Πιστεύω ότι με τη συγκεκριμένη εξαγορά θα υλοποιήσουμε έναν από τους βασικούς στόχους της στρατηγικής μας. Θα επιταγχύνουμε τη διείσδυσή μας στη Βόρειο Ελλάδα. Εγχείρημα που έχουμε ξεκινήσει σχεδόν την τελευταία δεκαετία χωρίς όμως σημαντικά αποτελέσματα. Δεδομένο που αλλάξαμε με την εξαγορά του δικτύου της Plus, καθώς το 60% αυτού επεκτείνεται στην ευρύτερη γεωγραφική περιοχή της Βορείου Ελλάδος. Πιστεύω ότι με την κίνησή μας αυτή αλλά και την γενικότερη στρατηγική ανάπτυξης που έχουμε χαράξει για την περιοχή μέσα στη προσεχή διετία θα ελέγχουμε μερίδιο αγοράς της τάξεως του 13% περίπου όσο δηλαδή διατηρούμε στο λεκανοπέδιο Αττικής. ΄
2) Πως σκοπεύετε να εκμεταλλευτείτε το δίκτυο της Plus, έτσι ώστε να έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα;
Το πλάνο είναι ανάλογα με τα τετραγωνικά του κάθε καταστήματος να αναπτύξουμε το σήμα ΑΒ ή το ΑΒ Food Market. Από την άλλη, όπου διαπιστώσουμε αλληλοεπικάλυψη πωλήσεων το πλάνο είναι να κλείσουμε κάποια καταστήματα, τα οποία όμως δεν πιστεύω ότι θα είναι περισσότερα από τρία σημεία. Σχετικά με το δίκτυο των καταστημάτων μας το φετινό πλάνο ανάπτυξης είναι να προσθέσουμε 10 νέα σημεία στα 185 καταστήματα που ελέγχουμε σήμερα. Οσον αφορά την Βόρειο Ελλάδα το 2009 πιστεύω ότι θα ελέγχουμε περισσότερα από 50 καταστήματα.
3) Υπάρχει η εκτίμηση ότι το τίμημα της εξαγοράς ήταν υψηλό. Ποια είναι η άποψη σας;
H άποψη μου είναι αντίθετη. Μόνο οι αποθηκευτικοί χώροι που διατηρούσε η εταιρεία στη Θεσσαλονίκη αποτιμήθηκαν 30-35 εκατ. ευρώ. Γεγονός που σημαίνει ότι ΄για κάθε κατάστημα της Plus Hellas πληρώσαμε περί το 1 εκατ. ευρώ περίπου. Ποσό που υπολείπεται σημαντικά από την επένδυση που πραγματοποιούμε εμείς για να δημιουργήσουμε ένα κατάστημα ΑΒ που στην καλύτερη των περιπτώσεων δεν είναι μικρότερη από 2 εκατ. ευρώ.
Συνολικά τα κονδύλια που έχουμε προγραμματίσει φέτος για την ανάπτυξη του δικτύου μας ανέρχονται σε 35 εκατ. ευρώ και άλλα τόσα περίπου θα χρησιμοποιήσουμε για την επέκταση των αποθηκευτικών μας χώρων στα Οινόφυτα, οι οποίοι θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τα φρέσκα προϊόντα μας.
4) Κατά καιρούς κ. Μαχαίρα κυκλοφορούν σενάρια ότι το group Delhaize στο οποίο ανήκει η εταιρεία σκοπεύει να αποσύρει την ΑΒ από το ταμπλό. Εχουν βάσει αυτά τα σενάρια;
Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι δεν υπάρχει τέτοια προοπτική, γιατί το θέμα δεν έχει συζητηθεί. Αυτό που μπορώ νας σας πω είναι ότι η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι μία από τις πιο δυναμικές θυγατρικές που έχει να επιδείξει το βέλγικο γκρουπ. Ενδεικτικό αυτού είναι ότι μολονότι το γκρουπ επεκτείνεται σε Αμερική, Ευρώπη και Ασία, η ελληνική αγορά του προσφέρει το 5% των διεθνών του εσόδων. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με το ότι ο τζίρος μας έχει ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ μας αναγκάζει από φέτος να συμμετέχουμε σε περισσότερα road show στο εξωτερικό.
5) Ολοκληρώνοντας κ. Μαχαίρα ποιοι θα είναι συνοπτικά οι πυλώνες ανάπτυξης σας το άμεσο διάστημα.
Δεν σκοπεύουμε να αλλάξουμε την πολιτική μας. Απλώς θα την αναβαθμίζουμε με περισσότερες προσφερόμενες υπηρεσίες πάντα για το καλό του κατανάλωτή. Προς αυτήν την κατεύθυνση σκοπεύουμε να διευρύνουμε την γκάμα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που ο καταναλωτής΄μας σήμερα όχι μόνο τα αναγνωρίζει αλλά και τα επιλέγει για τις καθημερινές τους ανάγκες. Γεγονός που επιβεβαιώνεται και από το ότι αυτά τα είδη σήμερα προσφέρουν κατά μέσο όρο το 13% των ετήσιων εσόδων της αλυσίδας μας.
Δ. Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr