Αλλά, πρόκειται για ένα ακόμα παράδειγμα μιας οικονομικής εμπειρίας, την οποία πληρώνουν οι άνθρωποι για να έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, καθώς οι δαπάνες σε διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες, που συνδέονται με παρόμοια γεγονότα, είναι τεράστιες.
Αλλά, ας δούμε μερικά θέματα στρατηγικής που ανέδειξε ο βασιλικός γάμος.
Πρώτον. Τα ελαφρά τηλεοπτικά θέματα μπορεί να προκαλέσουν μεγαλύτερη θεαματικότητα και περισσότερα έσοδα από τα σοβαρά.
Ο ρομαντισμός και οι τελετουργίες φαίνεται πως έχουν σημασία και προσθέτουν νόημα στη ζωή των ανθρώπων. Ο βρετανικός γάμος, δεν αποκλείεται να είχε περισσοτέρους τηλεθεατές, από ότι είχε το παγκόσμιο κύπελλο ποδοσφαίρου στην Νότια Αφρική. Και για να το πούμε κυνικά, το συναίσθημα πουλάει! Οι βασιλικοί γάμοι δεν γίνονται συχνά, αλλά όταν γίνονται αποφέρουν πολλά χρήματα, σε πολλές μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις. Μόνο φανταστείτε, ότι ένας απλός γάμος κοινών θνητών μπορεί να κοστίσει πάνω από 24.000 ευρώ, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται τα δώρα στους νεόνυμφους. Φανταστείτε λοιπόν, το κόστος ενός γάμου γαλαζοαίματων.
Από την άλλη πλευρά, η έμφαση στον παράγοντα της χαράς (και της ζωής, της ελπίδας και της ενότητας που συμβολίζει ένας γάμος) είναι καλύτερη και πιο αποδοτική από τον παράγοντα του φόβου (που μπορεί να αναδειχθεί από τα σοβαρά θέματα της ζωής, με πρώτο το χωρισμό και ακολούθως, το θάνατο, τις διάφορες καταστροφές και τον πόλεμο).
Δεύτερον. Το έξυπνο μάνατζμεντ του γάμου χρησιμοποίησε όλα τα media.
Εντός των ορίων του καλού γούστου, κινήθηκε το μάρκετινγκ του γάμου των Βρετανών γαλαζοαίματων, ενώ ολόκληρος ο κόσμος είχε την ευκαιρία να ζήσει την εμπειρία του γάμου και να μάθει πολλά για την ιστορία των Βρετανών, μέσω πολλών δικτύων. Για παράδειγμα, πέραν των κλασικών μέσων υπάρχει το Royal Wedding website, ένα ζωντανό multi-media blog, το οποίο δημιουργήθηκε από το St. James Palace. Όπου ο καθένας μπορεί να παρακολουθήσει τον αρχιεπίσκοπο του Canterbury να μιλά για τη σημαντικότητα του γάμου. Επίσης, το ευτυχισμένο ζευγάρι ενέκρινε την ίδρυση ενός φιλανθρωπικού ταμείου δώρων για τα άπορα παιδιά, τις οικογένειες των μαχόμενων στα διάφορα μέτωπα στρατιωτών, και τα περιβαλλοντικά προβλήματα της Βρετανίας, της Αυστραλίας της Νέας Ζηλανδίας και του Καναδά. Οι δωρεές γίνονται σε έξι διαφορετικά νομίσματα μέσω τηλεφώνου, με επιταγή ή με τηλεφωνικό μήνυμα.
Τρίτον. Οι εκδηλώσεις αυτού του τύπου είναι δίκοπο μαχαίρι. Μπορεί να επικεντρώσουν την προσοχή, πέρα από το μήνυμα που θέλουν να περάσουν, στο κόστος που έχουν, το οποίο μπορεί τελικά να υποσκάψει την ουσία του μηνύματος.
Βέβαια, η έξαψη που προκάλεσε ο βασιλικός γάμος στους Βρετανούς συνοδεύτηκε και από την απαίτηση πολλών για κατάργηση της μοναρχίας στη Γηραιά Αλβιώνα, η οποία έχει στερέψει από μετρητά λόγω κρίσης. Μια μελέτη του 2010, έδειξε ότι το κόστος που είχε στο ταμείο του κράτους η διατήρηση της μοναρχίας, ανερχόταν για το 2009, στα 55 εκατομμύρια δολάρια. Και είναι φυσικό, οι επικριτές της να ανεβάζουν το κόστος ακόμα περισσότερο, όπως κάνουν για τις επιχειρηματικές καμπάνιες και τα διάφορα πολιτικά events.
Υπάρχουν εκτιμήσεις, ότι ο βασιλικός γάμος, θα είναι το πιο ακριβό, από πλευράς ασφάλειας γεγονός στην ιστορία του Ηνωμένου Βασιλείου και ισόποσο σε λίρες, με 22 εκατ. ευρώ. Υπάρχουν διάφορες εκτιμήσεις για 60 εκατ. ευρώ σε έσοδα για τα ξενοδοχεία του Λονδίνου και λιανέμπορους διαφόρων αναμνηστικών προϊόντων, όπως πιάτα, μαξιλάρια, τράπουλες κ.ά. Μερικοί Βρετανοί οικονομολόγοι δε, εκτιμούν την ενδεχομένη απώλεια στην εθνική παραγωγή του κράτους, λόγω του διαστήματος των εορτασμών του γάμου, το οποίο ενδέχεται να επεκταθεί σε δύο εβδομάδες διακοπών. Από την άλλη πλευρά, κάποιοι εκτιμούν ότι τα συνολικά έσοδα μπορεί να προσθέσουν περίπου 0, 25% στο ΑΕΠ της χώρας!
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr