Αποτελείται μία από τις κορυφαίες γαλακτοβιομηχανίες της χώρας και ηγέτιδα στη φέτα; Που το αποδίδετε αυτό κ. Μ. Κασσαλιά;
Δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι το σήμα Δωδώνη είναι πραγματικό χρυσάφι και για την Ελλάδα αλλά και για το εξωτερικό. Η αναγνωρισιμότητά του είναι από τις υψηλότερες που υπάρχουν και αυτό βεβαίως είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων, όπως των επενδύσεων που διαρκώς πραγματοποιούμε, της άριστης πρώτης ύλη που χρησιμοποιούμε αλλά και της οργάνωσης που έχουμε πετύχει. Ακολουθώντας λοιπόν τα βήματα του παρελθόντος και φέτος αναμένω σημαντική ενίσχυση μεγεθών. Καταρχήν ο τζίρος προβλέπω να αγγίξει τα 102 εκατ. ευρώ από 99 εκατ. ευρώ που κλείσαμε πέρυσι. Σε επίπεδο κερδοφορίας περιμένω περαιτέρω βελτίωση στο λειτουργικό αποτέλεσμα που πέρυσι υπενθυμίζω ήταν 8,1 εκατ. ευρώ, ενώ τα μεικτά έφθασαν στα 15,2 εκατ. ευρώ.
Πρωταθλήτρια όμως και σε εξαγωγές φέτας. Ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός που έχετε χαράξει προς αυτήν την κατεύθυνση;
Θα ήθελα να πω ότι φέτος οι εξαγωγές μας επί των συνολικών πωλήσεων θα πιάσουν το 20-21% από 17% που ήταν πέρυσι. Γίνεται κατανοητό ότι οι εξαγωγές αποτελούν βασική προτεραιότητα για την εταιρεία και σε αυτό το μήκος κύματος πρόκειται να συνεχίσουμε στο μέλλον. Μέχρι στιγμής βρισκόμαστε σε 27 κράτη. Φέτος δε λανσάραμε τα είδη μας και στη Σαουδική Αραβία, την Τσεχία, ενώ έχουμε πολύ καλά δείγματα από την Ουκρανία, όπου κλείνουμε τον δεύτερο χρόνο παρουσίας. Γενικότερα, όσον αφορά την τρέχουσα περίοδο θα ήθελα να επισημάνω την σημαντική αύξηση που πετύχαμε στην αγορά της Αυστραλίας, ενώ στον ευρωπαϊκό χώρο συνολικά κινηθήκαμε ανοδικά με μόνη εξαίρεση την Γερμανία, όπου είδαμε μια κάποια σταθεροποίηση. Για το 2008 το πλάνο μας είναι να διεισδύσουμε στην αγορά της Ρωσίας και στην Αίγυπτο και να ενισχύουμε την παρουσία μας στην Κίνα, όπου η φέτα είναι ιδιαίτερα αγαπητή.
Τι ποσοστό του τζίρου σας αντιπροσωπεύει η φέτα κ. Μ. Κασσαλιά;
Συνολικά το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο αποτελείται από περίπου 50 κωδικούς. Ουσιαστικά δραστηριοποιούμαστε σε τρεις κατηγορίες προϊόντων και συγκεκριμένα τα φρέσκα γαλακτοκομικά που είναι το γάλα και το γιαούρτι, τα λευκά τυριά που είναι η φέτα και τα σκληρά τυροκομικά είδη. Η φέτα μας απαρτίζεται από 12 κωδικούς, οι οποίοι μας δίνουν το 60% του τζίρου μας περίπου. Μολονότι τα προϊόντα μας έχουν πανελλαδική κάλυψη, αξίζει να αναφερθεί, ότι το 1/3 των πωλήσεων μας προέρχεται από την ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου, όπου το μερίδιό μας μπορεί να ξεπερνά και το 30%.
Με δεδομένο ότι η αγορά των γαλακτοκομικώνχαρακτηρίζεται από ιδιαίτερη κινητικότητα τι καινούργιο έχουμε να περιμένουμε από την Γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη;
Θα έχουμε κάποια νέα σε επίπεδο προϊόντων. Σαφώς και στις τρεις κατηγορίες θα προστεθούν κάποιοι νέοι κωδικοί, ωστόσο η βαρύτητα θα δοθεί στη φέτα. Μπορώ να σας πω ότι σε λίγο καιρό θα κυκλοφορήσουμε στο εξωτερικόφέτα σε κύβους, λόγο της προτίμησης που έχει αυτό το είδος σε άλλα κράτη.
Δέσποινα Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr