Με την είσοδο του 2011, οι Έλληνες καταναλωτές, αλλά και οι επιχειρήσεις λιανικής, προσπαθούν ακόμα να ξεζαλιστούν από το σοκ που δημιουργεί η οικονομική κρίση. Tα διδάγματα που παίρνουν από την κρίση αυτή, επιδρούν αρνητικά, με αποτέλεσμα τη δραματική αλλαγή των καταναλωτικών συνηθειών, αλλά και την υιοθέτηση πρωτόγνωρων, για τους σύγχρονους Έλληνες, περιορισμών διαβίωσης, οι οποίοι τους οδηγούν σε ένα νέο, αμυντικό πλέον, τρόπο ζωής.
Τα αποτελέσματα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, καιρό τώρα, έχουν δημιουργήσει επιπλοκές στις αγορές, οι οποίες δεν είχαν αντίκτυπο μόνο στους καταναλωτές αλλά και στις επιχειρήσεις διεθνώς. Στη χώρα μας τα τελευταία στοιχεία των λιανικών πωλήσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας, οι απεγνωσμένες εκκλήσεις των εμπόρων και το συνεχές κλείσιμο καταστημάτων, καταμαρτυρούν τις επιπλοκές αυτές. Και όλα αυτά, ήρθαν να προστεθούν σε μια περίοδο μετασχηματισμού για το ελληνικό λιανεμπόριο, που δεν είχε καμία σχέση με την κρίση, αλλά με τις δομικές αλλαγές που επιφέρουν στην αγορά οι τάσεις συγκέντρωσης και η δημιουργία όλο και περισσότερων εμπορικών κέντρων. Υπό το φως λοιπόν, αυτού - του κάθε άλλο – παρά βιώσιμου τοπίου που διαμορφώνεται για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, κάθε πρόβλεψη για το 2011 μόνο ριψοκινδυνευμένη θα μπορούσε να χαρακτηριστεί. Οι δε καταναλωτικές τάσεις για το ίδιο έτος, οι οποίες αποκτούν το δικό τους momentum, επηρεάζουν μάλλον αρνητικά το μέλλον των επιχειρήσεων στη χώρα μας για τα επόμενα χρόνια.
Οι επιχειρήσεις λιανικής πρέπει να προετοιμαστούν για τα χειρότερα. Αυτό φαίνεται να επιτάσσει το ολοένα και αυξανόμενο συναίσθημα των πολιτών για κατάρρευση της οικονομίας, γεγονός που οφείλεται στη συνεχιζόμενη ύφεση, αλλά και την αδυναμία των κυβερνώντων να σκεφτούν και να εφαρμόσουν πολιτικές και να θέσουν νέες προτεραιότητες αναπτυξιακού χαρακτήρα, πέραν των ατελέσφορων εισοδηματικών. Προτεραιότητες, που θα οδηγήσουν τον μόνο τομέα που μπορεί να προσφέρει πραγματικά έσοδα στα ταμεία του κράτους, τον ιδιωτικό στην επιβίωση και ανάπτυξή του. Αλλά και στην ανάκαμψη της οικονομίας, την εξασφάλιση των θέσεων εργασίας και την αύξηση της κατανάλωσης. Αντί να τον οδηγούν σε ένα αβέβαιο μέλλον, με τις συνεχείς αυξήσεις των φορολογικών συντελεστών.
Η κυβερνητική αυτή αδυναμία, συντείνει στην ενίσχυση του συναισθήματος άμυνας που διακατέχει σήμερα τους καταναλωτές. Και, ελπίζουμε να διαψευσθούμε, αλλά σε όσες προσφορές και εκπτώσεις αν καταφύγουν οι λιανοπωλητές, μάλλον δεν θα βοηθήσουν στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, αλλά και στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr