Ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας της Περιφέρειας Αττικής, κ. Κίμων Λογοθέτης, είναι γνώστης του θέματος και προφανώς γνωρίζει καλά ότι δεν μπορεί να λυθεί ως δια μαγείας. Πιστεύει, όμως, πως υπάρχουν κάποιες ενέργειες που μπορούν να γίνουν άμεσα και να βοηθήσουν, όπως για παράδειγμα η σωστή διαγράμμιση.
Όσο για τον Δακτύλιο, σημειώνει πως ο σχεδιασμός του είναι πια ξεπερασμένος, ενώ προσθέτει πως "κλειδί" για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι η Αθηνών Κορίνθου.
Ο ξεπερασμένος Δακτύλιος
Ας ξεκινήσουμε, όμως, από τον Δακτύλιο: Ο κ. Λογοθέτης σημειώνει στα Παραπολιτικά πως «από χθες που άρχισε να εφαρμόζεται ο δακτύλιος γίνεται πανικός και στον Κηφισό και στο κέντρο και στους δρόμους που είναι στα όρια του δακτυλίου. Το περιοριστικό μέτρο του δακτυλίου έχει παλαιώσει. Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη. Βλέπουμε προβλήματα σε δρόμους που δεν είχαμε».
Προφανώς, γιατί μπαίνουν περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους που βρίσκονται στα όρια του Δακτυλίου και "κολλάνε". Προσθέτει επίσης, πως «ο δακτύλιος αυτή τη στιγμή με τον τρόπο που λειτουργεί δεν εξυπηρετεί καθόλου, αντίθετα επιβαρύνει. Ο δακτύλιος δεν είναι λειτουργικός γιατί δεν έχει πια περιβαλλοντικά κριτήρια. Τον διατηρεί απλώς το πολιτικό σύστημα το οποίο δίνει πάρα πολλές άδειες δακτυλίου. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που επαναφέρει τον δακτύλιο. Οι κατ΄εξαίρεση άδειες που δίνονται γιατί κάθε βουλευτικό γραφείο, κάθε δήμαρχος δικαιούται 50-100 άδειες να τις μοιράσει τους ψηφοφόρους του».
Ο πολύπαθος Κηφισός
Σε σχέση τώρα με τον Κηφισό και αν μπορεί να υπάρξει μία άμεση παρέμβαση ο κ. Λογοθέτης παρέθεσε αρχικά κάποια αριθμητικά στοιχεία: «Κάθε λωρίδα του Κηφισού έχει κυκλοφοριακή ικανότητα 2.000 οχήματα την ώρα, το πρόβλημα είναι ότι ο Κηφισός σε κάποια σημεία έχει τέσσερις λωρίδες ανά κατεύθυνση και σε κάποια τρεις επομένως τα 8.000 οχήματα προσπαθούν εκεί που στενεύει ο δρόμος να μπούνε σε χώρο για 6.000 οχήματα. Αυτό είναι το βασικό πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζεται σχετικά εύκολα αν ο Κηφισός έχει συνέπεια στις λωρίδες δηλαδή πάμε στις 3 λωρίδες.
Ο Κηφισός δεν έχει ΛΕΑ σε όλο του το μήκος για αυτό λεω ότι η σωστή διαγράμμιση στον Κηφισό θα βελτιώσει πολύ την εικόνα δηλαδή να πάμε στις τρεις λωρίδες και σε ΛΕΑ σε όλο του το μήκος».
Πώς, όμως, θα βοηθήσουν οι 3 λωρίδες; «Όταν έχουμε 16.000 οχήματα να περνάνε την ώρα τον Κηφισό σε ένα πολύ μικρό ποσοστό θα υπάρχει κάποια μικρο-σύγκρουση, θα υπάρχει κάποια βλάβη και αυτό το αντιμετωπίζει η Περιφέρεια Αττικής με τα οχήματα οδικής ασφάλειας που έχει πάνω και με το γερανό. Βέβαια είχαμε και τους γερανούς από την Τροχαία αλλά μια εβδομάδα κράτησε αυτό, μετά οι γερανοί της Τροχαίας εξαφανίστηκαν, δεν υπάρχουν πάνω στον Κηφισό οπότε παραμένει η δύναμη της Περιφέρειας Αττικής όπως ήταν και πριν τα μέτρα».
Συνεπώς, η ΛΕΑ είναι απαραίτητη για τα ατυχήματα και τις βλάβες, ενώ όπως λέει οι 3 λωρίδες σε όλη την έκταση του δρόμου είναι επίσης λειτουργική γιατί τα αυτοκίνητα δεν αναγκάζονται να αλλάξουν πορεία:
«Αυτό που μπορεί να γίνει άμεσα και να ολοκληρωθεί σε δύο μήνες, είναι να διορθωθούν οι διαγραμμίσεις οι οποίες είναι λάθος και βασίζονται σε μια παλιά μελέτη της δεκαετίας του 1990 η οποία είχε πολλά λάθη. Υπάρχει έτοιμη μελέτη η οποία περιλαμβάνει τις νέες διαγραμμίσεις δηλαδή να παει ο Κηφισός με σταθερή διατομή με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Αυτό άμεσα θα δώσει μια ανακούφιση, δεν θα τον αδειάσει όμως θα περιοριστούν πάρα πολύ οι συμφορήσεις. Η διαδικασία της διαγράμμισης είναι μια απλή διαδικασία με πολύ χαμηλό κόστος, μπορεί να γίνει νυχτερινές ώρες και να ξυπνήσουμε ένα πρωί και ο Κηφισός να έχει αλλάξει και έχει λύσει ένα πολύ απλό πρόβλημα», σημειώνει.
Και γιατί δεν έχει γίνει αυτή η απλή παρέμβαση μέχρι σήμερα; Ο κ. Λογοθέτης απάντησε στη σχετική ερώτηση λέγοντας πως «είναι διαδικαστικό το θέμα, όταν έγινε η νέα ασφαλτόστρωση για κάποιο λόγο ο ανάδοχος δεν ήθελε να εφαρμόσει τη νέα μελέτη της διαγράμμισης και δυστυχώς υπήρξε αυτό το μεγάλο πρόβλημα αλλά αυτό μπορεί να διορθωθεί. Δεν είναι αργά, μπορεί να γίνει άμεσα».
Προσθέτει ακόμα πως ο Κηφισός βρίσκεται σε αυτή την κατάσταση γιατί είναι 25 χρόνια παραμελημένος, γιατί δεν λαμβάνει ουσιαστική συντήρηση όπως βλέπουμε στην Αττική οδό. Θα έπρεπε να είναι στην ίδια κατάσταση με την Αττική οδό μιας και η συντήρηση του Κηφισού πληρώνεται από το πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων δηλαδή από την τσέπη του Έλληνα φορολογημένου. Επομένως θα έπρεπε να είναι στην ίδια κατάσταση με την Αττική οδό, δεν είναι τσάμπα».
Για την αποσυμφόρηση του Κηφισού o διευθυντής Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής, Καθηγητής Σχεδιασμού Συστημάτων Μεταφορών του ΕΜΠ, κος Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, εκτιμά πως η κατάσταση θα βελτιωνόταν και εφόσον περιορίζονταν τα βαρέα οχήματα στον Κηφισό τα οποία δημιουργούν πρόβλημα στην κυκλοφορία. Επίσης, η παράκαμψη της Υλίκης θα ήταν μια λύση για αυτό», σημείωσε.
Τα Μέσα Μεταφοράς
Ο κ. Κεπαπτσόγλου πρόσθεσε ακόμα πως τα μέσα μεταφοράς έχουν βελτιωθεί στην Ελλάδα και αν συνεχίσουν να βελτιώνονται μπορούν να δώσουν λύση. Η επέκταση του μετρό μπορεί να βοηθήσει, αλλά και τα λεωφορεία, αρκεί, βέβαια, όπως λέει να σέβονται οι πολίτες τις λεωφορειολωρίδες.
Η Αθηνών-Κορίνθου
Παράλληλα, με τον Κηφισό, ο κ. Λογοθέτης εκτιμά ότι πρέπει να δοθεί προσοχή και στην Αθηνών-Κορίνθου:
«Ο Κηφισός είναι ο πιο πολυσύχναστος δρόμος, διέρχονται περίπου 200.000 οχήματα και η Αθηνών-Κορίνθου εξυπηρετεί περίπου 120 με 140.000 οχήματα την ημέρα. Αυτοί οι δύο είναι οι κεντρικότεροι δρόμοι του Λεκανοπεδίου. Δηλαδή αν κάνουμε την πρόσθεση στο σημείο που διασταυρώνεται -ανισόπεδα- η Αθηνών-Κορίνθου με τον Κηφισό μπορεί να περνάνε και 350.000 οχήματα την ημέρα. Καταλαβαίνετε ότι με αυτά τα νούμερα η προτεραιοποίηση είναι στον Κηφισό και στην Αθηνών -Κορίνθου, αυτές είναι οι δύο κεντρικές οδικές αρτηρίες που ταλαιπωρούν περισσότερο τους Αθηναίους και εδώ θα πρέπει να δοθεί βαρύτητα».
Αναφορικά τέλος με τις σήραγγες Σκαραμαγκά είπε: «Είναι δύο σήραγγες φαντάσματα οι οποίες στοίχισαν 22 εκατομμύρια, είναι ίσως τα πιο πεταμένα λεφτά του ελληνικού δημοσίου. Το έργο δημοπρατήθηκε το 1997, ξεκίνησε το 1999 όμως το 2000 μια γιαγιά που έμενε από πάνω και δεν ήθελε να της απαλλοτριώσουν το οικόπεδο κατάφερε να σταματήσει όλο τον κρατικό μηχανισμό κάνοντας προσφυγή στο ΣτΕ. Η γιαγιά δικαιώθηκε οριστικά. Με το έργο αυτό θα είχε διευκολυνθεί η Αθηνών -Κορίνθου γιατί αυτές οι σήραγγες θα μπορούσαν να ενώσουν την Αθηνών Κορίνθου μετά το προβληματικό σημείο από εκεί που στενεύει με την Ιερά οδό και η μια σήραγγα θα είχε σύνδεση με την περιφερειακή Αιγάλεω. Έχουν γίνει πάρα πολλές προσπάθειες για αυτό το θέμα, είχε πει και η περιφερειακή διοίκηση της κας Δούρου ότι αυτό το έργο θα επανέλθει, μετά το υπουργείο Μεταφορών ανακοίνωσε ότι θα ξαναδεί τον κόμβο του Σκαραμαγκά και τις σήραγγες αλλά έγινε το δυστύχημα των Τεμπών και αυτό πάλι πάγωσε. Ακόμα περιμένουμε να δούμε τι θα συμβεί με αυτό γιατί είναι το πιο προβληματικό σημείο».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr