Το μποϋκοτάζ μπορεί είναι μια θεμιτή αντίδραση για τους Έλληνες καταναλωτές ιδιαίτερα σήμερα, που παρά τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν από τον συνεχιζόμενο πληθωρισμό, δεν αντιδρούν και παραμένουν απαθείς στα φαινόμενα αισχροκέρδειας ορισμένων επιχειρήσεων, που αδικαιολόγητα εξακολουθούν να αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους.
Περιμένουν από το κράτος να κάνει κάτι γι αυτό. Το μόνο που μπορεί να κάνει το κράτος, είναι να επιβάλλει κυρώσεις σε όσες πιαστούν να αισχροκερδούν. Και αυτό από μόνο του δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Φανταστείτε, όμως, τις οικονομικές απώλειες –επιπτώσεις από ένα συνεχιζόμενο μποϋκοτάζ για τις επιχειρήσεις και γενικότερα της αγοράς;
Οι Έλληνες καταναλωτές οφείλουν να αφυπνιστούν και να παραδειγματιστούν από τις αντιδράσεις των καταναλωτών άλλων χωρών, και να αποφασίσουν να ξεκολλήσουν από την απάθεια και την αδιαφορία για το τι συμβαίνει γύρω τους.
Αυτό όμως που προκαλεί μεγαλύτερη εντύπωση, είναι η αδιαφορία των καταναλωτικών οργανώσεων (εκτός του ΙΝΚΑ, ο οποίος την περασμένη εβδομάδα, προέτρεψε τους καταναλωτές να προχωρήσουν σε "μποϋκοτάζ" στα γαλακτοκομικά προιόντα), ο θεσμικός ρόλος των οποίων είναι η προστασία των καταναλωτών και η καταγγελία των περιπτώσεων αδικαιολόγητων αυξήσεων, τόσο από τις επιχειρήσεις λιανικής, όσο και από τις βιομηχανικές επιχειρήσεις, πολυεθνικές ή μη. Δεν τους άκουσα τελευταία να παροτρύνουν κανέναν σε μποϋκοτάζ, μια πολύ υγιή, κατά την άποψή μου, αντίδραση για όσες επιχειρήσεις επιδίδονται σ’ αυτή την πρακτική.
Όλοι γνωρίζουμε ότι οι τιμές στην Ελλάδα, βάσει των στοιχείων της Eurostat, είναι υψηλότερες από το μέσο όρο των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό που δεν γνωρίζουμε, όμως, είναι γιατί. Αντιλαμβάνομαι ότι αντιμετωπίζουν προβλήματα, όπως π.χ. το πρόβλημα κόστους της ενέργειας, των μεταφορικών και των πρώτων υλών ιδιαίτερα της τελευταίας περιόδου. Αλλά δεν μπορεί να αποτελεί λύση η συνεχιζόμενη αύξηση των τιμών με διψήφια ποσοστά. Διότι, πέραν του γεγονότος ότι είναι αντικοινωνική, σε μια εποχή μάλιστα που πολλοί κόπτονται για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, οδηγεί σε περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.
Εν πάση περιπτώσει, λίγο απασχολεί τους καταναλωτές αν επιβαρύνονται οι τιμές των προϊόντων από την ενέργεια , αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να έχουν “value for money”. Να αγοράζουν δηλαδή τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους προσφέρονται στην τιμή που αξίζουν, τόσο από πλευράς ποιότητας όσο και από πλευράς service. Και, όχι να πληρώνουν ακριβά τα προϊόντα και τις κακές υπηρεσίες που πολλοί τους προσφέρουν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr