Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σύμφωνα πάντα με τις προβλέψεις της Zenith Optimedia, η διαφημιστική δαπάνη στην Ιαπωνία, αναμένεται να συρρικνωθεί κατά 4.1% το 2011, και στη συνέχεια να αυξηθεί κατά 4.6% το 2012.
Αντίστοιχα, η διαφημιστική δαπάνη στην Αίγυπτο, αναμένεται να μειωθεί κατά 20.0% το 2011, αλλά να επανακάμψει αυξανόμενη κατά 12.1% το 2012.
Από την άλλη πλευρά, η παγκόσμια διαφημιστική δαπάνη προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5.8% το 2012, δηλαδή 0.6% περισσότερο από ότι προβλεπόταν τον περασμένο Δεκέμβριο (5.2%). Η διαφορά, όμως, στο ρυθμό ανάπτυξης μεταξύ των αναπτυγμένων και των αναπτυσσόμενων αγορών, αναμένεται να συνεχιστεί. Κατά τη διάρκεια των επόμενων τριών ετών η διαφημιστική δαπάνη στη Βόρεια Αμερική, αναμένεται να παρουσιάσει μια μέση αύξηση της τάξης του 3.1% μεταξύ 2010 και 2013, ενώ αντίστοιχα η αύξηση αυτή, για την ίδια περίοδο, στη Δυτική Ευρώπη αναμένεται στο 3.5%. Η Ιαπωνική διαφημιστική αγορά, προβλέπεται να αυξηθεί γύρω στο 0.7% ετησίως μεταξύ 2010 και 2013, ενώ η πρόβλεψη για τη Μέση Ανατολή, δίνει μόλις 0.1% αύξηση για την ίδια περίοδο, εν μέσω, προφανώς, της διστακτικότητας της αγοράς που θα επιφέρει η ενδεχόμενη πολιτική αστάθεια.
Αντιθέτως, στις χώρες της Λατινικής Αμερικής προβλέπεται αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης κατά 8.2% ετησίως, ενώ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη η αύξηση αυτή θα φτάσει στο 12.4% και στις ασιατικές χώρες του Ειρηνικού στο 6,6%. Ωστόσο αν από αυτές αφαιρεθεί η Ιαπωνία, η μέση ετήσια διαφημιστική δαπάνη στις λοιπές ασιατικές χώρες του Ειρηνικού αναμένεται να ανέλθει στο 10.2%.
Τέλος, οι αναπτυσσόμενες αγορές συνολικά, δηλαδή όλες οι χώρες εκτός της Βόρειας Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης και της Ιαπωνίας, προβλέπεται να αυξήσουν το μερίδιο τους στην παγκόσμια πίτα της διαφημιστικής δαπάνης, από 30.9% που ήταν το 2010, σε 35.1% το 2013.
Ας ελπίσουμε ότι η διαφημιστική δαπάνη θα ανακάμψει και στη χώρα μας, όπου ως γνωστόν την περασμένη χρονιά μειώθηκε στα παραδοσιακά μέσα κατά 14.7% (Media Services). Μόνο η online διαφήμιση στην Ελλάδα παρουσιάζει αύξηση (8.2%), αλλά αυτή υπολογίζεται στο 4.1% της συνολικής διαφημιστικής αγοράς (IAB Hellas) και βρίσκεται ακόμα σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από τις άλλες δυτικοευρωπαϊκές χώρες.