«Υπάρχει επιφυλακτικότητα στις αγορές», δήλωσε σε δημοσιογράφους ο Μπερντ Όστερλοχ, επικεφαλής του συμβουλίου εργαζομένων της γερμανικής εταιρίας. «Το θέμα με το διοξείδιο του άνθρακα πυροδότησε μεγαλύτερη κρίση εμπιστοσύνης απ’ ό,τι το θέμα του αζώτου».
Στις 3 Νοεμβρίου, η VW είπε ότι είχε χειραγωγήσει τις τιμές των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε περίπου 800.000 αυτοκίνητα που πουλήθηκαν κυρίως στην Ευρώπη και ότι αναμένει το κόστος από την πρακτική αυτή να φθάσει τουλάχιστον στα 2 δισεκ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των αποζημιώσεων σε πελάτες.
Δύο εβδομάδες αργότερα, η εταιρία ανακοίνωσε ότι η χειραγώγηση των τιμών διοξειδίου του άνθρακα, που κυρίως αφορούσε οχήματα ντίζελ, επηρέαζε περισσότερα βενζινοκίνητα οχήματα απ’ ό,τι είχε αρχικά αναφέρει.
Οι αποκαλύψεις για την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα έδωσαν μεγαλύτερες διαστάσεις στην κρίση που αντιμετωπίζει η VW. Το σκάνδαλο που ταλανίζει την αυτοκινητοβιομηχανία αρχικά αφορούσε το λογισμικό που είχε χρησιμοποιηθεί σε έως 11 εκατ. οχήματα ντίζελ σε όλο τον κόσμο και που η VW παραδέχθηκε τον Σεπτέμβριο ότι δεν είχε εκτιμήσει σε μεγάλη έκταση τις πραγματικές εκπομπές του ρυπογόνου οξειδίου του αζώτου.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις των οχημάτων του ομίλου VW μειώθηκαν κατά 3,5% τον Οκτώβριο, αν και στη Γερμανία κατέγραψαν αύξηση 0,5%. Η VW έχει διαψεύσει δημοσιεύματα ότι οι παραγγελίες και οι πωλήσεις άρχισαν να μειώνονται λόγω του σκανδάλου με τις εκπομπές ρύπων.
Ο Όστερλοχ δήλωσε ότι ενδεχομένως να κινδυνεύσουν θέσεις εργασίας εάν συνεχιστεί η πτωτική πορεία των παραγγελιών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr