- Λεπτομέρειες, λεπτομέρειες, λεπτομέρειες
Όλα τα σημεία στα οποία ο πελάτης μπορεί να έχει μια εμπειρία με τη μάρκα σας, πρέπει να είναι συνεπώς συνδεδεμένα με την εικόνα που θέλετε να έχετε και να απευθύνονται στο ίδιο βασικό κοινό. Μπορεί αυτό να φαίνεται σαν μια σχετικά απλή σύσταση, αλλά όπως λένε οι ειδικοί δεν είναι καθόλου. «Είναι γνωστό ότι οι επιχειρηματίες είναι ιδιαίτερα ξεροκέφαλοι, έτσι το να προσπαθήσεις να τους εξηγήσεις ότι υπάρχουν μεγάλες «τρύπες» στην εμπειρία του πελάτη τους μπορεί να είναι μια πρόκληση. Για να το αποδεχτούν αυτό, χρειάζεται αγώνας. Μια πολύ καλή ιδέα είναι απλά μια μεγάλη ιδέα έτσι, αν δεν κατανοήσει κανείς τον βασικό του πελάτη και να έχει σταθερά θεμέλια, τελικά θα αποτύχει».
Πολλές εταιρείες που έχουν προβλήματα απλούστατα δεν είναι σε θέση να δημιουργήσουν συνεπείς εμπειρίες για το προϊόν ή την υπηρεσία τους, γεγονός που αποτρέπει τον καταναλωτή να την κατανοήσει ή να την κοινοποιήσει. Δηλαδή, δεν μπορεί να την μοιραστεί. Βεβαιωθείτε ότι κάθε εμπειρία -που συνδέεται με το δικό σας brand- είναι κατάλληλη για τον πυρήνα των καταναλωτών στους οποίους στοχεύετε. Πάρτε για παράδειγμα την Apple: τα πάντα, η ιστοσελίδα της, οι διαφημίσεις της , η συσκευασία των προϊόντων, είναι σύμφωνα με το μήνυμα της Apple. Δηλαδή: premium, καθαρό, τέλειο.
Συχνά, οι επιχειρηματίες αγνοούν αυτές τις λεπτομέρειες, θεωρώντας ότι κοστίζουν ακριβά, αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητο. Μπορείτε να δώσετε προσοχή στις λεπτομέρειες, χωρίς να ξοδέψετε μια περιουσία: Χρησιμοποιείστε όσο χρόνο είναι αναγκαίος για να δημιουργήσετε την ιστορία - εικόνα που θέλετε να έχει η μάρκα σας. Προβάλετε την αξία της, την αποστολή και το όραμά σας, το προφίλ του πελάτη στον οποίο στοχεύετε. Βεβαιωθείτε ότι το σύνολο της εταιρείας συσπειρώνεται γύρω από αυτά. Μόλις τα ολοκληρώσετε όλα αυτά, δημιουργήστε μια απλή και εύκολη στην πλοήγηση ιστοσελίδα που «μιλάει» στους βασικούς σας πελάτες. Μπορεί να ακούγεται παράδοξο, αλλά αυτό είναι το μόνο που χρειάζεται πραγματικά για να ξεκινήσετε και δεν κοστίζει τίποτα.
- Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Αυτό είναι ίσως πιο προφανές για τους millenianls δεδομένου ότι είμαστε στην εποχή του Facebook, του Instagram και του Twitter, αλλά σύμφωνα με τους ειδικούς υπάρχουν εταιρείες που δεν βλέπουν τα social media ως αξιόλογη επένδυση στην οποία να χρειάζεται να επενδύσουν τα χρήματα ή το χρόνο τους. «Κάτι που πρέπει να θυμάστε είναι ότι καμία εταιρεία δεν απογειώνεται χωρίς ποτέ να έχει ισχυρή παρουσία στα social media. Είναι λάθος να πιστεύετε ότι η εταιρεία σας μπορεί να τα αγνοήσει. Τα κοινωνικά σας δίκτυα είναι το πρόσωπο της εταιρείας σας, και όχι το PR που κάνετε για το λανσάρισμα σας»..
Ποια είναι πραγματικά η «φωνή» σας; Βεβαιωθείτε ότι έχετε κατανοήσει πρώτα απ’ όλα εσείς ο ίδιος την προσωπικότητα της μάρκας σας. Όταν δημιουργήσετε την ιστορία σας, αναρωτηθείτε είναι πνευματώδης και με κάποια δόση αυθάδειας; Αποπνέει σοβαρότητα και γνώση; Όλα αυτά πρέπει να αναδύονται εξ αρχής, έτσι ώστε να μην υπάρχει καμία σύγχυση ως προς το ποιο είναι το brand.
Το βασικό είναι το εξής: μη θεωρείτε ότι τα social media δεν μπορεί να είναι το πρόσωπο της εταιρείας σας. Είναι. Είναι κάτι περισσότερο από την εξυπηρέτηση πελατών, είναι η προσωπικότητά σας και είναι δική σας δουλειά, ως μάρκα, να διατηρήσετε τη συνέπειά της.
- Αναλύστε, μετατοπιστείτε, επαναλάβετε
Η οικοδόμηση ενός εμπορικού σήματος το οποίο καθένας θα προτιμά, πιθανότατα δεν θα συμβεί εν μία νυκτί. Η διαφορά μεταξύ επιτυχίας και αποτυχίας είναι η συνεπής μάθηση. Ακόμα κι αν έχετε επιτύχει τα πάντα, είναι σημαντικό να παρακολουθείτε την συμπεριφορά των πελατών σας. «Σε τελική ανάλυση, στην αρχή υποθέτουμε τα πάντα. Μόλις, όμως, είστε στην αγορά, θα πρέπει να αναλύσετε τις επιδόσεις σας και να μεταστρέψετε τις προσπάθειές σας με βάση τις απαιτήσεις των πελατών σας. Οι μάρκες που είναι πιο εύπλαστες στην αρχή είναι τελικά οι πιο επιτυχημένες».
Για ένα προϊόν, μπορεί να είναι τόσο απλό όσο το να παρακολουθεί σε ποιες μπαίνουν οι πελάτες πιο συχνά, ποιες διαφημίσεις αποδίδουν καλύτερα και ποιο είναι το αποδοτικότερο σημείο της ιστοσελίδας σας . Τώρα που όλα είναι ψηφιακά, είναι πολύ εύκολο να γνωρίζετε ποιες είναι οι καμπάνιες που προσελκύουν περισσότερο τους καταναλωτές.
Εν κατακλείδι αυτό που πρέπει να θυμάστε είναι ότι καμία εταιρεία δεν απογειώνεται χωρίς ποτέ να έχει ισχυρή παρουσία στα social media. Είναι λάθος να πιστεύετε ότι η εταιρεία σας μπορεί να τα αγνοήσει. Τα κοινωνικά σας δίκτυα είναι το πρόσωπο της εταιρείας σας, και όχι το PR που κάνετε για το λανσάρισμα σας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr