Η σημαντική πτώση των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο αποδίδεται εν μέρει στο γεγονός ότι εφέτος η αγορά ήταν ανοικτή, εν αντιθέσει με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, όπου τελούσε υπό καθεστώς lockdown. Ωστόσο η κατάρρευση της κατανάλωσης, που μηδένισε τα οποιαδήποτε κέρδη μάζεψε εφέτος η αγορά και η αλυσίδα του από τις αρχές του έτους, αποδίδεται στην πίεση που δέχεται το μέσο νοικοκυριό από την κατακόρυφη αύξηση των πάγιων εξόδων, λόγω της εκτίναξης του κόστους ζωής.
Οι καταναλωτές γίνονται φτωχότεροι για κάθε μήνα που περνάει αφού η αύξηση των λογαριασμών των παρόχων ενέργειας, οι φορολογικές υποχρεώσεις (ΕΝΦΙΑ, φόρος εισοδήματος, ΦΠΑ, τέλη κυκλοφορίας) σε συνδυασμό με τις ανατιμήσεις που έχουν περάσει ήδη σε βασικά προϊόντα τους τελευταίους μήνες περιορίζει συνεχώς τα εισοδήματα των νοικοκυριών.
Μπροστά σ αυτή τη ανησυχητική εικόνα και εν όψει Δεκεμβρίου που παραδοσιακά καταγράφεται το 25%-30% των ετήσιων εσόδων για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου οι αλυσίδες λιανεμπορίου φρενάρουν τις όποιες ανατιμήσεις σχεδίαζαν να περάσουν μέσα στο μήνα και το αναβάλλουν για τον Ιανουάριο του 2022. Την ίδια στιγμή, 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό 51%) δηλώνει ότι τον τελευταίο χρόνο καθυστέρησε να πληρώσει τουλάχιστον ένα λογαριασμό. Με το 45% να δηλώνει πως είναι πιθανό τώρα περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη φορά να μην πληρώσει κάποια δόση οφειλής. Πρόκειται για ποσοστό υψηλότερο κατά 21 μονάδες από τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Η παραπάνω εικόνα θα πρέπει να χτυπήσει καμπάνες στο Μαξίμου αφού όσο μειώνονται οι Έλληνες που μπορούν να ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους η φτωχοποίηση για μεγάλα τμήματα του πληθυσμού θα αυξάνεται μέσα το 2022.
Καλοδεχούμενη η ανάπτυξη του 6% και 7% το 2022 αλλά θα είναι λογιστική όταν ο πολίτης θα δυσκολεύεται να καλύψει τις μηνιαίες ανελαστικές δαπάνες του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr