνουν στη χώρα. Θα καθορίζεται ανάλογα με το δρομολόγιο και τη θέση, για παράδειγμα θα ανέρχεται στο 1,5 ευρώ για την οικονομική θέση στις πτήσεις εσωτερικού και εντός χωρών της ΕΕ και θα φτάνει τα 18 ευρώ για τη διακεκριμένη θέση σε πτήσεις εκτός χωρών της ΕΕ. Δεν θα ισχύει όμως για τις πτήσεις με ανταπόκριση και για εκείνες με προορισμό την Κορσική και τα γαλλικά υπερπόντια εδάφη.
Εκτιμάται ότι από τον φόρο αυτό θα συγκεντρωθούν 180 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα επενδυθούν για την ανάπτυξη πιο οικολογικών υποδομών στον τομέα των μεταφορών, κυρίως στους σιδηροδρόμους.
Οι μετοχές πολλών αεροπορικών εταιρειών κατέγραψαν πτώση μετά την ανακοίνωση αυτή: -5,2% για την Air France, -4,8% για τη Ryanair, -4% για την easyJet και περίπου -3% για τη Lufthansa γύρω στις 15.55 (ώρα Ελλάδας).
Οι ακτιβιστές για την προστασία του περιβάλλοντος πάντως εκτιμούν ότι ο γαλλικός φόρος δεν θα αλλάξει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και είναι χαμηλός, σε σύγκριση με άλλες χώρες. Η μη κυβερνητηκή οργάνωση «Μεταφορές και Περιβάλλον» (T&E) που εδρεύει στις Βρυξέλλες, υπολογίζει ότι τα έσοδα της Γερμανίας από αεροπορικούς φόρους φτάνουν το 1 δισεκ. ευρώ ετησίως και της Βρετανίας ξεπερνούν τα 3 δισεκ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr