Από την άλλη, λατρεύω την ποδηλασία τα ποδήλατα και τις μοτοσυκλέτες, αυτό που δε μου αρέσει είναι η νοοτροπία και η οδηγική και κοινωνική συμπεριφορά και των μεν και των δε. Πιστεύω δε ακράδαντα ότι και οι μεν και οι δε θα τρέφουν ανάλογα συναισθήματα οργής και απέχθειας για τους οδηγούς αυτοκινήτων - και δεν θα έχουν πάντα άδικο. Για να βελτιωθεί η σχέση μας πρέπει να χωρίσουμε. Οι οδηγοί στον αυτοκινητόδρομο και οι ποδηλάτες στον ποδηλατόδρομο.
Όλα αυτά τα λέω για να ξεκαθαρίσω τη θέση μου έναντι του θέματος και για να μην νομίζουν οι αναγνώστες ότι είμαι ποδηλάτης.
Μπαίνω λοιπόν στο θέμα που είναι ο ποδηλατόδρομος που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης που θα ξεκινάει από τον Πειραιά και θα φτάνει μέχρι το Σούνιο.
Δεν έχω ποτέ ακούσει καλύτερη ιδέα.
Είναι έργο ανάλογου επιπέδου με τις κεντρικές αρτηρίες, τις εθνικές οδούς. Ίσως όχι σε κόστος, ούτε σε χρησιμότητα διότι δεν αφορά εξίσου μεγάλο αριθμό ανθρώπων, αλλά πραγματικά είναι ένα σπουδαίο έργο το οποίο θα δώσει μια ευκαιρία πραγματικής αναψυχής, πραγματικής άθλησης, πραγματικής εκτόνωσης σε πλήθος Αθηναίων.
Είναι ένα έργο που όπως είπε και ο Μητσοτάκης σε λίγα χρόνια θα αναρωτιόμαστε γιατί δεν το είχαμε κάνει ως τώρα, είναι ένα έργο “άλλου επιπέδου”. Είναι οραματικό, εκπαιδευτικό, μεταμοντέρνο. Και είναι μια πάρα πολύ ωραία ιδέα. Μπράβο σε όποιον την σκέφτηκε - ο Μητσοτάκης πρέπει να μας πει ποιος τη σκέφτηκε και αν ήταν ο ίδιος μπράβο σε αυτόν, αλλά και αν δεν ήταν αυτός που τη σκέφτηκε μπράβο του που την ενέκρινε.
Το ζήτημα βεβαίως είναι αφενός πώς θα υλοποιηθεί και αφετέρου πόσοι θα το χρησιμοποιούν. Είναι πολύ κρίσιμο να μην ενοχλεί τους υπόλοιπους, να είναι λογικά φτιαγμένο και όχι υπερβολικά, να είναι όπως πρέπει, ούτε λίγο, ούτε πολύ, ούτε υπερβολικό, ούτε ασήμαντο, να είναι ασφαλές, πρακτικό και εύχρηστο. Όλα αυτά δεν είναι αυτονόητα στα δημόσια έργα, αλλά είναι αναγκαία.
Ελπίζω στο μέλλον να είναι γεμάτος, να χρησιμοποιείται από ολοένα και περισσότερους, να προσφέρει χαρά και να βγάλει και πρωταθλητές, διότι τα 70 χιλιόμετρα είναι αρκετά για να μπορέσει κάποιος που έχει το πάθος και τα υπόλοιπα προσόντα να γίνει πρωταθλητής ποδηλασίας. Παράλληλα φυσικά θα πρέπει να μπεί και ένας πεζόδρομος για τους υπόλοιπους.
ΥΓ. Αν πράγματι φτιαχτεί, στο μέλλον όλοι θα τον λένε “ο ποδηλατόδρομος του Μητσοτάκη”, είτε θετικά διότι θα λειτουργεί, είτε απαξιωτικά γιατί θα είναι ένα ενοχλητικό ερείπιο αν δεν φτιαχτεί σωστά. Και για αυτό πρέπει να εξασφαλίσει ο Μητσοτάκης ότι το έργο που θα τον καταγράψει στην Αθηναϊκή ιστορία θα φτιαχτεί σωστά. Και αυτή τη στιγμή - δεν το κρύβω - νοιώθω την ανάγκη να συμπαρασταθώ στον Γιώργο Παπανδρέου που δεν το σκέφτηκε πρώτος παρόλο που είναι ο ίδιος λάτρης της ποδηλασίας και να τον παρηγορήσω προτείνοντας του την ημέρα των εγκαινίων από τον Κυριάκο, να είναι ο πρώτος που θα “κόψει την κορδέλα” με ένα σπριντ.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr