Ειδικότερα, υπάρχουν κάποια καλά νέα από την Deutsche Bank, με τον αναλυτή της Amit Mehrotra να σημειώνει ότι «η συνολική χωρητικότητα ξηρού φορτίου μειώθηκε κατά περίπου 1 εκατ. μετρικούς τόνους την περασμένη εβδομάδα, καθώς ο ρυθμός των παραδόσεων επιβράδυνε και ο ρυθμός διάλυσης πλοίων παραμένει υψηλός».
Όμως υπάρχουν και άσχημα νέα, τα οποία είναι ότι όσο και να ανέβει ο ρυθμός διάλυσης των πλοίων, είναι αδύνατον να αντισταθμίσει τις τεράστιες παραγγελίες που αυτή τη στιγμή προχωρούν στα κινεζικά ναυπηγεία.
Σύμφωνα με την Deutsche Bank, με το μεγαλύτερο μέρος των παραγγελιών να είναι στα κινεζικά ναυπηγεία, όπου οι προκαταβολικές πληρωμές είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για τους πλοιοκτήτες, η παρούσα αγορά παρέχει κίνητρα για κάποιους ιδιοκτήτες να προχωρήσουν επιθετικά σε ακυρώσεις παραγγελιών πριν από την καθέλκυση των πλοίων.
Το πρόβλημα είναι ότι στο τελευταίο βιβλίο παραγγελιών δείχνει ότι 360 πλοία ξηρού φορτίου άνω των 60.000 τόνων το καθένα βρίσκονται υπό παραγγελία στα κινεζικά ναυπηγεία. Αυτό αντιστοιχεί σε 37 εκατ. τόνους νέας χωρητικότητας ή σχεδόν στο 5% του σημερινού στόλου!
Ακόμη χειρότερα, η μεγάλη πλειονότητα (80%) αυτών αναμένεται να παραδοθεί φέτος, πιθανότατα μειώνοντας σημαντικά τα περιθώρια ακυρώσεων, με μόλις το 20% (65 πλοία, 6,5 εκατ. τόνων) να αναμένεται ότι θα παραδοθούν το 2017 και τα επόμενα χρόνια.
Ακόμη και αν ισχύσει το άκρως απίθανο σενάριο να ακυρωθούν όλες οι παραγγελίες, αυτό θα οδηγούσε σε μείωση κατά μόλις 0,8% του υφιστάμενου στόλου. Παρόλ' αυτά, κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί.
Οι αναλυτές της Deutsche Bank γράφουν ότι «ενώ έχουμε δει μερικά παραδείγματα ακυρώσεων, είναι πολύ λίγα και μεμονωμένα γεγονότα». Αυτό σημαίνει ότι ενώ η ζήτηση πιθανότατα θα κινηθεί χαμηλότερα, ο στόλος μπορεί να δει επιπλέον 37 εκατ. τόνους να προστίθενται στην παγκόσμια χωρητικότητα, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε ακόμη μία σημαντική υποχώρηση του δείκτη Baltic Dry Index.
Όπως καταλήγει η Deutsche Bank, συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η πλευρά της προσφοράς έχει πολύ μεγαλύτερο περιθώριο να προχωρήσει σε διάλυση πλοίων από ότι υπάρχει μία πιθανότητα αναδιάρθρωσης για τις παραγγελίες. Αυτό το καράβι έχει... σαλπάρει, σημειώνουν με νόημα οι αναλυτές στην έκθεσή τους. Με άλλα λόγια, ο δείκτης Baltic Dry που βρίσκεται ήδη σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα έχει μόνο μία κατεύθυνση να ακολουθήσει τους επόμενους μήνες. Και αυτή είναι προς τα κάτω.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr