Η κυκλοφορία αυτόνομων οχημάτων, που θα παίζουν κυρίαρχο ρόλο στις μελλοντικές μεταφορές, αποτελεί μια γιγάντια δοκιμασία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως όσον αφορά το κόστος και την υπερπήδηση των νομικών εμποδίων. Η πρώτη γενιά αυτόνομων αυτοκινήτων των BMW και Daimler αναμένεται να κατασκευαστεί μετά το 2021. Τα οχήματα της πρώτης γενιάς θα λειτουργούν μέσω υπολογιστή και χαρτών υψηλής ευκρίνειας, ενώ θα κινούνται μόνο σε πίστες δοκιμών.
Ο εξαιρετικά κοστοβόρος και πολύπλοκος στόχος κυκλοφορίας αυτόνομων οχημάτων απαιτεί τη συνεργασία πολλών κατασκευαστών, όπως ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να ξεπεράσουν τα ρυθμιστικά εμπόδια και να επενδύσουν μεγάλα κεφάλαια στην ανάπτυξη των λειτουργιών. Πρώτο και σημαντικότερο ζήτημα, που οφείλουν να αντιμετωπίσουν, είναι η κίνηση των αυτόνομων αυτοκινήτων σε αστικό περιβάλλον, όπου κυκλοφορούν άλλα οχήματα και, φυσικά, πεζοί. Πέραν τούτου, τα νομοθετικά πλαίσια που έχουν αναπτυχθεί παγκοσμίως δεν έχουν κοινή κατεύθυνση ως προς τα προβλήματα που ενδεχομένως προκύψουν. Φλέγον ζήτημα αποτελεί η επίρριψη ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος. Η ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων είναι ένα ακόμη θέμα που απασχολεί την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Απαραίτητη καθίσταται η δημιουργία ενός ενιαίου συστήματος, που θα επιτρέπει σε όλα τα αυτόνομα αυτοκίνητα ανεξαρτήτως μάρκας να συνδέονται και να επικοινωνούν με έναν κοινό κώδικα. Σημαντική πρόοδος έχει ήδη γίνει από τη φινλανδική νεοφυή επιχείρηση Here, η οποία ανήκει στις γερμανικές BMW, Audi και Daimler. Η Here έχει εξελίξει σε σημαντικό βαθμό τα εργαλεία χαρτών, που είναι απαραίτητα για την κυκλοφορία των μη επανδρωμένων αυτοκινήτων στην αγορά.
Προκειμένου να πραγματοποιήσουν αυτό το τεράστιο βήμα, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες καλούν ανοιχτά οποιαδήποτε ανταγωνιστική εταιρεία να συνεργαστεί μαζί τους. VW και BMW θεωρούν αμφότερες πως η δημιουργία στρατηγικών συμμάχων και ευρύτερου δικτύου συνεργασίας θα ευνοήσει την παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων. Η συνεργασία μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών αναμένεται να συμφωνηθεί επισήμως τον Μάρτιο, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Manager. Προς το παρόν, ήδη δύο προμηθευτές υλικών και πέντε κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν συμπεριληφθεί στην κοινοπραξία, μεταξύ αυτών η αμερικανική και ιταλική Fiat Chrysler. Εκτός αυτού, η Daimler συνεργάζεται από το 2017 με την επίσης γερμανική Bosch, η οποία προμηθεύει ανταλλακτικά αυτοκινήτων.
Την ίδια στιγμή, η αμερικανική Waymo, θυγατρική της Google, βρίσκεται πολλά βήματα μπροστά. Εχει ολοκληρώσει ήδη μία δεκαετία πειραμάτων και διαθέτει τεράστια κεφάλαια από τη μητρική της για την ανάπτυξη υλικών και λειτουργιών. Αυτή την εβδομάδα η Waymo ανακοίνωσε πως θα ξεκινήσει άμεσα μαζική παραγωγή αυτόνομων αυτοκινήτων, επισπεύδοντας ακόμη περισσότερο τη συνεργασία των υπόλοιπων αυτοκινητοβιομηχανιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr