Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Σήμερα, τα επιστημονικά κέντρα έχουν εξελιχθεί σε σημείο συνάντησης μεταξύ εκπαίδευσης, μουσειολογίας, ψυχολογίας, επικοινωνίας και φυσικά- επιστήμης. Η εκδήλωση «Ανακαλύπτοντας την Επιστήμη και την Τεχνολογία, μέσα από μία Διαδραστική Έκθεση», επιχειρεί να συνδέσει τη θεωρία με την πράξη, την έμπνευση με την εμπειρία, τις ανάγκες του κοινού με την προσφορά των επιστημονικών κέντρων.
Με ιδιαίτερη έμφαση στα παιδιά και τους νέους, διεθνώς αναγνωρισμένοι ειδικοί από κάθε σχετικό επιστημονικό τομέα καταθέτουν με απλό και κατανοητό τρόπο, την πολύτιμη εμπειρία τους και παρουσιάζουν βασικά ζητήματα της επικοινωνίας της επιστήμης καθώς και το ρόλο των μουσείων στην άτυπη μαθησιακή διαδικασία και στη διάχυση της επιστημονικής γνώσης. Θα επιχειρήσουν να καταδείξουν πώς συνδυάζονται οι προσδοκίες και οι ανάγκες του κοινού με τις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους, τις στρατηγικές επικοινωνίας και τις επαγγελματικές τεχνικές που εφαρμόζονται στα επιστημονικά μουσεία.
Εκπαιδευτές, επαγγελματίες μουσείων, επιστήμονες, πολιτειακοί φορείς, εκπρόσωποι της τοπικής κοινωνίας, αλλά και απλοί επισκέπτες, θα έχουν την ευκαιρία να ανταλλάξουν πληροφορίες, ιδέες, εμπειρίες και απόψεις.
Κατά τη διάρκεια αυτής της διημερίδας, θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά η νέα, Διαδραστική Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ιδρύματος Ευγενίδου. Η πρωτοποριακή αυτή, μόνιμη έκθεση αποτελείται από 3 θεματικές ενότητες: «Ύλη και Υλικά», «Επικοινωνία: ήχος και εικόνα» και «Βιοτεχνολογία».
Στο πρόγραμμα (το αναλυτικό πρόγραμμα θα βρείτε συνημμένο στο παρόν) της Διημερίδας περιλαμβάνονται οι εξής ενότητες:
Επιστημονικό Κέντρο και Μάθηση
Εκπρόσωποι από το χώρο της μουσειακής εκπαίδευσης αναπτύσουν με τρόπο απλό και προσιτό, θέματα που αφορούν στη γνωστική ανάπτυξη του ατόμου και σε ενδεδειγμένες παιδαγωγικές πρακτικές ανάλογα με το μαθησιακό περιβάλλον, τα ενδιαφέροντα και το μαθησιακό τύπο του παιδιού.
Επιστημονικό Κέντρο και Γνώση
Ειδικοί επιστήμονες με εμπειρία από χώρους τυπικής, αλλά και μη-τυπικής εκπαίδευσης αναλύουν τρόπους με τους οποίους μπορεί να συνδυαστεί και να αξιοποιηθεί η εμπειρία του επιστημονικού μουσείου/επιστημονικού κέντρου, με τη λειτουργία των θεσμών της επίσημης εκπαίδευσης, αλλά και με την οικογενειακή αγωγή.
Επιστημονικό Κέντρο και Επιστήμη
Εκπρόσωποι από το χώρο των θετικών επιστημών θα καταθέσουν την άποψή τους για την ιστορία της επικοινωνίας της επιστήμης και τη σημασία της όχι μόνον για το μη-ειδικό, αλλά και για τον ίδιο τον επιστήμονα και το έργο του. Παράλληλα, οι ομιλητές θα επιχειρήσουν να μεταφέρουν προσωπικές εμπειρίες που θα φωτίσουν πώς και υπό ποιες συνθήκες, το παιδί ή ο έφηβος μετεξελίχθηκαν στο σημερινό επιστήμονα που αναζητά συστηματικά τη γνώση.
Επιστημονικό Κέντρο και η Λειτουργία του
Εκπρόσωποι από το χώρο της επιστημονικής μουσειολογίας από την Ελλάδα, μεταφέρουν τη σωρευμένη εμπειρία τους, φωτίζουν τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν στη λειτουργία των επιστημονικών κέντρων, να αποκαλύψουν επιτυχημένες παιδαγωγικές πρακτικές που βρίσκουν εφαρμογή στο χώρο των επιστημονικών κέντρων και να παρουσιάσουν τις προοπτικές του σύγχρονου επιστημονικού κέντρου.
Η συμμετοχή στη διημερίδα είναι ελεύθερη.