«Υπάρχουν πολλά για να δει κάποιος στην Ευρώπη», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για τη Βιομηχανία και τις Επιχειρήσεις κ. Antonio Tajani. Προσθέτοντας «Υπάρχουν θεματικά «πακέτα» που προσφέρονται και καλύπτουν γεωγραφικά κάθε γωνιά της ΕΕ από άκρου σε άκρο. Σε αυτά περιλαμβάνονται πανευρωπαϊκές και περιφερειακές περιηγήσεις θρησκευτικού περιεχομένου, πολιτιστικής κληρονομιάς αλλά και γαστρονομικά θέματα - όπως το κρασί και το ελαιόλαδο - καθώς και ειδικά πακέτα με τα ιστορικά και φυσικά αξιοθέατα της UNESCO. Είναι εύκολο για τους τουρίστες να ταξιδέψουν σε μια Ευρώπη με ενιαίο νόμισμα, ανοικτά σύνορα και καλά σχεδιασμένη υποδομή σε σχέση με τις απαιτήσεις και τα δικαιώματα των περιηγητών. Το ταξίδι στην Ευρώπη μπορεί να είναι για τον καθένα μια «εμπειρία ζωής» αφού μπορεί να ανακαλύψει την πλούσια κληρονομιά της σε συνδυασμό με την εκπληκτική της ομορφιά».
Με τη συμβολή γνωστών συγγραφέων ταξιδίων, δημοσιογράφων και bloggers, η εκστρατεία έχει στόχο να αναδείξει τη μεγάλη ποικιλία των μοναδικών ευκαιριών που η Ευρώπη έχει να προσφέρει στους διεθνείς τουρίστες. Οι εμπειρίες των ίδιων των συντελεστών διαδίδονται μέσω βίντεο, blogs, περιοδικών και ιστοσελίδων, αποκαλύπτοντας τα αξιοθέατα που δεν πρέπει να χάσουν οι τουρίστες, καθώς και μια σειρά από διαδρομές λιγότερο γνωστές για όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο.
Η εκστρατεία «Όποτε είστε έτοιμοι», ή οποία χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οργανώνεται σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τουρισμού (ETC), που αποτελεί τον οργανισμό-ομπρέλα των εθνικών συμβουλίων τουρισμού στην Ευρώπη. Η εκστρατεία είναι σχεδιασμένη για να προσθέτει αξία στις προωθητικές ενέργειες των κρατών μελών και την ευρωπαϊκή τουριστική αγορά.
Βασικά τουριστικά στοιχεία
Ο τουρισμός έχει έναν σημαντικό ρόλο να παίξει στην αποκατάσταση της οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη. Περισσότερο από το 39% των παγκόσμιων αφίξεων υποδέχονται οι χώρες της ΕΕ, καθιστώντας την ΕΕ ως τον Νο 1 τουριστικό προορισμό στον κόσμο.
Το 2011, η τουριστική αγορά της ΕΕ σημείωσε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης στα περισσότερα κράτη μέλη, σε σύγκριση με το 2010. Η τάση αυτή επιβεβαιώνεται τόσο από τον αριθμό των διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία και λοιπά καταλύματα, καθώς και από τα καθαρά ποσοστά πληρότητας των εγκαταστάσεων αυτών. Συγκρίνοντας τα μηνιαία στοιχεία για την καλοκαιρινή σεζόν του 2011 με το προηγούμενο έτος, σχεδόν 35 εκατομμύρια περισσότερες διανυκτερεύσεις (+4,8%) καταγράφηκαν σε ξενοδοχεία και άλλα καταλύματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι υψηλότερες αυξήσεις παρουσιάστηκαν στη Βουλγαρία (21,1%), στη Ρουμανία (17,5%) και τη Λιθουανία (16,8%). Η τουριστική αγορά της ΕΕ παράγει περισσότερο από το 5% του ΑΕΠ της, με περίπου 1,8 εκατομμύρια επιχειρήσεις που απασχολούν 9,7 εκατομμύρια περίπου εργαζόμενους.
Στην Ελλάδα, που στην παγκόσμια κατάταξη ανταγωνιστικότητας στον Τουρισμό βρισκόμαστε στην 29η θέση (με στοιχεία του 2009) ο Τουρισμός αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ, το οποίο σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΤΕ ανέρχεται σταθερά σε 16%-17%, ενώ οι άμεσες τουριστικές εισπράξεις ανήλθαν για το 2012 σε 10 δισ. ευρώ και οι εργαζόμενοι στον τουριστικό τομέα συνολικά έφτασαν τους 700.000 περίπου. Τα στοιχεία αυτά απλώς αποδεικνύουν με αριθμούς, αυτό που κάθε Έλληνας γνωρίζει. Ο τουρισμός αποτελεί για τη χώρα ζωτικό τομέα. Γι’ αυτό κάθε προσπάθεια που μπορεί να συμβάλλει στην αύξηση του Τουρισμού στην Ελλάδα, για μας είναι πολύ σημαντική. Βεβαίως, περιμένουμε περισσότερα από τη λειτουργία της Marketing Greece A.E. για την αποτελεσματικότερη προώθηση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, μέσω της ανάπτυξης και εφαρμογής σύγχρονων προγραμμάτων προβολής και διαφήμισης διεθνώς, που θα λαμβάνουν υπόψη όλα τα νέα μέσα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr