Το ζητούμενο, τούτη την ώρα, είναι να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις, άμεσης εφαρμογής και χωρίς μεγάλη πίεση στον προϋπολογισμό, όπως, για παράδειγμα, το ενδεχόμενο παροχής εγγυήσεων και δανείων από το ΤΕΜΠΜΕ, για την εξόφληση των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων των επιχειρήσεων. Πιο συγκεκριμένα, τα προγράμματα για την ενίσχυση των ΜΜΕ ήταν έτοιμα προς υλοποίηση, ήδη πριν τις εκλογές, - για τα οποία οι φορείς που εκπροσωπούν το εμπόριο, τη μεταποίηση, τον τουρισμό και τις άλλες παραγωγικές τάξεις έχουν τοποθετηθεί και δώσει τη σύμφωνη γνώμη τους - και θα μπορούσαν να τρέξουν εδώ και πέντε μήνες.
Επιπλέον, η επιτάχυνση της αξιολόγησης των υποβληθεισών προτάσεων, ιδίως στο πλαίσιο του προγράμματος ενίσχυσης μικρομεσαίων επιχειρήσεων ύψους 500 εκατ. Ευρώ, όπως εξήγγειλε η Υπουργός, θα δώσει μία πραγματική ανάσα στην αγορά. Προς αυτήν την κατεύθυνση κρίνουμε ως θεμελιώδη την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων, βάσει των ανακοινώσεων της πολιτικής ηγεσίας και την ουσιαστική έναρξη του ΕΣΠΑ.
Ένας πυλώνας της αναπτυξιακής πολιτικής της χώρας μας πρέπει να είναι, επίσης, τα αυτοχρηματοδοτούμενα έργα, καθώς δεν επιφέρουν καμιά επιβάρυνση για τον κρατικό προϋπολογισμό. Μέσω των ΣΔΙΤ και των συμβάσεων παραχώρησης μπορούν να χρηματοδοτηθούν οι απαραίτητες υποδομές που θα ενισχύσουν την ανάπτυξη της περιφέρειας και τη δημιουργία περιφερειακών πόλων ανάπτυξης.
Επιπλέον μέτρα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θα τονώσουν και την επιχειρηματικότητα, θα μπορούσαν να είναι η απλούστευση των διαδικασιών ίδρυσης των επιχειρήσεων, η μείωση της απωθητικής γραφειοκρατίας και η αναγνώριση της επιχειρηματικής δράσης. Χαρακτηριστικό είναι ότι κυρίως λόγω γραφειοκρατικών προβλημάτων παρουσιάζονται προβλήματα στασιμότητας επενδυτικών προτάσεων που αφορούν τα θεματικά πάρκα, τα έργα ΑΠΕ, την αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών της τάξης των 800 εκατομμυρίων και του 1 δισ. ευρώ η κάθε μία, όπως δήλωσε η Υπουργός.
Το νομοσχέδιο για τα επιχειρηματικά πάρκα, που μέσα από ένα πλέγμα κινήτρων και αντικινήτρων θα βάλει τάξη στην επιχειρηματική δράση και η δημιουργία one-stop-shop για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται μέσα σ’ αυτά, είναι ιδιαίτερα σημαντικό και γόνιμο. Μία άλλη παράμετρος ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης είναι η λήψη μέτρων για την απελευθέρωση των αγορών. Μιλάμε για την άρση του cabotage, για την απελευθέρωση των αγορών μεταφορών και ενέργειας, για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων.
Πρόκειται για μέτρα που δεν έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις και που μπορούν να συμβάλλουν πολύ γρήγορα στην αύξηση του ΑΕΠ της χώρας (Μελέτη του ΟΟΣΑ προβλέπει μόνο από την απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων μία αύξηση της τάξεως 1,5% του ΑΕΠ). Πρόκειται για μέτρα που θα δώσουν ένα ισχυρό μήνυμα αντεπίθεσης για την αντιμετώπιση διαρθρωτικών αδυναμιών της ελληνικής οικονομίας και είναι σημαντικά για τη βελτίωση του ψυχολογικού κλίματος και την τόνωση της αγοράς. Τα μέτρα αυτά είναι ανάγκη να εφαρμοστούν χωρίς καθυστερήσεις. Γιατί κάθε καθυστέρηση κοστίζει.
Η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει για τη διετία 2010-2011 τον όγκο του εμπορίου ν’ αυξηθεί από 4,5 έως και 6%, δίνοντας μια σημαντική βοήθεια για την ανάταξη της διεθνούς οικονομίας, την οποία μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αξιοποιώντας την ποντοπόρο ναυτιλία μας.
Το εμπόριο είναι εκείνη η δύναμη της οικονομίας που έχει την ικανότητα και τη θέληση να προχωρήσει μπροστά. Ο δημόσιος τομέας μπορεί να πτωχεύσει, ο ιδιωτικός τομέας μπορεί να «πτωχύνει», όμως θα αντέξει και θα συνεχίσει να προσφέρει ανταποδοτικά στην οικονομίας της χώρας μας.
Το εμπόριο είναι ο μόνος κλάδος που μπορεί να υποσχεθεί ανάπτυξη και προοπτική εξόδου από την κρίση».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr