Σε μια προσπάθεια να ανακαλύψει τα αίτια και να βοηθήσει στο να εξευρεθεί λύση στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο Ημερήσιος Τύπος, η Esther Thorson, διοικητικό στέλεχος του RJI, συγκάλεσε ένα φόρουμ, με στελέχη εφημερίδων και ειδικούς αναλυτές στην έρευνα των ειδήσεων, σκοπός του οποίου, ήταν να εξερευνήσει επιχειρησιακά μοντέλα, τα οποία είχαν σαν στόχο την εξεύρεση λύσεων στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, χρησιμοποιώντας εξελιγμένα εργαλεία ανάλυσης και πρακτικές για την εφαρμογής τους.
Οι ερευνητές παρουσίασαν την πηγή ενός επιχειρησιακού βελτιστοποιημένου μοντέλου, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι εκδότες, για να μετρήσουν αν επενδύουν πολλά ή λίγα ή τα σωστά ποσά, μεταξύ των τμημάτων ειδήσεων, διαφήμισης και διανομής για μεγιστοποίηση των εσόδων – κερδών τους.
Οι συντάκτες της μελέτης, πρότειναν μια προσέγγιση βασισμένη στις εμπειρίες πολλών εφημερίδων, η οποία βοηθά στη λήψη αποφάσεων για τη βέλτιστη κατανομή των μειώσεων προσωπικού μεταξύ των τμημάτων, και τη διατήρηση των εσόδων και του κέρδους τους.
Μερικά από τα πιο σημαντικά ευρήματα, είναι:
1. Οι μειώσεις στο κόστος λειτουργίας των Newsrooms, έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στα έσοδα. Η μείωση κατά ένα τοις εκατό στις δαπάνες των Newsrooms, οδηγεί σε 44 τοις εκατό μείωση των εσόδων. Ενώ, η μείωση κατά ένα τοις εκατό του δυναμικού των πωλήσεων στο τμήμα διαφήμισης, οδηγεί σε μείωση των εσόδων κατά 24 τοις εκατό. Και, ένα τοις εκατό μείωση στο προσωπικό διανομής, οδηγεί σε μείωση κατά 0,8 τοις εκατό των εσόδων.
Οι πληροφορίες από μικρές εφημερίδες, με μέση κυκλοφορία 13.000 φύλλα, έδειξαν, πως η μείωση κατά ένα τοις εκατό, στο newsroom, και η μείωση στις δαπάνες, κατά 10.000 περίπου δολάρια, οδήγησε, σε πτώση των εσόδων κατά 23.000 δολάρια, και μείωση των κερδών κατά 3.000 δολάρια. Αντίστοιχα, η μείωση κατά ένα τοις εκατό στο τμήμα πώλησης διαφημίσεων αν και μείωσε στις δαπάνες στα 8.000 δολάρια, οδήγησε όμως, σε πτώση των εσόδων κατά 12.500 δολάρια και πτώση των κερδών κατά 600 δολάρια.
Τέλος, το ένα τοις εκατό μείωση στο τμήμα διανομής, περιέκοψε τις δαπάνες κατά 6.400 δολάρια, αλλά οδήγησε σε πτώση των εσόδων κατά 4.000 δολάρια, ενώ έδειξε μικρή αύξηση στα κέρδη.
2. Όσο μεγαλύτερη είναι η μείωση του κόστους, τόσο χειρότερο, είναι προοδευτικά, το αντίκτυπο στα έσοδα. Για παράδειγμα, μια κατά 10 τοις εκατό μείωση στις δαπάνες του newsroom, οδηγεί σε 5 τοις εκατό πτώση των εσόδων από συνδρομές, ενώ 50 τοις εκατό μείωση των δαπανών στο newsroom, οδηγεί σε 30 τοις εκατό μείωση των εσόδων από συνδρομές. Οι μειώσεις κόστους των newsrooms, έχουν μεγαλύτερο αντίκτυπο στα κέρδη. Μια μείωση κατά 5 τοις εκατό στις δαπάνες των ειδήσεων, οδηγεί σε μείωση κατά ένα τοις εκατό στα κέρδη. Ενώ μια μείωση 5 τοις εκατό στον προϋπολογισμό του τμήματος διαφημίσεων, οδηγεί σε μείωση κατά 3 τοις εκατό των κερδών. Και μια 5 τοις εκατό μείωση στον προϋπολογισμό του τμήματος διανομής, οδηγεί σε 2 τοις εκατό μείωση των κερδών. Παρομοίως, μια μείωση κατά 50 τοις εκατό στις δαπάνες του newsroom, οδηγεί σε μείωση κατά 40 τοις εκατό των κερδών, σε σύγκριση με 50 τοις εκατό μείωση των δαπανών του τμήματος διαφημίσεων, που επιφέρει μείωση των κερδών κατά 22 τοις εκατό.
Η συμβουλή των συντακτών της μελέτης, συνιστά τα newsrooms να είναι τα τελευταία που θα πρέπει να υφίστανται μείωση των δαπανών τους. Όταν μειώνονται τα κόστη, οι μειώσεις στις δαπάνες των newsrooms, είναι οι πιο ζημιογόνες στα έσοδα, και όσο μεγαλύτερες είναι τόσο μεγαλύτερη επιτάχυνση ζημιών επιφέρουν.
Η έρευνα έδειξε επίσης, ότι η μείωση στα κόστη σε όλα τα λειτουργικά επίπεδα, μπορεί να καταστρέψει την κερδοφορία. Οι συντάκτες προτείνουν στους διευθυντές εφημερίδων, να αξιοποιήσουν εκλεπτυσμένα στατιστικά μοντέλα, για να προγραμματίσουν και να αξιολογήσουν τις επενδύσεις τους, επιπροσθέτως να συνεργαστούν με ακαδημαϊκούς ερευνητές, οι οποίοι μπορούν να τους βοηθήσουν.
Έχω την αίσθηση ότι, αν οι δικές μας εφημερίδες, οι οποίες αντιμετωπίζουν τα ίδια προβλήματα, λάβουν σοβαρά υπόψη αυτά τα ευρήματα, τότε ενδεχομένως να ανοίξουν την πόρτα σε ένα νέο τρόπο αντιμετώπιση της κρίσης. Επιπροσθέτως, αν κατανοήσουν – πέραν της πρακτικής των, ξένων προς αυτές, επενδύσεων σε προϊόντα τζόγου και προσφορών, αντί σε ανθρώπινο παραγωγικό δυναμικό – ότι αυτά τα τρία τμήματα, δηλαδή των ειδήσεων, της πώλησης διαφημίσεων και της διανομής, είναι τα ζωτικότερα τμήματα των επιχειρήσεων τους, τότε, ενδεχομένως, να κάνουν ένα βήμα προς τη μακροπρόθεσμη επιβίωσή τους.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr