Μια ομάδα ανώτερων στελεχών από μεγάλες εταιρείες όπως το Facebook, η Alibaba, η IBM και η Johnson & Johnson συγκεντρώθηκαν, με στόχο να ανακαλύψουν τις καλύτερες στρατηγικές για τη βέλτιστη διαχείριση της συλλογικής ανθρώπινης ενέργειας στις επιχειρήσεις τους. Η ειδική σύμβουλος οργάνωσης Dr. Alison Eyrin, συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε τα αποτελέσματα αυτών των συναντήσεων. Έτσι, σας παραθέτουμε παρακάτω τις πέντε κυριότερες προτάσεις της, βάσει των στρατηγικών που οι επιτυχημένες αυτές εταιρείες χρησιμοποιούν για τη μεγιστοποίηση της ανθρώπινης ενέργειας:
1. Επικεντρωθείτε σε ό,τι έχει σημασία
Όλοι στο Facebook έχουν τον απαιτούμενο χρόνο για να γράψουν το δικό τους προσωπικό όραμα, το οποίο περιλαμβάνει τα πάντα, από τους επιχειρηματικούς τους στόχους μέχρι τους προσωπικούς, όπως π.χ. η συμμετοχή τους σε ένα μαραθώνιο. Με το να τα μοιράζονται ανοιχτά, οι εργαζόμενοι του Facebook γνωρίζουν τι είναι σημαντικό για τους συναδέλφους τους εξοικονομώντας τον χρόνο και την ενέργεια που θα χρειαζόταν για να προσπαθήσουν να το αντιληφθούν με άλλους τρόπους. Έτσι, έχουν τη δυνατότητα να τα διαθέσουν σε πιο παραγωγικές δραστηριότητες.
2. Δημιουργήστε μια λίστα των πραγμάτων τα οποία "δεν θα κάνετε"
Η ομάδα μάρκετινγκ της IBM, κάθεται κάθε τετράμηνο και κάνει μια λίστα με πράγματα με τα οποία δεν πρόκειται να ασχοληθεί. Αυτός είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παραμένουν όλοι επικεντρωμένοι στις δικές τους προτεραιότητες και να μη τους αποσπούν οι υπόλοιποι από αυτές. Δημιουργήστε τη λίστα που "δεν θα κάνετε" για να θυμίσετε στην ομάδα σας αυτά που είναι σημαντικά και να τη μοιραστείτε με όλους τους άλλους ενδιαφερόμενους.
3. Μιλήστε περπατώντας
Δημιουργήστε μια συνάντηση στα όρθια ή, ακόμα καλύτερα, μια «περιπατητική» συνάντηση. Στα νέα γραφεία Ασίας-Ειρηνικού της Google, υπάρχει μια «διαδρομή» συναντήσεων, ώστε οι εργαζόμενοι της εταιρείας να μπορούν να περπατούν και να μιλάνε για να επαναφορτίζουν την ενέργειά τους. Ή μπορούν να αυξήσουν το ρυθμό τους στο γυμναστήριο των εργαζομένων, το οποίο ονομάζεται The Energy Lab.
4. Δοκιμάστε, μάθετε, αναλογιστείτε (και επαναλάβετέ το)
Αν διαθέτετε μικρούς κύκλους για να προσφέρετε τα προϊόντα / υπηρεσίες σας στους καταναλωτές, τότε έχετε πολλές ευκαιρίες να δοκιμάσετε, να αποτύχετε και να μάθετε γρήγορα. Αν συνειδητοποιείτε τι έχετε μάθει στο τέλος κάθε κύκλου, θα βοηθήσετε να ενεργοποιηθεί η ομάδα σας και θα ενθαρρύνετε την καινοτομία.
5. Κρατήστε τις συναντήσεις ολιγομελείς
Όλοι έχουν αισθανθεί κάποιες φορές ότι δεν είναι πραγματικά απαραίτητη η παρουσία τους σε μια συνάντηση. Στην Prudential Insurance, προσπαθούν να κρατήσουν τις συναντήσεις τους με έξι ή λιγότερα άτομα παρόντα για να τις κάνουν όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικές. Έτσι ο έβδομος άνθρωπος στην αίθουσα πρέπει πραγματικά να αιτιολογήσει την παρουσία του σε αυτή.
Χρησιμοποιήστε αυτές τις στρατηγικές στην επιχείρησή σας για να κρατήσετε ενεργοποιημένους τους ανθρώπους σας και αποδοτικούς σε ό,τι πραγματικά έχει σημασία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr