Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Όταν διάβασα όμως ότι επιθυμία του είναι να μείνει στο «μεγάλο λιμάνι» για αρκετά χρόνια, δεν άντεξα…Άνθρωπος είμαι…
Για πόσα χρόνια δλδ ; Στην καλύτερη των περιπτώσεων άλλα δύο.
Στην χειρότερη που είναι και το πιθανότερο με σημερινά δεδομένα, ένα και μήπως λέω και πολύ…
Και επειδή ο νέος ΥΝΑΝΠ φέρεται να είναι ο άνθρωπος των κρίσεων ας ξεκινήσουμε από το worst case scenario.
Ο πολιτικός χρόνος που έδωσε ο Πρωθυπουργός είναι το ένα έτος.
Μέσα στο έτος αυτό αναμένει χειροπιαστό έργο ικανό να αντιστρέψει το κλίμα, ώστε να έχει την ευκαιρία να σκεφτεί σοβαρά το ενδεχόμενο των πρόωρων εκλογών.
Από την άλλη όμως ο Κυριάκος Μητσοτάκης μας έχει «εκπαιδεύσει» να μην περιμένουμε αυτά που ζούσαμε δεκαετίες πριν από αυτόν, που είχαμε εκλογές κάθε τρεις και λίγο δια πάσαν νόσον….κοκ…
Στην περίπτωση αυτή υποψιάζομαι ότι ο μεν Πρωθυπουργός θα εξαντλήσει τον χρόνο που απομένει μέχρι το 2027, αλλά όχι με την παρούσα κυβέρνηση.
Με άλλα λόγια, παιδιά έχετε ένα χρόνο μπροστά σας. Κάντε τα κουμάντα σας και στο τέλος αυτών των 12 μηνών θα κάνουμε λογαριασμό να δούμε τι ψάρια πιάσατε.
Κατά κάποιο τρόπο δηλαδή μας είπε από τώρα ότι θα κάνει ξανά ανασχηματισμό τον Μάρτιο του 2026 αν και εφόσον δεν έχουμε καμιά άλλη περίεργη κρίση και μας τον φέρει (τον ανασχηματισμό) νωρίτερα.
Οπότε ο Βασίλης Κικίλιας έχει – όπως όλοι στο νέο υπουργικό - ένα 12μηνο εμπρός του για να κάνει ότι είναι να κάνει ώστε να θεωρηθεί επιτυχημένη η θητεία του.
Και ιστορικά ποιος είναι ο ορισμός του επιτυχημένου υπουργού Ναυτιλίας ;
Πετυχημένος είναι εκείνος ο υπουργός Ναυτιλίας ο οποίος φαινομενικά δείχνει να κάνει κάτι, αλλά στην πραγματικότητα δεν κάνει απολύτως τίποτα.
Και εξηγούμαι.
Γιατί η ναυτιλία των Ελλήνων είναι σούπερ ντούπερ υπερδύναμη;
Γιατί πολύ απλά δεν έχει καμία σχέση με το Ελληνικό κράτος. Ή καλύτερα η ίδια η ναυτιλία δεν έχει επιτρέψει σε κανέναν πολιτικό από συστάσεως του νεότερου Ελληνικού κράτους να κάνει το λάθος να εμπλακεί.
Όσο λοιπόν ο διοικητικός φορέας της Ελληνικής ναυτιλίας, το ΥΝΑΝΠ εν προκειμένω, αφήνει τα πράγματα της ποντοπόρου ναυτιλίας να τα διαχειρίζεται η ναυτιλία όλα θα πηγαίνουν πρίμα. Σε κάθε άλλη περίπτωση θα έχουμε «θεματάκια…»
Πάμε τώρα στα υπόλοιπα.
Ποιο είναι το μεγάλο βάσανο όλων των υπουργών Ναυτιλίας από την εποχή των «καταγωγικών χαρτιών» του Ιωάννη Καποδίστρια ως σήμερα; Η ακτοπλοΐα.
Και τι έχουμε τώρα ; Επιτροπές Ανταγωνισμού, έκτακτες επισκέψεις κλιμακίων της στις ακτοπλοϊκές εταιρίες, εκατέρωθεν καταγγελίες για μόχλευση των τιμών των ναύλων, νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που αναμένονται από το Πάσχα κιόλας, κοκ. Αν μη τι άλλο όλα αυτά προμηνύουν ένα καυτό καλοκαίρι.
Εδώ τώρα αγαπητέ Βασίλη το πράγμα θέλει ψυχραιμία. Επίσης θέλει και αποφασιστικότητα.
Το πρώτο όμως και το κυρίαρχο είναι να καταδειχθεί με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι ο νέος υπουργός δεν έχει ιδιαίτερες σχέσεις με κανέναν από την ακτοπλοΐα όπως αρέσκονται να διαρρέουν διάφοροι, ακόμη δεν ήρθε και πως οι όποιες αποφάσεις του έχουν ως μοναδικό γνώμονα τους την εύρυθμη διασύνδεση της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα. Αυτό δεν φτάνει να ειπωθεί μόνο. Πρέπει να καταδεχθεί και με τις ανάλογες πράξεις.
Αν στείλει αυτό το μήνυμα τότε να είναι σίγουρος θα εμφανιστούν ισχυροί συμπαραστάτες στην προσπάθεια του από εκεί που δεν τους περιμένει.
Για το «μεγάλο λιμάνι» που τόσα καλά λόγια είπε, τι να πει κανείς;
Προφανώς ήταν μεταφορική η έκφραση που χρησιμοποίησε και δεν εννοούσε κυριολεκτικά το λιμάνι του Πειραιά. Απλά το ανέφερε ως ένα σημαντικό τοπόσημο της ναυτικής ιστορίας μας αν και στην διάρκεια των τελευταίων ετών έχει αδειάσει μιας και μεγάλες και σημαντικές ναυτιλιακές εταιρίες έχουν μεταφερθεί άλλες νότια και άλλες βόρεια του λεκανοπεδίου.
Το λιμάνι τώρα αυτό καθαυτό παρουσιάζει κάτι ψιλοκαθυστερήσεις στην εξέλιξη του επενδυτικού πλάνου της COSCO για τις οποίες δεν μπορεί να κάνει και πολλά πράγματα. Άντε να πει καμιά κουβέντα στους κινέζους μπας και φιλοτιμηθούν και πάνε λίγο πιο γρήγορα και ως εκεί.
Αν και όπως εξελίσσονται τα πράγματα σε διεθνές επίπεδο με τις ΗΠΑ και την Κίνα όσο λιγότερα λες αυτές τις εποχές με τους κινέζους τόσο πιο ήσυχο έχεις το κεφάλι σου…
Μετά έχει τα διάφορα ευρωπαϊκά τα οποία – κακά τα ψέματα – μια χαρά τα έχει ρυθμίσει ο προκάτοχος του Χρήστος Στυλιανίδης και συνεπώς το μόνο που πρέπει να κάνει είναι να τα παρακολουθήσει στενά ώστε να μην χαθεί το momentum και έχει και μια νησιωτικότητα στην οποία έχει γίνει μεγάλη και σοβαρή δουλειά από το 2020 και μετά από την Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, την οποία έχει αναγνωρίσει και ο Πρωθυπουργός.
Έχουμε επίσης και αυτό το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης για το οποίο κάτι πάει να γίνει υπό την βασική προϋπόθεση πως όσα έχουν σχεδιαστεί και δρομολογηθεί θα επιταχυνθούν με την δική του συμβολή. Η Γενική Γραμματεία Ναυτιλίας σε συνεργασία με ιστορικά κοινωφελή ιδρύματα τα οποία διατηρούν μια παραδοσιακή σχέση με τη ναυτική εκπαίδευση, έχουν κάνει σημαντικά βήματα.
Για e-niologia και σημαίες και άλλα τέτοια χαριτωμένα δεν γράφω κάτι γιατί τι να γράψει κανείς ; Όταν δεν μπορείς να παράγεις έναν κρίσιμο αριθμό στελεχών που θα επανδρώσουν τα κοντά 5.000 πλοία των Ελλήνων δεν μπορείς να έχεις την απαίτηση να δεις το εθνικό νηολόγιο να δυναμώνει. Εδώ δεν μπορείς να βρεις πλήρωμα ούτε για την ακτοπλοΐα τι να συζητήσουμε για τα υπόλοιπα ; Και πάλι καλά να λέμε…
Α ! Και κάτι τελευταίο. Προσοχή στους πιτσικόμηδες (beachcomber = ρακοσυλλέκτης των ακτών, "(μ)πιτσικόμης"), στους πλασιέ και στους μαϊντανούς με τα ακριβά κουστούμια…
Ας καλωσορίσουμε λοιπόν τον Βασίλη Κικίλια στον Πειραιά και στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ας τον προτρέψουμε να παραμένει νηφάλιος σε κρίσιμες στιγμές και να μην ανεβάζει στροφές με τον ρυθμό που το έκανε ως τώρα (όπως λέει ο αστικός μύθος) και ας του ευχηθούμε να τα πάει καλά.
Εδώ θα είμαστε και θα τα λέμε…Μάλλον καλύτερα, θα τα γράφουμε.