Το Arona ενίσχυσε σημαντικά τις πωλήσεις της SEAT το 2018. Κατά το πρώτο ολοκληρωμένο έτος πωλήσεων του πουλήθηκαν συνολικά 98.900 Arona, καθιστώντας το έτσι το τρίτο σημαντικότερο μοντέλο της γκάμας. Το Arona αποτελεί μαζί με τα Ibiza, Leon και Ateca τους τέσσερις σημαντικούς πυλώνες της μάρκας. Το Leon εξακολουθεί να είναι το best-selling μοντέλο (158.300, -6,8%), πετυχαίνοντας ένα από τα καλύτερα ιστορικά του αποτελέσματα. Οι πωλήσεις Ibiza έφθασαν τα 136.100 οχήματα (-10,7%), ενώ το Ateca είναι το τέταρτο μοντέλο της SEAT με 78.200 πωλήσεις (-0,6%). Επιπλέον το 2018 η νέα μάρκα CUPRA έκανε επιτυχημένο ντεμπούτο και σημείωσε αύξηση 40,0% με 14.300 πωλήσεις, 4.100 περισσότερες από το 2017 (σημείωση: τα προαναφερθέντα αποτελέσματα είναι ενσωματωμένα στο συνολικό αριθμό πωλήσεων της SEAT).
Ο Πρόεδρος της SEAT, Luca de Meo τόνισε ότι «το ρεκόρ πωλήσεων επιβεβαιώνει την επιτυχία της “επιθετικής” προϊοντικής πολιτικής που ξεκίνησε το 2016. Η εμπιστοσύνη των πελατών μας και τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα που έχουμε πετύχει μας κάνουν αισιόδοξους για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που έχει να αντιμετωπίσει ο τομέας μας. Η SEAT στοχεύει να είναι ένας σημαντικός παίκτης στη νέα εποχή της αυτοκινητοβιομηχανίας».
Επιπλέον, ο SEAT Vice-president Sales and Marketing, Wayne Griffiths υπογράμμισε ότι «το 2018 ήταν ένα ιστορικό έτος για τη SEAT. Είμαστε μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες στην Ευρώπη, επιτυγχάνοντας τις υψηλότερες πωλήσεις στην ιστορία μας χάρη στη διψήφια αύξηση σε μεγάλες αγορές όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία. Στην Ισπανία, η SEAT αύξησε επίσης τις πωλήσεις κατά περισσότερο από 10% και είμαστε ξανά ο ισχυρός ηγέτης στο σύνολο της αγοράς. Επιπλέον, αναπτυχθήκαμε και στο εξωτερικό σε σημαντικές αγορές όπως η Αλγερία κ.α. Πέρυσι, ένα από τα τρία αυτοκίνητα που πούλησε η SEAT ήταν ένα SUV, το οποίο μας επέτρεψε να αυξήσουμε την κερδοφορία της μάρκας καθώς και του δικτύου αντιπροσώπων. Το 2018 είδε επίσης την επιτυχημένη έναρξη της μάρκας CUPRA, που οδήγησε σε αύξηση των πωλήσεων κατά 40%. Συνοψίζοντας, διαθέτουμε μια ολοκληρωμένη και ενημερωμένη γκάμα προϊόντων στην πλειοψηφία των κατηγοριών, και το 2019 το νέο Tarraco θα μας δώσει νέα ώθηση για τα συνεχίσουμε την ανάπτυξη».
Το ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων της SEAT προήλθε από τη διψήφια αύξηση στις πέντε μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Η Γερμανία ηγείται των πωλήσεων SEAT με 114.200 αυτοκίνητα (+ 11.8%) και σπάει το ρεκόρ της για δεύτερη συνεχή χρονιά. Η αύξηση των επιδόσεων της SEAT στην Ισπανία παραμένει σταθερή, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13,2%, φθάνοντας τις 107.800 μονάδες και ενισχύοντας τη ηγετική θέση της εταιρείας στην αγορά. Επιπλέον, το Leon και το Ibiza ήταν τα δύο πιο ευρέως πωληθέντα μοντέλα στην Ισπανία. Η αυτοκινητοβιομηχανία πέτυχε επίσης ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην τρίτη αγορά που συνεισέφερε στο μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στην ιστορία της μάρκας, μετά από αύξηση 12,0% (62.900 πωληθέντα αυτοκίνητα).
Η ανάπτυξη ήταν ακόμη πιο θετική στη Γαλλία (31.800, +31.3%) και η χώρα κατατάσσεται ως μία από τις αγορές με το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης. Στην Ιταλία, όπου η ισπανική μάρκα διατηρεί πορεία ανάπτυξης, οι πωλήσεις βελτιώθηκαν κατά 10,9% σε σύγκριση με το 2017 φθάνοντας σε συνολικό όγκο 20.000 πωλήσεων το 2018.
Η SEAT είχε επίσης το καλύτερο αποτέλεσμα πωλήσεων της ιστορίας της και στην Αυστρία, με αύξηση 5,3%, φθάνοντας στα 18.400 πωληθέντα οχήματα και ανεβαίνοντας στην πέμπτη θέση της κατάταξης. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις SEAT ήταν επίσης αυξητικές σε αγορές όπως η Πορτογαλία (9.600, +16.7%), το Βέλγιο (9.500, +24.4%) και οι Κάτω Χώρες (8.900, +16.3%). Η Αλγερία σημείωσε την πιο σημαντική ανάπτυξη του έτους, όπου η SEAT πούλησε 18.500 οχήματα (2017: 5.100). Το 2018, η SEAT άρχισε να συναρμολογεί τα Leon, Arona και Ateca στο εργοστάσιο της Relizane στην Αλγερία, μετά το Ibiza που συναρμολογείται στην Αλγερία από τα μέσα του 2017.
Και για την Ελλάδα το 2018 έκλεισε με ρεκόρ αύξησης πωλήσεων, αφού με 2.669 συνολικά ταξινομήσεις η SEAT κατέγραψε εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του 42% σε σχέση με το 2017 (1.874 ταξινομήσεις). Με την επίδοση αυτή η ισπανική μάρκα κατέγραψε την 3η υψηλότερη ετήσια αύξηση από όλες τις μαζικές μάρκες της ελληνικής αγοράς την χρονιά που μόλις τελείωσε και είδε το μερίδιο αγοράς της να φτάνει στο 2,6% (2,1% το 2017). Aντίστοιχη εικόνα ανόδου 43% καταγράφηκε και στις ταξινομήσεις λιανικής (1.345 το 2018, 943 το 2017) όπου το σχετικό μερίδιο αγοράς της SEAT κατέληξε σε 2,8% για το 2018 (2,4% το 2017).
Για το 2019, η νέα σημαντική προσθήκη στη γκάμα SEAT είναι το νέο Tarraco που αντιπροσωπεύει την είσοδο της μάρκας στην κατηγορία των μεγάλων SUV και συμπληρώνει την οικογένεια SUV, ως ο μεγαλύτερος αδελφός των Ateca και Arona. Επιπλέον, η SEAT πρόκειται να ξεκινήσει την πώληση του νέου Arona TGI, της έκδοσης φυσικού αερίου του επιτυχημένου crossover, που αποτελεί πλέον το τέταρτο μοντέλο SEAT που κινείται με CNG μετά τα Mii, Ibiza και Leon.
Το 2019 πρόκειται επίσης να φέρει και άλλες καινοτομίες, τις οποίες θα αποκαλύψει η μάρκα τους προσεχείς μήνες, όπως η παρουσίαση της νέας, τέταρτης πλέον, γενιάς του SEAT Leon στα τέλη της χρονιάς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr