Το μόνο που μπορούμε να πούμε στους καταναλωτές είναι να ρίξουν μια ματιά στις τιμές στο Διαδίκτυο προτού αγοράσουν οτιδήποτε από την ελληνική αγορά. Μαζί με τα έξοδα αποστολής από το εξωτερικό τα περισσότερα προϊόντα θα είναι πολύ φθηνότερα.
Πού οδηγεί λοιπόν αυτή η κατάσταση; Δεν θα περάσει πολύς καιρός που οι Έλληνες θα ψωνίζουν από το εξωτερικό, καθώς ο αριθμός των χρηστών του Ιnternet αυξάνεται αλματωδώς.
Γιατί, όμως, οι Έλληνες έμποροι επιμένουν να τιμολογούν με τη λογική τού «τόσα μου λείπουν, άμα δεν θέλεις πήγαινε να το βρεις αλλού»; Το κακό ξεκινάει από τις προηγούμενες δεκαετίες, όταν τα εισαγόμενα προϊόντα τα είχαν αποκλειστικοί αντιπρόσωποι. Οι αντιπρόσωποι είχαν μονοπώλιο, το οποίο ενισχυόταν καθώς υπήρχαν συναλλαγματικοί περιορισμοί, οπότε ήταν δύσκολο κάποιος να ψωνίσει από το εξωτερικό, ενώ τα ταξίδια ήταν πολύ πιο ακριβά και πολύ πιο δύσκολα. Οι αποκλειστικοί αντιπρόσωποι πράγματι εξεβίαζαν τους Έλληνες καταναλωτές και φυσικά πλούτιζαν. Τώρα, με την κατάργηση των συναλλαγματικών περιορισμών, τη μείωση του κόστους των ταξιδιών, την κατάργηση των αποκλειστικών αντιπροσώπων και την ελεύθερη εισαγωγή προϊόντων, οι τιμές θα έπρεπε να έχουν μειωθεί. Δεν έχουν. Και γι’ αυτό φταίνε οι καταναλωτές οι οποίοι ως τώρα δεν είχαν αντιληφθεί τις διαφορές στις τιμές.
Η αλήθεια είναι ότι κάτι αλλάζει. Ολοένα περισσότεροι καταναλωτές ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου ή περιμένουν να ταξιδέψουν για να ψωνίσουν από το εξωτερικό. Και ο αριθμός τους θα αυξάνεται διαρκώς. Η κρίση βοηθάει την επιλογή της φθηνότερης αγοράς και φυσικά ο τζίρος των καταστημάτων θα πέφτει μέχρις ότου προσαρμόσουν τις τιμές τους σε χαμηλότερα επίπεδα. Η μείωση των τιμών δεν θα φέρει αναγκαστικά και μείωση των κερδών τους αφού θα οδηγήσει σε αύξηση του τζίρου. Οι Εβραίοι έμποροι λένε: «Το κέρδος βρίσκεται στον μεγάλο τζίρο» . Επενδύουν λοιπόν σε αυξημένες πωλήσεις με χαμηλό περιθώριο κέρδους. Οι δικοί μας δρουν με την ακριβώς αντίθετη λογική. Θέλουν τεράστιο περιθώριο κέρδους και περιμένουν να γίνουν πλούσιοι με ελάχιστες πωλήσεις. Είναι η ελληνική νοοτροπία «να πιάσουν την καλή». Αυτές οι εποχές όμως πέρασαν και πρέπει οι Έλληνες έμποροι να προσαρμοστούν για να επιβιώσουν στον διεθνή ανταγωνισμό.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr