Αυτό είναι καλό, γιατί η ψηφιακή καινοτομία, η διαφάνεια και η επικέντρωση στον πελάτη έχουν αυξήσει τις προσδοκίες σε όλους τους τομείς. Στα αυτοκίνητα, οι τεχνολογίες των αισθητήρων πολλαπλασιάζονται, η ισχύς τους αυξάνεται και οι καταναλωτές αρχίζουν τώρα να αναμένουν ότι τα ψηφιακά συστήματα ασφαλείας και αποφυγής συγκρούσεων θα γίνουν μέρος των προσφορών των κατασκευαστών. (Κατασκευαστές αυτοκινήτων πολυτελείας ήδη έχουν κάνει τα εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας μέρος της ιστορίας που διηγείται το μάρκετινγκ.)
Στο λιανικό εμπόριο, brands όπως η H&M και η Zara έχουν ανταποκριθεί στην επιθυμία των καταναλωτών να τα έχουν όλα, προσφέροντας τιμές μαζικής αγοράς στα χρώματα, τα υφάσματα , και τα σχέδια της υψηλής μόδας. Ταυτόχρονα, η Amazon και άλλοι ψηφιακοί παίκτες πιέζουν τους λιανοπωλητές, οι οποίοι ανταποκρίνονται στον επανεξοπλισμό των αλυσίδων εφοδιασμού τους, να επιτρέψουν τον ταχύτερο εμπλουτισμό των αποθεμάτων τους και την παράδοση των προϊόντων τους στον πελάτη σε μια ημέρα, καθώς και να δημιουργήσουν νέα διαφημιστικά μηνύματα για την παραλαβή από το κατάστημα των online παραγγελιών.
Οι Marketers είναι πλέον σε θέση να βοηθήσουν τους οργανισμούς να φτάσουν τον πήχη, η άνοδος του οποίου αυξάνεται, κάνοντας δική τους υπόθεση την ανάληψη πρωτοβουλιών για τη φροντίδα και τη συνέπεια στην εμπειρία του πελάτη. Ένα καλό τέτοιο παράδειγμα είναι ο ευρωπαϊκός προμηθευτής ενέργειας Essent, θυγατρική της RWE. Για να διασφαλίσει η εταιρεία την συνέπεια σε αυτή της την υπόσχεση, ο διευθύνων σύμβουλος ανέθεσε στον επικεφαλής του μάρκετινγκ να αναλάβει σχετική πρωτοβουλία. Μεταξύ των επιτυχιών ήταν η μείωση των διαδικασιών εισόδου νέων πελατών στην επιχείρηση, από επτά σε δύο.
Το Marketing επίσης πήρε το προβάδισμα στις προσπάθειες για τη δημιουργία νέων προϊόντων που ήθελαν οι πελάτες. Ενώ, ο επικεφαλής του Marketing της εταιρίας (CMO) οδήγησε μια διατμηματική ομάδα από τις πωλήσεις, την πληροφορική και την ανάπτυξη προϊόντων, στην παραγωγή π.χ. του Essent’s smart, ενός θερμοστάτη που συνδέεται στο Internet. Μερικές από αυτές τις λειτουργίες δημιουργήθηκαν από κοινού με τους πελάτες.
Ομοίως, το μάρκετινγκ έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στον σχεδιασμό και τον καθορισμό προτύπων της Daimler, στην εμπειρία του πελάτη με την ψηφιακή πλατφόρμα“ Mercedes me ”. Η ψηφιακή αυτή πλατφόρμα παρέχει στους πελάτες ένα πακέτο καινοτόμων υπηρεσιών, όπως: αυτοματοποιημένα ραντεβού, εξατομικευμένη χρηματοδότηση, την ευκαιρία δημιουργίας ιδεών από κοινού, πρόσβαση στα δεδομένα συντήρησης από διαγνωστικούς αισθητήρες αυτοκινήτων, ακόμα και γρήγορη πρόσβαση στο Daimler’s car-sharing και υπηρεσίες ταξί, για χρήση σε επαγγελματικά ταξίδια. Και βέβαια, την πρόσβαση στο όχημά τους μέσω smartphone.
Οι προσπάθειες αυτές -και πολλές άλλες παρόμοιες- εκτείνουν το μάρκετινγκ μέχρι τα σπλάχνα της επιχείρησης, κάτι που οι περισσότεροι marketers δεν θα ήταν δυνατό να πετύχουν πριν από λίγα χρόνια. Η δύναμη των σημερινών ψηφιακών εργαλείων και οι επιστημονικές προσεγγίσεις καθιστούν δυνατό και επιτρέπουν στο μάρκετινγκ να διαδραματίσει όχι μόνο πιο ουσιαστικό ρόλο, αλλά του δίνει ευκαιρίες να κάνει τη διαφορά έχοντας άμεσο αντίκτυπο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr