Κορυφαίο παράδειγμα κοροϊδίας και απάτης που, ευτυχώς, είδε το φως της δημοσιότητας, ο κύριος ταβερνιάρης, ο οποίος με απίστευτο θράσος σέρβιρε στους πελάτες του, στις σαλάτες και προφανώς σ’ οτιδήποτε άλλο, λάδι από τα καντήλια του νεκροταφείου της περιοχής του. Είχε μάλιστα καβάτζα 50 κιλών στην αποθήκη του. Απίστευτα πράγματα, που οφείλονται και στην έλλειψη επαρκών ελέγχων από την πολιτεία. Βέβαια, εύλογα κάποιος μπορεί να αναρωτηθεί, αν είναι δυνατόν η πολιτεία να ελέγχει τους πάντες… Ε’ χρειάζεται να έχουμε συνείδηση και σχετική παιδεία...
Το δεύτερο θέμα που πρέπει να μας απασχολεί, μιας και έχουμε μπει για τα καλά στο καλοκαίρι, είναι τα κυλικεία που εξυπηρετούν τα θαλάσσια μεταφορικά μέσα, στα πλοία ή στα λιμάνια. Εκεί όπου, επειδή ισχύει ο νόμος περί διατίμησης μιας κατηγορίας προϊόντων, οι ιδιοκτήτες των κυλικείων -ως δια μαγείας- εξαφανίζουν όλα τα προϊόντα που ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία. Βέβαια, εκεί που γίνεται το πάρτι, είναι με τους τουρίστες, οι οποίοι μη γνωρίζοντας πέφτουν θύματα των κυρίων αυτών, πληρώνοντας στις περισσότερες περιπτώσεις διπλάσια την αξία των προϊόντων που τους προσφέρουν. Ιδιαίτερα εκεί όπου δεν υπάρχει τοιχοκολλημένος τιμοκατάλογος.
Τρίτο θέμα, είναι οι ταξιτζήδες, ορισμένοι από τους οποίους, όπως γνωρίζουμε εδώ και χρόνια, θεωρούν τους τουρίστες βλάκες ή μικρόνοες και φτιάχνουν τα ταξίμετρα τους έτσι ώστε να τους χρεώνουν διπλά και τριπλά για μια διαδρομή από τα αεροδρόμια και τα λιμάνια. Με αποτέλεσμα να διασύρουν τη χώρα. Εννοείται πως υπάρχουν και έξυπνοι και σοβαροί επαγγελματίες που σέβονται το επάγγελμα τους και δεν κλέβουν τους πελάτες τους.
Και αφήνω τελευταίο το θέμα του τουρισμού, αν και σύμφωνα με τον ΣΕΤΕ αναμένεται να έρθουν 17 εκατ. τουρίστες στη χώρα μας, με προβλεπόμενα έσοδα 11 Δις ευρώ, ωστόσο, η πλειονότητα των ελλήνων, φαίνεται, ότι λόγω των δύσκολων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν δεν θα κάνουν ούτε φέτος διακοπές. Θα προτιμήσουν τα εξοχικά σπίτια φίλων και συγγενών. Και οι λίγοι έλληνες που έχουν τη δυνατότητα ή δεν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα, οι περισσότεροι από αυτούς μάλλον, θα γυρίσουν την πλάτη τους στους αποκαλούμενους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς, αφού έχουν αυξησεί τις τιμές τους τα ξενοδοχεία μεσοσταθμικά κατά 8% απο πέρυσι (ποιοι είναι αυτοί άραγε, εγώ νόμιζα ότι όλη η Ελλάδα είναι ένας δημοφιλής τουριστικός προορισμός – και είναι – ανεξάρτητα από το τι ισχυρίζονται ορισμένοι επαρμένοι, στενόμυαλοι επαγγελματίες στις επιχειρήσεις εστίασης και διασκέδασης, οι οποίοι δεν λένε να αλλάξουν τη νοοτροπία που τους διακατέχει χρόνια τώρα, αυτή της αρπαχτής).
Όλα αυτά έρχεται - έστω και καθυστερημένα – να επισημάνει η νέα διαφημιστικη καμπάνια του ΕΟΤ. Σαν επαγγελματίας στο χώρο της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ για 36 συναπτά έτη, θεωρώ ότι το σποτ του ΕΟΤ, με τα κινούμενα σχέδια, είναι από τα πιο ευφάνταστα, και δημιουργικά με πολλούς αποδέκτες. Κατ’ αρχήν κτυπάει ακριβώς στα σημεία που πάσχουμε συχνά στην παιδεία, στην ελαστική συνείδηση, στην έλλειψη σεβασμού προς το περιβάλλον και τους άλλους - και τέλος στο «καρακιτσαριό» παντός είδους, που επικρατεί σε πολλούς εξαιρετικά όμορφους προορισμούς. Από τους δρόμους έως τις ακτές, παντού ακόμα θα πρόσθετα και τους χώρους υγιεινής (τουαλέτες, κουζίνες κλπ.). Σ’ αυτούς τους χώρους, ιδιαίτερα στα νησιά πάσχουμε πολύ. Ακόμα και σε ορισμένα υψηλού τουριστικού προφίλ νησιά, οι τουαλέτες ορισμένων χώρων εστίασης και διασκέδασης είναι αηδιαστικές.
Η νέα, διαφήμιση του ΕΟΤ, έχει σαν σλόγκαν «Ελλάδα η πλουσιότερη χώρα στον κόσμο» - και είναι! Πιστεύω δε ακράδαντα στο φιλότιμο των ανθρώπων της, στην αναμφισβήτητη γαλαντομία της φιλοξενίας τους, στις ομορφιές της και σε πολλά άλλα ουσιώδη πράγματα, αρκεί πρώτα να αλλάξουμε εμείς συνήθειες και γενικότερα τη νοοτροπία μας, για να βγάλουμε τον πλούτο που διαθέτουμε προς τα έξω, στους συμπατριώτες μας πρώτα και μετά στους ξένους επισκέπτες/τουρίστες.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr