Στόχος της εκδήλωσης ήταν η διερεύνηση, αφενός των πρακτικών αυτών και αφετέρου της αντίληψης και ανταπόκρισης των Ελλήνων καταναλωτών προς αυτές, προκειμένου να αποτελέσουν εργαλείο ευαισθητοποίησης των στελεχών μάρκετινγκ και επικοινωνίας γύρω από την ολοένα και αυξανόμενη εφαρμογή των αρχών και πρακτικών του Cause Related Marketing και του Green Marketing στην Ελλάδα.
Στο πλαίσιο της εσπερίδας, ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα δύο ποσοτικών ερευνών για τα θέματα του Cause Related και Green Marketing αντίστοιχα. Κάθε μία περιλαμβάνει πανελλαδικό δείγμα 500 καταναλωτών και δίνει τη δυνατότητα έγκυρης χαρτογράφησης και μελέτης με τον πλέον επιστημονικό τρόπο της αντίληψης, στάσης και συμπεριφοράς των καταναλωτών απέναντι στα θέματα αυτά. Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά τα αποτελέσματα, η έρευνα Green Marketing έδειξε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων έχουν θετική στάση απέναντι στις επιχειρήσεις που είναι ευαισθητοποιημένες ως προς το περιβάλλον (κυρίως οι γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, έγγαμες με παιδιά, νοικοκυρές, και συνταξιούχοι). Από την άλλη, σύμφωνα με την έρευνα Cause Related Marketing, οι επιχειρήσεις δεν έχουν πείσει τους καταναλωτές για τις αγνές τους προθέσεις ως προς τη χρήση του μάρκετινγκ για κοινωνικούς σκοπούς, ενώ η ενημέρωση του αγοραστικού κοινού για το αποτέλεσμα τέτοιων ενεργειών κρίνεται επιβεβλημένη.
Παράλληλα έγινε παρουσίαση πρακτικών Κοινωνικού και Πράσινου Marketing από τις εταιρίες EKO, Ζαγόρι, Χάλυψ Δομικά Υλικά, Coca Cola Hellas, Goodys και Wind, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης. Χορηγοί επικοινωνίας ήταν η εταιρία Advocate, τα περιοδικά «AdBusiness», «Επιστημονικό Μάρκετινγκ» και «Marketing Week» καθώς και η εφημερίδα «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» και η ιστοσελίδα naftemporiki.gr.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE), κ. Νίκος Αυλώνας, δήλωσε ότι «Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για αυτές τις τόσο χρήσιμες και πρωτοποριακές για τα ελληνικά δεδομένα έρευνες που ξεκάθαρα δείχνουν ότι μια πετυχημένη στρατηγική κοινωνικού μάρκετινγκ μπορεί να υπάρξει μόνο ως μέρος μιας μακροχρόνιας και ολοκληρωμένης στρατηγικής Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Είναι σημαντικό να τονισθεί ότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, πρωτεύον θέμα για τους καταναλωτές είναι η μείωση εκπομπών ρύπων. Το CSE πρωτοπορεί στην Ελλάδα πέρα από την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και στο χώρο του Green Μάρκετινγκ, μέσα απόπρακτικές λύσεις για μείωση εκπομπών ρύπων και δημιουργίας κλιματικά ουδέτερων προϊόντων, όπως το κλιματικά ουδέτερο ελαιόλαδο της GAEA που πρόσφατα παρουσιάστηκε στη διεθνή αγορά».
Από την πλευρά του, ο καθηγητής Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γιώργος Αυλωνίτης, σημειώνει «Η έρευνα μας έδειξε ότι οι καταναλωτές ανησυχούν για το περιβάλλον και αλλάζουν βαθμιαία τη συμπεριφορά τους. Έτσι, έχει αρχίσει να αναπτύσσεται αγορά για βιώσιμα και κοινωνικά υπεύθυνα προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό, εξάλλου, φάνηκε από τη μεγάλη προσέλευση του κοινού στην εκδήλωση μας».
Σημειώνεται επίσης ότι η εκδήλωση ήταν κλιματικά ουδέτερη μέσω του εξειδικευμένου οργανισμού αντιστάθμισης myclimate, αποκλειστικός αντιπρόσωπος του οποίου για την Ελλάδα είναι το Κέντρο Αειφορίας (CSE). Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Ειδικής Γραμματείας Ανταγωνιστικότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης, του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών, της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ) και του Ελληνικού Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI).
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr